Spring naar bijdragen

Wachtwoord uitzetten in Windows 10


Gast Jeffrey van der Beek

Aanbevolen reactie

Gast Jeffrey van der Beek

Hoi iedereen,

Na een update van Windows 10 moet ik elke keer een wachtwoord invullen als ik de computer aanzet.

Ik wil er geen wachtwoord op de computer. Hij moet na het aanzetten automatisch aanmelden. Dan kan ik koffie pakken en bij terugkomst gelijk werken. 

Hoe kan ik dit doen?

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat is prima te doen via het commando netplwiz.

Open zoeken op de startbalk.

post-9560-0-83806400-1438462238.jpg

Typ in het venster netplwiz. Klik op het zoekresultaat.

post-9560-0-25792100-1438462246_thumb.jp

In het volgende scherm dat verschijnt verwijder je het vinkje bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken.

Klik op Toepassen.

post-9560-0-52306400-1438462276_thumb.pn

In het volgende venster geef je tweemaal het wachtwoord in en klik op OK.

post-9560-0-83706500-1438462374.jpg

Klik in het nog openstaand scherm op OK en herstart de computer.

:klappen:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

De vraag is of je dit wel wil, het wachtwoord zit er niet voor niets op.

Dat voorbeeld ook, ik weet niet wie die screenshots gemaakt heeft maar er is daar maar 1 gebruiker die administrator is, welke automatisch inlogt, dat is echt niet aan te raden gewoon.

Gebruik ten ALLE TIJDEN een gebruikers account en niet een administrator account om gebruik te maken van je PC.
De reden hiervoor is heel simpel, Administrator accounts hebben toegang tot ALLE systeem bestanden op je computer.
Wanneer je tijdens het browsen en/of downloaden perongeluk geinfecteerd wordt door een virus en je zit op een Administrator account, dan kan het virus zich op elke plek nestelen in het systeem.
In het geval dat je een Gebruikers account hebt is dit niet zo, het zou kunnen dat het virus gebruik maakt van een beveiligings fout om alsnog Administrator toegang te krijgen, maar, dit is in de meeste gevallen niet zo.

Dus, als je als enige gebruiker op je eigen PC zit moet je ALSNOG twee accounts hebben, een gebruikers account om te "gebruiken", en, een Administrator account voor de "administratie", dat wil zeggen als je iets aan Windows moet knutselen aan de instellingen of iets moet installeren zoals een driver oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...