Jump to content
NicoleJS

Xbox one Vs playstation 4 en DRM op games

Recommended Posts

Ik maak hier een aparte topic voor aan, omdat ik liefst zoveel mogelijk meningen zou willen horen. Zodat ik mijn beslissing meer fundament kan geven..

Laatste console was een playstation 3 waar ik niet erg vaak op hebt gespeelt (eerder vanwege vriendin die graag de tv inneemt dan dat ik persoonlijk er geen zin in had de playstation 3 te gebruiken..

Ik heb momenteel een 2ehandse xbox one staan, die naar mijn beleving meer naar mijn zin is.. Ik heb deze xbox one gekocht omdat ik graag eens wat anders wilde doen dan constant achter de pc te zitten.. Alleen het budget was wel de bepalende factor (liefst zo laag mogelijk). Ik heb de xbox kunnen kopen zo rond de 200 euro wat opzicht een redelijke prima prijs is.. Ook viel het mij op dat de games een stuk goedkoper waren dan op de playstation 4.(althans het was goedkoper om aan te komen) Ben persoonlijk ook voor de xbox gegaan vanwege killer instinct, en forza motorsport leek mij ook wel leuk. Ook heeft de console meer te bieden op eigen titels.. Wat ik vooral niet wil is dat een console alleen maar pc titels aan bied.. (want dan kan ik net zo goed achter de pc blijven hangen)

Ik ben geen die-hard gamer en hoef niet alles perfect te hebben, dus daarom voor de xbox one gekozen. Dat probleem omtrend dat 1080p verhaal kan mij eigenlijk weinig boeien, heb voor niet voor niets een console voor een langere prijs gekocht dat kwa prestaties prima in de buurt komt van een playstation 4.

Wat mij momenteel wel opborrelt zijn de problemen met het OS op de xbox one waar ik continu problemen door ervaar..

Krijg steeds rare windows achtige foutmeldingen te zien, die amper of haast nooit voorkomen op een playstation console.
Wat ik ook werkelijk haat is het systeem om de firmware updates te doen.. Vind het jammer dat je geen updates kan reserveren..

Als je de optie krijgt om de update direct te installeren of later, en je kiest later.. Dan zie je bepaalde updates helemaal niet meer terug komen..

Ook het verhaal van de DRM word ik schijtziek van... Je hebt een game gekocht en dan weigert de hele boel op te starten.. En krijg je een melding of dat de game wel je eigendom is.. Moet je weer 2 stappen doen om het weer goed te krijgen..

Overigens bevalt mij de xbox one controller heel erg.. En dat er geklaagd word over batterijen snap ik totaal eigenlijk niet..
Handige van de batterijen is dat je in een noodsituatie wel kan gamen door er even batterijen erin te zitten..

Overigens vind ik de verwisselbare accus een zeer genot om te hebben, terwijl je die bij de playstation open zal moeten schroeven..

Betreft de DRM, ik vroeg me af zijn de games over 5 of 10 jaar eigenlijk nog wil te spelen? En hoe wilt microsoft dit gaan oplossen..
Zit er niet op te wachten om veel geinvesteerd te hebben in de games, die over 10 jaar niet meer bruikbaar zouden kunnen zijn..

Ik snap dat de games in je account worden bewaard, maar vraag me af wat zijn de toekomst plannen van microsoft om de game bibliotheek te kunnen gebruiken in de toekomst.. Of zullen die games in je account blijven staan, maar niet meer bruikbaar zijn?

• Like 1

Leuk topic! Aan de titel te lezen dacht ik dat je twijfelden aan een Xbox of PlayStation maar die keuze hebt je al gemaakt. ;)

Overigens ben ik een pc gamer (wanneer de tijd het toelaat...) en heeft mijn zoontje een wiiu.

Over DRM, ik denk dat de Games over 5 jaar nog te spelen zijn. Tenminste de singleplayer stukken  multiplayer zal dan al offline gehaald zijn, en is het niet door DRM dan wel het offline halen van multiplayer servers voor de game.

