Spring naar bijdragen

Windows 10 creators update (upgrade) foutcode 0x8000FFFF


Trizomu

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik heb nu reeds een paar dagen deze update draaien, en ik moet toegeven het lijkt me wel iets vlotter te draaien dan voorheen, al is die niet via de updates gekomen maar heb ik deze zelf binnen gehaald. Zoals zovele die niet konden wachten, en nee ik zit niet in een insiderskring.

Maar wat vandaag gebeurde kon/kan voor enige verwarring zorgen, al is het snel opgelost, en blijkbaar is het ook een iets dat reeds langere tijd bestaat. Er was en update voor verschillende app's via de Windows store, nu heb ik niet onmiddellijk kunnen achterhalen welke app. update voor de foutmelding zorgde. Plots sloot de store zichzelf en gaf een foutmelding, met name  Code: 0x8000FFFF
CV: Sq0xRVOegUiHCtVa en een bericht op de pagina (store) later opnieuw te proberen te openen of opnieuw te laden.

Waarom zouden we dan ook niet gebruik maken van het net om te achterhalen wat de juiste betekenis is/was van Code: 0x8000FFFF, de andere code kan bij iedereen verschillend zijn. De oplossing die bij mij werkte/gewerkt heeft is deze maal niet afkomstig van MS zelf maar van pchulplijn.nl

windows-app-store-werkt-niet-meer-0x8000Wanneer Windows Store wordt geopend, verschijnt er een wit scherm met daarin in grote letters "Probeer het opnieuw. Pagina kan niet worden geladen. De foutcode is 0x8000FFFF". Als eerste zal een algemeen netwerk of internet probleem moeten worden uitgesloten. De internetverbinding kan eenvoudig worden gecontroleerd door een website te bezoeken met bijvoorbeeld nieuwsartikelen. Is daar geen probleem mee, dan is er wat anders aan de hand. Een veel voorkomende oorzaak zijn bepaalde beveiligingsinstellingen. Lees hier hoe je met een paar handelingen weer toegang kunt krijgen.

0x8000FFFF: Windows Store werkt niet meer

0x8000FFFF-windows-store.jpg

Stap 1: 
Open Internet Opties via het configuratiescherm.

internetopties-configuratiescherm.jpg

Stap 2:
Klik op het tabblad "geavanceerd". Zoek onder al deze instellingen naar de onderdelen "TLS gebruiken".
Deze dienen geactiveerd te zijn. Mogelijk zijn deze uitgevinkt zoals hieronder te zien is. Vink ze alle drie weer aan of druk op "geavanceerde instellingen herstellen"

Druk hierna op "toepassen" en daarna op "OK"

internet-opties-TLS.jpg

internet-opties-TLS-gebruiken.jpg

Bovengenoemde oplossing is mogelijk slechts één van meerdere oorzaken. Mocht je hulp nodig hebben om Windows Store weer te kunnen gebruiken.

Bron: pchulplijn.nl

PS: Na dit gedaan te hebben dient men de pc opnieuw op te starten (herstarten) en zou men terug moeten de store kunnen opstarten.

bewerkt door Trizomu
Toevoeging note
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • William1 veranderde de titel in Windows 10 creators update (upgrade) foutcode 0x8000FFFF
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Windows... anno 2017 nog steeds meldingen geven met de inhoud: "0x8000FFFF" Zou toch anders moeten kunnen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

4 uur geleden zei Draakie:

Windows... anno 2017 nog steeds meldingen geven met de inhoud: "0x8000FFFF" Zou toch anders moeten kunnen. :)

Het zou anders Windows niet zijn, maar ik moet zeggen de nieuwe update(upgrate) draait beter dan voor ik het gedaan heb. Sluit sneller, defender maakt het niet meer moeilijk en is duidelijker, instellingen zitten meer in de nieuwe w10 instellingen menu. We zijn er nog niet, en Windows kenende zal dat ook nooit gebeuren, maar ze zijn op de goede weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...