Spring naar bijdragen

Film reviews en gezelligheid


Duken

Aanbevolen reactie

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Afbeeldingsresultaat voor bioscoop popcorn colaWelkom, in het filmtopic!

Je hebt laatst vast wel een film gezien. En je denkt: 'Hé, deze film moet iedereen gewoon zien' of: 'Deze film moet gewoon door niemand gezien worden!'. Post dan je review van de film hier. Zodat wij weten of het de moeite waard is om die te kijken.

Natuurlijk kun je ook gewoon rond neuzen in dit topic, om te leuke films te zoeken :)

Tips & Regels

Moet toch echt, even wat regels...En wat tips om je post nog mooier te maken.

Opmaak review

Even wat tips hoe je je review het beste kan opmaken.

Graag de naam geven van de film, wel zo handig. En daarna van bijvoorbeeld http://www.moviemeter.nl/ eventjes de samenvatting er bij plakken, zodat wij weten waar de film over gaat. En een trailer erbij. Maakt het altijd wat leuker.

Daarna een kleine review van wat jij van de film vond. Graag in 1 of meerdere zinnen zodat wij er ook echt wat aan hebben. En om het nog wat leuker te maken, zet erbij hoeveel sterren jij de film zou geven.

Citaat

Layout:

Titel in BOLD (dikgedrukt)

Verhaal lijn

Youtube filmpje of foto:

Korte review,. En je aantal sterren die je zou geven (1 tot 5).
Raten doen wij met smilies, omdat het kan.

1 ster:       :yahoo::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel:
2 sterren:  :yahoo::yahoo::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel:
3 sterren: :yahoo::yahoo::yahoo::vrouwduivel::vrouwduivel:
4 sterren:  :yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::vrouwduivel:
5 sterren:  :yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::yahoo:

Spoilers

Spoiler

Ga in je review niet vertellen hoe de film verloopt, want de gene die de review leest wil hem misschien nog zien. En als jij vertelt wat er gebeurt, is de film niet leuk meer.

Wil toch wat vertellen, doe dit dan tussen spoiler tags met het "oog" icoontje. Dit bederft de pret niet. Ga trouwens ook niet overdreven veel spoilers gebruiken, we zijn geen FBI! :proost:

Alle films?

Ja zo kunnen wij ideeën opdoen over een leuke film. Of zo weten we welke film jullie ons niet zouden aanraken.

Discussiëren

Je kunt ook over de films discussiëren. Dus iemand vind die film oersaai, en jij super leuk. Kunnen jullie aan elkaar vragen: 'Waarom dan?'. Niet te bedoeling dat dit het hele topic lang doorgaat...

Tot zover de tips & regels. Hopelijk hebben jullie hier wat aan en gaan jullie er ook wat mee doen.

Ik zou zeggen: veel film kijk & review plezier! :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Jack Reacher: Never Go Back (2016)

Jack Reacher vertrekt naar zijn vroegere militaire basis in Virginia, waar hij heeft afgesproken met Major Susan Turner. De ontmoeting wordt uitgesteld wanneer blijkt dat Turner is gearresteerd. Er is wel een andere officier die Reacher beschuldigt van een misdaad waarvan hij zich niets kan herinneren. Reacher moet vervolgens op zoek naar Turner zodat hij zijn naam kan zuiveren voordat het leger, de FBI en een aantal criminelen hem weten te achterhalen.

:yahoo::yahoo::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel: (2 / 5 sterren)

Bah.... deel 1 vond ik heel sterk en deel twee viel mij erg tegen. Te voorspellend en het character was slecht uitgebeeld. Juist deze film zou sterk moeten zijn in kleine actie scenes in de plaats van over the top.  Geen aanrader dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38
14 minuten geleden zei Draakie:

Bah.... deel 1 vond ik heel sterk en deel twee viel mij erg tegen.

Inderdaad dat vond ik ook...dat heb je wel meer het verhaallijn ligt er al....

:yahoo::yahoo:

bewerkt door puppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Leuk topic :)

---

Ice Age: Collision Course (2016)

Scrat streeft er nog steeds naar om de ongrijpbare eikel te pakken te krijgen. Dit zorgt ervoor dat hij het universum in gekatapulteerd wordt en per ongeluk een reeks kosmische gebeurtenissen in gang zet die een bedreiging vormen voor de Ice Age wereld.

91VIxuc09ZL._SY679_.jpg

Tja, Ice Age. De eerste 2 films vond ik geweldig. Vanaf deel 3 werd dat minder.

Dat gevoel heb ik ook bij deel 5: Ice Age: Collision Course.

Zoals gezegd: De eerste 2 films vond ik geweldig en heb ik meerdere keren bekeken. Keer op keer lag ik reglmatig in een deuk van het lachen.