Over 10 jaar verwacht ik poep met DRM. Mijn zoontje speelt op mijn oude GameCube bij opa en oma. Maar rekenen er maar op dat dit bij de nieuwe consoles niet meer kan. Games als gta5 werken al half zonder authenticatie met Rockstar. 

Helaas maar waar.... Door DRM zijn Games niet meer voor altijd werkzaam :(

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Trizomu
      Microsoft brengt rond de kerst volgend jaar een opvolger van zijn Xbox-spelcomputer op de markt onder de naam Project Scarlett.

De nieuwe spelcomputer wordt tegelijk met de nieuwe game Halo Infinite uitgebracht. De Scarlett wordt "vier keer zo krachtig" als de Xbox One X-console, meldde Microsoft tijdens de jaarlijkse gameconferentie E3.
      Scarlett bevat een chip gebaseerd op de grafische technologie van de Zen 2 van AMD en de Navi van Radeon RDNA. Het zal GDDR6-werkgeheugen bevatten. Volgens het bedrijf kan daardoor het aantal mogelijke beelden per seconde bijzonder hoog komen te liggen (tot 120FPS) en wordt het mogelijk om beeldresoluties tot 8K te behalen.
      Ten slotte gebruikt het systeem een zogenoemde solid state drive (SSD) als virtueel geheugen, om op den duur veel snellere laadtijden mogelijk te maken. Microsoft belooft dat oude Xbox-games van vorige spelcomputers te spelen zullen zijn op de machine.
      Scarlett lijkt daarmee vergelijkbaar met wat we al weten van de PlayStation 5.

Microsoft introduceert ook nieuwe Game Pass
      Scarlett wordt slechts een onderdeel van de toekomstplannen van Xbox. De xCloud, een nieuwe dienst die het mogelijk moet maken om alle Xbox-games die je bezit vanuit de cloud te spelen zonder download, is vanaf zondag op E3 te testen. Het is de bedoeling dat xCloud vanaf oktober voor alle Xbox One-bezitters gratis te gebruiken is.
      Het wordt straks mogelijk om vanuit het cloudnetwerk van Microsoft games te spelen, maar ook om de eigen spelcomputer in een server te veranderen om games te streamen. De games kunnen dan vervolgens op andere apparaten gespeeld worden vanaf de server of de cloud.
      Google kondigde eerder deze week plannen aan voor Stadia, een soortgelijke cloudgamingdienst.
      Game Pass
      Sinds zondag is het mogelijk om een Game Pass Ultimate aan te schaffen bij Xbox, maakte het bedrijf verder bekend. Het abonnement combineert de Game Pass voor Xbox, waarmee een aantal games gratis te spelen zijn, met de nieuwe Game Pass voor pc en een abonnement op de online gamingdienst Xbox Live. Ultimate kost in Nederland 12,99 euro.
      De nieuwe pc-versie van Game Pass bevindt zich vanaf nu in beta. Microsoft voegt de komende maanden nieuwe games toe en wil in augustus in ieder geval honderd games te spelen aanbieden voor abonnees. Onder andere Football Manager 2019, Prey en de Halo Master Chief-edition zijn onderdeel van de dienst.
      Microsoft rondde het lijstje servicemededelingen af met het nieuws dat het de bekende indiegamestudio Double Fine (Psychonauts, Brutal Legend) heeft ingelijfd.
      Keanu Reeves krijgt hoofdrol in Cyberpunk 2077
      Microsoft toonde zo'n 60 games tijdens de anderhalf uur durende persconferentie, waaronder een trailer van The Elden Ring, product van een samenwerking tussen Dark Souls-studio FromSoftware en Game of Thrones-schrijver George R.R. Martin.
      Hollywood-acteur Keanu Reeves kondigde zijn rol aan in Cyberpunk 2077, de nieuwe game van The Witcher-ontwikkelaar CD Projekt Red. Reeves maakte daarbij bekend dat het spel vanaf 16 april 2020 in de winkel zal liggen.
      Ook de nieuwe Gears of War-game kreeg een verschijningsdatum: die is vanaf september dit jaar te koop. In juli vindt er een publieke multiplayer-test plaats voor de Versus Multiplayer-modus. De game krijgt daarnaast een horde-modus en een 'Escape'-modus, waarbij je een bom moet planten en vervolgens moet vluchten.

