Spring naar bijdragen

Alan Wake gaat op 15 mei uit de handel door verlopen muzieklicenties


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Adventuregame Alan Wake is vanaf 15 mei niet meer officieel te koop. Ontwikkelaar Remedy heeft een overeenkomst gesloten met platenmaatschappijen om zeven jaar lang de game te mogen verkopen met bepaalde muzieknummers inbegrepen in de game en die zeven jaar zit erop.

Kotaku meldt dat het Finse Remedy, ook bekend van Max Payne en Quantum Break, aan het onderzoeken was of het de licenties voor het gebruik van de muziek kon verlengen, maar dat is vooralsnog niet gelukt. Wel zegt Remedy met de zaak bezig te blijven. Op 15 mei is het zeven jaar geleden dat Alan Wake op de markt verscheen in Europa. Tweakers heeft destijds over de game ook een recensie geschreven.

Voor gebruikers die de game al in hun bezit hebben, verandert er niets. Zelfs uit Steam zal de game niet verdwijnen, ook al zal deze straks niet meer in de digitale winkel te vinden zijn. In het kader van de verkoopstop van Alan Wake biedt Remedy dit weekend de game, uitbreiding en dlc aan met een korting van 90 procent. Volgens een faq-pagina van Remedy gaat standalone-uitbreidingspakket Alan Wake's American Nightmare niet uit de handel. Daarvoor zijn de licenties met succes verlengd.

Dit soort situaties komen soms voor met games. In 2014 bracht Rockstar Games een update uit voor Grand Theft Auto: San Andreas die 17 muzieknummers uit het spel haalde. Het lukte de gamestudio net als Remedy duidelijk niet om de licenties voor de muziek te verlengen. Mogelijk heeft dit ook te maken met de lage rendabiliteit van dergelijke overeenkomsten zo laat na de release. Opvallend is wel dat Remedy er dus bewust niet voor kiest om de muzieknummers in kwestie uit de game te halen, maar de hele game uit de schappen haalt.

2001505235.png

Bron: tweakers

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik las het net op Tweakers. :)  Max Payne was uitstekend, met name het eerste deel en deze game is van dezelfde makers.
Net een controller gekocht voor de PC, zodat ik af en toe op mijn bed kan gamen terwijl ik TV kijk. (ik stream het beeld/geluid naar TV)
Deze game dus ook maar gekocht, nu aan het downloaden. Gezien de uitstekende recenties overal, kan het voor die paar euro geen miskoop zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...