Bij dit vijfde deel, mis ik toch een hoop dingen. Ik mis een goede verhaallijn. Ook de characters zijn niet grappig meer.

De humor in deze film is zeer flauw, en soms zelf wat kinderachtig te noemen.

De minpunten: Geen verhaallijn. De characters zijn niet grappig en gaan vervelen. Humor is ver te zoeken, soms zelf kinderachtig. Deze filmreeks wordt vanaf het derde deel uitgemolken, en dat is erg zonde.

De pluspunten: De animaties zien er geweldig uit.

:db::db: :vrouwduivel: :vrouwduivel: :vrouwduivel: (2/5 sterren)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Ice Age: Collision Course is inderdaad niet zo heel sterk. Maar wanneer die gekke eekhoorn gaat spelen in het ruimteschip met zwaarte kracht is het wel erg Ice age. Ik lag er helemaal blauw om. Maar verder.... ach had ik al vertelt over het ruimteschip met die eekhoorn? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

40 minuten geleden zei Draakie:

Ice Age: Collision Course is inderdaad niet zo heel sterk. Maar wanneer die gekke eekhoorn gaat spelen in het ruimteschip met zwaarte kracht is het wel erg Ice age. Ik lag er helemaal blauw om. Maar verder.... ach had ik al vertelt over het ruimteschip met die eekhoorn? :P

Dat was nog wel  grappig. Maar verder vond ik hem erg tegenvallen :(

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

Hacksaw Ridge (2016)

'Hacksaw Ridge' vertelt het waargebeurde verhaal over Desmond T. Doss. Desmond was een Amerikaanse legerdokter die zich op het slagveld van 1942 bevond, maar weigerde om te moorden en wapens te dragen.Tijdens de slag om Okinawa wist hij 75 mannen te redden, gewonden te evacueren en werd hij een oorlogsheld die risico's nam om de levens van zijn kameraden te redden.

:yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::yahoo: (2/5 sterren)

bewerkt door puppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

7 uur geleden zei puppy:

Hacksaw Ridge (2016)

'Hacksaw Ridge' vertelt het waargebeurde verhaal over Desmond T. Doss. Desmond was een Amerikaanse legerdokter die zich op het slagveld van 1942 bevond, maar weigerde om te moorden en wapens te dragen.Tijdens de slag om Okinawa wist hij 75 mannen te redden, gewonden te evacueren en werd hij een oorlogsheld die risico's nam om de levens van zijn kameraden te redden.

:yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::yahoo: (2/5 sterren)

Op internet lees je hier en daar, dat dit de comeback van Mel Gibson als regisseur is. Ben zeer benieuwd. Ik ga het van het weekend eens kijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 minuten geleden zei puppy:

Ging ervan uit dat je 'm al gezien had :lol:

Nee nog niet. Ik had nog wat andere films op me lijstje staan. Morgen is Hacksaw Ridge aan de beurt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Mees Kees langs de lijn

Als Mees Kees tijdens de schoolvoetbalcompetitie opeens voor zijn moeder moet zorgen, vervangt Dreus hem als coach. Team 6B ontspoort hopeloos en Tobias moet iets bedenken om Mees Kees weer terug te krijgen. Het is maar goed dat de klas zo bruist van het talent. Ze helpen Mees Kees met zijn moeder en tijdens de voetbalfinale staat hij weer langs de lijn.

757695.300.jpg

:yahoo::yahoo::yahoo::vrouwduivel::vrouwduivel: 3 sterren

Vanavond gekeken met het gezin op de bank. Mijn zoontje van 8 vond hem super leuk, dochter van bijna 6 genoot ervan en papa en mama genoten van de kinderen. Leuke film voor de kinderen. Punt :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

 

The Great Wall (2016)

 

William, een Europese huursoldaat, is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangen genomen worden door het Chinese leger. Vervolgens raken ze verzeild in een oorlog tegen monsters die het bestaan van China bedreigen. 

 

 

Moet 'm nog vanavond kijken!

:yahoo::yahoo::yahoo::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel: 3 sterren

bewerkt door puppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

6 minuten geleden zei puppy:

 

The Great Wall (2016)

William, een Europese huursoldaat, is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangen genomen worden door het Chinese leger. Vervolgens raken ze verzeild in een oorlog tegen monsters die het bestaan van China bedreigen. 

 

Ik zet hem in ieder geval op me to watch-lijstje :)

Ben benieuwd naar je review.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 14-4-2017 om 21:14 zei puppy:

Hij is Reet goed :lol:

Ik heb de film gisteren gezien. En ik kan je alleen maar gelijk geven. Wat een heerlijke film is dit.