Minecraft en Flight Simulator
      Ninja Theory, de gamestudio die vorig jaar door Microsoft Xbox werd aangekocht, kondigde de nieuwe multiplayer-actietitel Bleeding Edge aan. Het spel is een cartoonachtige 4-tegen-4 game die wel wat wegheeft van Overwatch en is vanaf 27 juni in beta te spelen. Ook Mojang, de studio achter Minecraft, komt met een nieuwe titel: Minecraft Dungeons, waarin je met drie vrienden in ondergrondse kerkers tegen monsters kan vechten.
      Microsoft kondigde een nieuwe versie van zijn Flight Simulator aan die gebruik zal maken van GPS-data en kunstmatige intelligentie. Voor de Lego-liefhebbers: Forza Horizon 4 krijgt een speciale Lego-uitbreiding deze week, en alle negen hoofdfilms uit de Star Wars-reeks vormen de blauwdruk voor een nieuwe Lego Star Wars-game.
      Ten slotte werd bekend dat de invloedrijke Japanse online multiplayergame Phantasy Star Online 2 begin volgend jaar ook in het westen te spelen is, net zoals Dying Light 2 en Dragonball: Kakarot. Ori and the Will of the Wisps krijgt daarbij een harde datum: 11 februari 2020.

bron: https://www.nu.nl/games/5929665/microsoft-kondigt-nieuwe-xbox-spelcomputer-aan.html

• By Duken
      Sony heeft een schadevergoeding van 16.800 dollar geëist van een man uit Californië. De man wordt verdacht van het verkopen van twee gekraakte Playstation 4-systemen, inclusief honderden spellen. Sony wil 800 dollar per systeem en 200 (!) dollar per spel terug.
      De man kon door het omzeilen van de interne beveiliging de Playstation vullen met illegaal gedownloade games. Vervolgens verkocht hij de tot de nok toe gevulde Playstations op de online marktplaats Ebay. In totaal gaat het om 76 games, wat volgens de rekenmethode van Sony zo’n 16.800 dollar waard is.
      Daarnaast maakte hij ook nog eens reclame voor zijn ‘diensten’. ,,Je kan stoppen met het betalen voor games. Pak je vrijheid terug’’, valt te lezen op de website van de hacker. Geïnteresseerden konden de man via die website contacteren. Sony vindt het overduidelijk dat de verdachte de wet heeft overtreden en sleepte hem voor het gerecht. Hij kwam echter niet opdagen, waarna Sony aan de rechter vroeg om een verstekvonnis uit te spreken. Daarmee wordt de schade-eis direct toegewezen. Wat de rechter gaat doen is nog onbekend.
      Overigens is het niet de eerste keer dat een man creatief is met een Playstation. Een 19-jarige Fransman slaagde erin om in een supermarkt slechts 9,29 euro te betalen voor een PlayStation 4. Hij legde de spelconsole op een weegschaal voor groenten en fruit, betaalde aan een zelfscankassa en wandelde naar buiten. Hij werd later wel gepakt en aangeklaagd.

