Spring naar bijdragen

  • Steeds minder mensen downloaden illegaal

     Delen


    Door het aanbod van streamingdiensten zoals Netflix en Spotify zijn Nederlanders minder illegaal gaan downloaden. Het aantal illegaal downloadende Nederlanders was in 2013 nog 41 procent en is dit jaar gedaald naar ruim een kwart. Van de laatste groep zegt driekwart het afgelopen jaar minder te zijn gaan downloaden. Het onderzoek is gehouden onder 1400 respondenten tussen de twaalf en tachtig jaar.

    De daling lijkt vooral te liggen aan de opkomst van streamingdiensten zoals Netflix, Videoland, Pathé Thuis en Amazon en muziekdiensten als Spotify, Apple Music, Soundcloud en Pandora. Een extra bijdrage aan de daling leveren volgens het onderzoeksbureau ook auteursrechtenorganisaties zoals Stichting Brein. Zij zouden extra letten op websites die het illegaal downloaden mogelijk maken.

    Of het illegaal downloaden blijft afnemen is volgens een woordvoerster van het onderzoeksbureau nog maar de vraag. Game of Thrones, volgens website Torrentfreak al vijf jaar op rij de meest illegaal gedownloade serie, is nu alleen nog maar beschikbaar voor Ziggoklanten met een speciaal abonnement. De Amerikaanse streamingdienst HBO, de zender van de veelgevraagde serie, is sinds 1 januari 2017 niet meer beschikbaar in Nederland. Liefhebbers van de serie die geen klant zijn bij Ziggo zouden hun toevlucht kunnen zoeken tot illegaal downloaden.



    William1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Het was gisteren overal in het nieuws... 
    Ik denk dat het totale BS is. Door Spotify zijn mensen minder muziek gaan downloaden, dat is zeker een feit.
    Dat doe ik zelf ook niet meer, ik betaal liever, het aanbod van Spotify is uitstekend.

    Maar films? Ja, veel mensen gebruiken Netflix. Maar mensen willen nog steeds de nieuwste films en series zien. 
    Daarvoor gebruikt men Popcorn Time. En daar heeft dit 'onderzoekje' het amper over.
    Doet mij meer denken aan een media campagne van Brein dan een echt onderzoek.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...