Spring naar bijdragen

Gebruik jij al een ongecensureerde DNS?


Aanbevolen reactie

  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Mooi topic met goede uitleg! Die krijgt een sticky! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Altijd handig. Momenteel maak ik gebruik van de Ziggo dns servers.

Nieuwe router is net binnen (voor achter de ConnectBox (grafding). Router straks even aansluiten, instellen en gelijk de dns servers aanpassen.  

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Inderdaad, een uitstekende handleiding! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • 2 weken later...
  • 7 maanden later...

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-03-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  69

Bedankt voor de goeie uitleg. Ik heb alle instructies gevolgd, maar helaas in de verbinding met Qbittorrent nu nòg langzamer als ie al was (ik ben op Bali, gebruik m'n mobieltje voor de Wi-Fi verbinding).  

Heb je tips? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 4

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb je het ook geprobeerd voordat je WiFi op Bali in gebruik nam?
Zitten er andere mensen op het WiFi netwerk dat je daar gebruikt?
Prachtige plek trouwens. Afgezien van Bali zou ik er in geen 1000 jaar naar toe willen... 

Dit topic is aangemaakt door @oʞᴉlʞ
Ik vraag mij af waar hij is gebleven. Ineens helemaal van de aardbodem verdwenen, erg vreemd. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-03-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  69

Ik heb Qbittorrent kort geleden ontdekt toen ik al hier was (Bali). Ik ben de enige die de WiFi (van m'n mobiele telefoontje) gebruikt.

Intussen heb ik ook een global broadband speedtest van m'n verbinding gemaakt en instructies van 'kitkat' van het Qbittorrent forum ( https://qbforums.shiki.hu/index.php/topic,4228.0.html ) opgevolgd om mijn Qbittorrent-instellingen aan te passen. Ook heb ik een aantal veranderingen die ik doorgevoerd had betreffend ongecensureerde DNS (jouw instructies volgend) weer ongedaan gemaakt. Sindsdien loopt m'n Qbittorrent weer -weliswaar in het zelfde slakkegangetje als voorzien, maar daar is met mijn trage verbinding hier niet veel aan te veranderen vrees ik. Maar mocht je tips hebben om de instellingen van Qbittorrent aan te passen in de hoop dat het dan wat sneller -en regelmatiger- functioneert, die zijn altijd welkom.

Wat Bali betreft: ik kom hier al sinds 15 jaar ieder jaar weer. Woon hier in een dorpje (Penatahan) zo'n 10 kilometer ten zuiden van de Batu Karu berg. En ken intussen ook de       -voor westerlingen- minder leuke kanten van het leven hier. Maar door de schijnbaar grenzeloze vriendelijkheid en gastvrijheid van de allermeeste Balinezen (waar wij, door cynisme et scepticisme geplaagde Europeanen best een voorbeeld zouden mogen nemen, en daardoor ons leven en dat van onze medemensen aangenamer maken) heb ik het hier nog steeds prima naar mijn zin. 

Ik heb trouwens de spelregels voor goed gedrag op dit forum gelezen, en ben daardoor verbaasd dat jij als moderator schrijft: "Ik vraag mij af waar hij is gebleven. Ineens helemaal van de aardbodem verdwenen, erg vreemd. :cry:" Correcter zou mijns inziens zijn geweest: "Waar ben je ineens gebleven?" Toch leg ik je even mijn 'verdwijnen' uit: ik zet soms mijn laptop uit, vooral als het onweert. En ik zit ook niet dag en nacht aan het internet gekluisterd. Vandaar.

Heb je eventueel tips?

Alvast bedankt, Rob

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 4

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste @Rob van Wely, ik had het over een oud lid van dit forum, @oʞᴉlʞ 
Hij heeft dit topic aangemaakt, al is het eigenlijk een handleiding over het gebruik van een ongecensureerde DNS.
Hij is ineens verdwenen, terwijl hij in het buitenland zat, daarom had ik het over hem.
Spijtig dat je mijn bericht niet goed las, ik weet niet hoe ik het nog duidelijk had kunnen plaatsen. 

Schrijven is een probleem, dat zie je goed, ik lijd aan een lichte vorm van dyslexie.
Toch probeer ik mensen hier, geheel vrijwillig, zo goed mogelijk te helpen.

Bij mijn weten werkt een ongecensureerde DNS niet naar behoren omdat het een gratis dienst is.
Daardoor maken te veel mensen er gebruik van, waardoor de snelheid vaak tegenvalt.
Hopelijk wilt iemand anders je helpen met je vraag, ik ben nog niet zo bekend met de werking van een ongecensureerde DNS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Daarom zijn wij ook zo blij met @Meh Meh :) Als Europeaan is Meh meh waarschijnlijk net zo gastvrij als de mensen op Bali hier op het forum. Altijd de bezoekers en gasten opweg helpen  :proost: Dank dank dank

@Rob van Wely. Je zal mooie verhalen hebben, ik begrijp wat je bedoelt over de gastvrijheid over het algemeen in Nederland. Mijn zwager is Surinamer en daar zie je op de verjaardag al het duidelijke verschil met het delen tussen ons Nederlanders. Wij denken vaak op de langere termijn.... ^_^

Wat voor snelheid haal je op speedtest.net ? Misschien kan je eens kijken naar een VPN, dat is nog prettiger als het aanpassen van je DNS.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-03-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  69

VPN heb ik al door jullie aanbevelingen (PIA). Intussen heeft zich de downloadsnelheid weer gestabiliseerd. Speedtest resultaat: 0.47 MB download 0,46 upload... In Nederland heb je zeker veel snellere verbinding. Maar daar ben ik zo zelden... Hier gaat alles langzamer, maar daarmee kan ik best leven. Zolang er het een en ander binnenkomt, vind ik het al prima. Nogmaals bedankt voor jullie adviezen.

Groetjes, Rob5aa2a82d15ec1_goingdowntheroadsmall.jpg.a504dca4769206f5c607ae334ca12d66.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 4

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-03-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  69

PS Excuses aan Meh Meh vanwege het misverstand. Houd de moed erin!

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 4

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Excuses geaccepteerd. :D

Overplay is volgens mij een ongecensureerde maar wel betaalde DNS dienst, mogelijk is dat iets?
Ik heb er weinig verstand van. Maar wat Duken je aanraadde is misschien veel beter, een goede VPN.
Het ligt natuurlijk aan waarvoor je het precies nodig hebt, maar als het om downloaden middels qBittorrent gaat, is een VPN genoeg.
Helaas kost ook dat geld, 5 a 8 euro per maand. Veel VPN servers kan je wel eerst gratis testen. 

Ik lees je voorgaande bericht nu pas... PIA is uitstekend, althans mijn ervaringen met PIA zijn goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...