Toon volledig nieuwsbericht
    • By Duken
      Sony heeft een schadevergoeding van 16.800 dollar geëist van een man uit Californië. De man wordt verdacht van het verkopen van twee gekraakte Playstation 4-systemen, inclusief honderden spellen. Sony wil 800 dollar per systeem en 200 (!) dollar per spel terug.
      De man kon door het omzeilen van de interne beveiliging de Playstation vullen met illegaal gedownloade games. Vervolgens verkocht hij de tot de nok toe gevulde Playstations op de online marktplaats Ebay. In totaal gaat het om 76 games, wat volgens de rekenmethode van Sony zo’n 16.800 dollar waard is.
      Daarnaast maakte hij ook nog eens reclame voor zijn ‘diensten’. ,,Je kan stoppen met het betalen voor games. Pak je vrijheid terug’’, valt te lezen op de website van de hacker. Geïnteresseerden konden de man via die website contacteren. Sony vindt het overduidelijk dat de verdachte de wet heeft overtreden en sleepte hem voor het gerecht. Hij kwam echter niet opdagen, waarna Sony aan de rechter vroeg om een verstekvonnis uit te spreken. Daarmee wordt de schade-eis direct toegewezen. Wat de rechter gaat doen is nog onbekend.
      Overigens is het niet de eerste keer dat een man creatief is met een Playstation. Een 19-jarige Fransman slaagde erin om in een supermarkt slechts 9,29 euro te betalen voor een PlayStation 4. Hij legde de spelconsole op een weegschaal voor groenten en fruit, betaalde aan een zelfscankassa en wandelde naar buiten. Hij werd later wel gepakt en aangeklaagd.
    • By k2711
      Hallo
      Ik heb een vraag hoe ga ik met de xbox one gratis online