Zeer pakkend verhaal. Mooie effecten. Geweldig om te zien hoe Desmond Doss weigerde wapens te dragen en toch eigenhandig 75 mensen wist te reden, en velen gewonden te evacueren.

Zo nu en dan zit er ook een grappig momentje in de film. Vooral met Sergeant Howell. Bijvoorbeeld tijdens de 'Barracks' scene lag ik in een deuk.

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
4 minuten geleden zei Monkie:

Ik heb de film gisteren gezien. En ik kan je alleen maar gelijk geven. Wat een heerlijke film is dit.

Ja echt wel een film die de moeite waard is :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

30 minuten geleden zei puppy:

Ja echt wel een film die de moeite waard is :goed:

Zeker weten. Eindelijk weer eens een oorlogsfilm die de moeite waard is.

Hacksaw Ridge komt bij mij zeker in het lijstje van Band of Brothers en The Pacific :)

 :yahoo: :yahoo::yahoo::yahoo::yahoo: (5/5 sterren)

Dit is trouwens de 'Barracks' scene die ik bedoel.

Twee uitspraken die ik bijvoorbeeld geweldig vind:

'How long have you been dead, son?'

en:

'Let me see your Indian war cry, son' Vooral die indianengeluiden die je vervolgens hoort. Heerlijk :P

 

 

 

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ben hur

Judah Ben-Hur is een Joodse prins die valselijk beschuldigd wordt door zijn geadopteerde broer Messala. Hij verliest alles en moet jaren verblijven op een Romeins slavenschip. Vervolgens gaat hij de strijd aan tegen het Rijk, en de man die hem verraden heeft, in een grote strijdwagenrace.

 

:yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::vrouwduivel: 4 sterren!

Wat een heerlijke film. Goed verhaal, vol actie en mooie scènes. Echt van genoten, sommige scènes blijven in mijn hoofd spoken. Vooral het stuk dat ze in de boot zitten als slaven Peddelaars..... Brrrrr

Goed te zien, en zit nog een passverhaal in ook :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Unbroken (2014)

Het waargebeurde verhaal over Louis Zamperini, een hardloper tijdens de Spelen van 1936, wiens vliegtuig neerstort op zee tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zamperini en twee bemanningsleden dreven 47 dagen en 2000 mijl op zee, totdat ze gevangen werden genomen door de Japanse marine.

:yahoo::yahoo::yahoo::yahoo:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

26 minuten geleden zei Duken:

Ben hur

Judah Ben-Hur is een Joodse prins die valselijk beschuldigd wordt door zijn geadopteerde broer Messala. Hij verliest alles en moet jaren verblijven op een Romeins slavenschip. Vervolgens gaat hij de strijd aan tegen het Rijk, en de man die hem verraden heeft, in een grote strijdwagenrace.

 

:yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::vrouwduivel: 4 sterren!

Wat een heerlijke film. Goed verhaal, vol actie en mooie scènes. Echt van genoten, sommige scènes blijven in mijn hoofd spoken. Vooral het stuk dat ze in de boot zitten als slaven Peddelaars..... Brrrrr

Goed te zien, en zit nog een passverhaal in ook :)

 

Het verhaal spreekt me wel aan. Ook de trailers mogen er zijn. Weer een film voor op me to watch-lijst.

Waar dit topic al niet goed voor is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Ja zeker, er komen goede films naar voren. Ik maak veel gebruik van de http://www.filmclub.nl/?do=top40 lijst i.c.m. moviemeter. Maar dit topic zorgt voor meer films welke hier buiten vallen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik gebruik voornamelijk IMDB en Moviemeter.

Voor me Watchlist gebruik ik de Trakt.tv add-on in Kodi. Erg handig.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
Op 16-4-2017 om 09:47 zei puppy:

Unbroken (2014)

Het waargebeurde verhaal over Louis Zamperini, een hardloper tijdens de Spelen van 1936, wiens vliegtuig neerstort op zee tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zamperini en twee bemanningsleden dreven 47 dagen en 2000 mijl op zee, totdat ze gevangen werden genomen door de Japanse marine.

:yahoo::yahoo::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel:

Vond 'm tegen vallen in vergelijking met Hacksaw Ridge die was veel mooier  als deze ;)

Vond het langdradig verhaal in zitten, daarom vond ik'm wat saai min of meer..

Ben hur

Judah Ben-Hur is een Joodse prins die valselijk beschuldigd wordt door zijn geadopteerde broer Messala. Hij verliest alles en moet jaren verblijven op een Romeins slavenschip. Vervolgens gaat hij de strijd aan tegen het Rijk, en de man die hem verraden heeft, in een grote strijdwagenrace.

Ja daar valt niet op aan te merken zo goed verhaal en die acties waren prachtig!

:yahoo::yahoo::yahoo::yahoo:

bewerkt door puppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...