• Latest news

• Nu op het forum

• Anna (2019) Het actiegenre is misschien wat misleidend. Als er actie is, is het dan wel weer goed, maar in het algemeen is dit meer een misdaadthriller. Vooral thriller dan, dan is het genre wat de film overheerst. Maar nergens is het heel spannend helaas. Luss doet het aardig, maar is niet altijd even overtuigend. Bij een hoop mensen vallen de Russische accenten wat door de mand, het is te gemaakt. Evans en Murphy maken weinig indruk, Mirren is wel wat overtuigender maar lijkt niet veel moeite te doen. Het minste aan de film is dat Besson de film zo "intelligent" mogelijk wil laten overkomen. Een hoop twistjes, een hoop tijdsprongen (veels te veel overigens) en een hoop gedoe dat slim hoort te zijn, maar eigenlijk gewoon knullig is. De twisten zijn niet bepaald knap, de tijdssprongen zijn vooral vervelend en in het algemeen maakt de film niet heel veel indruk. Een aantal knap geschoten actiescènes, dat wel, het is alleen jammer dat de film nooit echt een volbloed actiefilm wordt. Alhoewel het ergens wel vermakelijk is, voelt het te dom aan voor een film die heel slim wil zijn. Besson probeert te hard om een goede film te maken, maar faalt hier uiteindelijk in. Er moet meer denkwerk ingaan en betere scriptschrijvers misschien. Omdat de tijdsprongen op den duur gaan vervelen en zelfs irritant begint te worden, geen voldoende. Maar heel slecht is het gelukkig allemaal ook weer niet. bron: moviemeter.nl/film/1124462 Downloaden Als Anna online verschijnt, kun je hem ook downloaden. Door de film te downloaden, kun je hem altijd en overal bekijken; ook zonder internet. Er zijn verschillende diensten die je de mogelijkheid geven om films voor een vriendelijke prijs te downloaden, en de eventuele ondertiteling zit er dan bij. Let er wel op dat het downloaden van een film ruimte inneemt op je computer, tablet of telefoon. Als je niet genoeg ruimte hebt of sneller wilt kijken is handiger om de film te streamen via Pathe Thuis. Anna.mkv (Zolang een film in de bioscoop draait, is het meestal nog niet mogelijk om hem te streamen of te downloaden) bron Afbeeldingen Anna downloaden via Torrent / NZB / Stream Directe links naar websites voor de film Anna 2019 NZB, Torrent, stream of download bestand zijn en mogen op Duken.nl niet worden geplaatst. Discussiëren, overleggen en tips over het (online) kijken zijn wel toegestaan.    Meer informatie in onze huisregels.
    • Hustlers (2019) Een tijdje geleden was ik zwaar onder de indruk van Revenge, een heerlijk lompe cultfilm waarin een vrouw, misbruikt door haar vriend en z’n maten, op geweldige wijze en volledig terecht wraak neemt op haar belagers. Nu ben ik een man – en volgens mij ben ik me best bewust van m’n enorm geprivilegieerde positie in deze wereld – dus misschien moet ik opletten met wat ik zeg, maar uiteindelijk verlaagt vooral Ramona zich tot een mannelijke lompheid die ze juist gebruikte om de andere meiden mee te motiveren. En ja: ik ben het 100% eens met dat de balans nog altijd niet goed is, in macht/mogelijkheden/positie tussen de verschillende sekses, maar mijn wens naar gelijkheid komt ook doordat ik ’t gevoel heb dat vrouwen ‘socialer’ zijn, en minder last hebben van die drang om zichzelf ten opzichte van anderen te ‘verrijken’. Eén van de redenen waarom ik bijvoorbeeld Avatar ook zo indrukwekkend vond, want daarin is die ‘vrouwelijke-energie-gelijkheidsdrang’ – zoals in bijna alle Cameron-films – een belangrijk thema. Hier is het thema: wraak nemen, ook al worden we dan net zo lomp als de mannen waar we wraak op nemen. Emotioneel gezien goed te begrijpen hoor, dus ik kan me voorstellen dat 90% van de vrouwen mij nog mogelijk even minder aardig vindt, maar ik vind het dus ook wat teleurstellend cynisch… Maar de film zet – buiten die in mijn ogen gemiste kans inzake dat cynisme – ook een paar flinke stappen vooruit. En dat blijkt vooral uit de casting, waarin bewust niet enkel voor strakke, dunne modellen is gekozen. Zo’n beetje elk lichaamstype komt voorbij, en het feit dat het ook nog bijna allemaal niet-blanke vrouwen zijn, dat zegt natuurlijk ontzettend veel over de kansen van deze vrouwen in de Amerikaanse samenleving. En dat mannen nu eens als ‘objecten’ worden neergezet, is ook wel eens verfrissend. Maar degene die het meest indruk maakt is dus Jennifer Lopez, die hier waarschijnlijk de beste rol uit haar leven speelt, als een soort onverschrokken tijgerin die vrij resoluut haar prooi besluipt. Wu is ook erg goed op haar plek in een soort underdog-rol, terwijl zangeres Cardi B heerlijk grofgebekt deels zichzelf mag spelen. Mercedes – Married to the Mob – Ruehl had ik al jaren niet gezien, terwijl de rest van de vrouwelijke rollen gespeeld wordt door stoere dames als rapper Lizzo, Mette Towley, zangeres-actrice Keke Palmer, The Handmaid’s Tale-eenoog Madeline Brewer en zeker ook Lili – Riverdale, The Kings of Summer – Reinhart. bron: filmofiel.nl/2019/09/hustlers-2019/ Downloaden Als Hustlers online verschijnt, kun je hem ook downloaden. Door de film te downloaden, kun je hem altijd en overal bekijken; ook zonder internet. Er zijn verschillende diensten die je de mogelijkheid geven om films voor een vriendelijke prijs te downloaden, en de eventuele ondertiteling zit er dan bij. Let er wel op dat het downloaden van een film ruimte inneemt op je computer, tablet of telefoon. Als je niet genoeg ruimte hebt of sneller wilt kijken is handiger om de film te streamen via Pathe Thuis. Hustlers.mkv (Zolang een film in de bioscoop draait, is het meestal nog niet mogelijk om hem te streamen of te downloaden) bron Afbeeldingen Hustlers downloaden via Torrent / NZB / Stream Directe links naar websites voor de film Hustlers 2019 NZB, Torrent, stream of download bestand zijn en mogen op Duken.nl niet worden geplaatst. Discussiëren, overleggen en tips over het (online) kijken zijn wel toegestaan.    Meer informatie in onze huisregels.
    • Hallo, ik beveel deze website Free-Switch, de tijdige levering en de geduldige verkoper aan!
  • ThreadStarter: Movies: Recently Created

Anna

• Thriller
    • Actie

Hustlers

• Komedie
    • Misdaad

It 2

• Horror
    • Komedie

Angel Has Fallen

• Actie