Spring naar bijdragen

  • Vind het wachtwoord van je wifi terug

     Delen


    Als je computer je wifiwachtwoord nog kent, maar jij het bent vergeten, kan je het eenvoudig terugvinden. Windows onthoudt in principe alle netwerken waarmee je je systeem ooit verbond, inclusief de wachtwoorden. Dat komt vooral van pas wanneer je een extra toestel met een netwerk wilt verbinden waarvan je het wachtwoord niet meer vanbuiten kent.

    wifi1.png

    Let erop dat je de opdrachtprompt als administrator opent.

    Stap 1 / Netwerk zoeken

    Open de opdrachtprompt in Windows door op start te klikken en CMD te typen. Klik nu rechts op de snelkoppeling en selecteer ALS ADMINISTRATOR UITVOEREN. Om het wifiwachtwoord van een netwerk terug te vinden, moet je eerst de precieze naam van het netwerk kennen. Typ daartoe het commando netsh wlan show profiles. Je krijgt nu een lijst te zien van alle netwerken waarmee je systeem al verbinding maakte. Voor de volgende stap heb je het SSID van het netwerk in kwestie nodig. Helaas kan je niets kopiëren uit de netwerklijst. Je zal de naam dus letter voor letter moeten overtypen in stap 2.

    wifi2.png

    Je krijgt een heleboel informatie te zien over het netwerk, waaronder het wachtwoord.

    Stap 2 / Wachtwoord onthullen

    Nu je de SSID van het netwerk kent, is het tijd om het wachtwoord te ontdekken. Daarvoor heb je een nieuw commando nodig: netsh wlan show profile name=”SSID” key=clear. Typ niet letterlijk SSID, maar vul de naam van het netwerk in de plaats in. De aanhalingstekens in het commando zijn wel essentieel. Om het wachtwoord van het Clickxnetwerk te achterhalen, zou je bijvoorbeeld hetvolgende moeten invoeren: netsh wlan show profile name=”clickxnetwerk” key=clear. Een oplijsting van alle relevante informatie over het netwerk verschijnt nu. Kijk onder het titeltje Security Settings naar de onderste regel: Key Content. Daarachter vind je het wachtwoord van het wifinetwerk.



    bewerkt door Trizomu


    Trizomu
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Dat kan en dat ga ik niet ontkennen, maar het is weer iets dat je moet downloaden. De mogelijkheid die ik aangeef is iets dat ingebouwd zit in Windows, alle versies, al lijkt het wel dat men opnieuw in de goeie ouwe Dos zit te werken.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 minute ago, Trizomu said:

    Dat kan en dat ga ik niet ontkennen, maar het is weer iets dat je moet downloaden. De mogelijkheid die ik aangeef is iets dat ingebouwd zit in Windows, alle versies, al lijkt het wel dat men opnieuw in de goeie ouwe Dos zit te werken.

    Achja, tis 150KB en het hoeft niet geinstalleerd te worden.

    @Duken Die tools die Nirsoft uitgeeft zijn echt vet handig ze hebben nog heel veel meer handige tools, ook om wachtwoorden uit je browser te halen ed. En alles is gratis :)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    5 hours ago, Meh Meh said:

    Misschien een leuk idee voor een korte handleiding. Ik zal er in de komende weken eens naar kijken als jij er niets mee doet. :)

    Mjah Pentesting met Kali linux in jip en janneke taal? :D
    Ik ben zeer bekend met deze versie van linux en andere soorgelijke linux versies maar ik sta er niet om te springen om daar enige informatie over te verspreiden om eerlijk te zijn. :P

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ook ik heb al eens met kali gespeeld. WiFi uitlezen en dat soort gekkigheid. Video's op YouTube te vinden. Ik zou het leuk vinden als er een beetje info over komt ;)

    Gewoon wat het is en wat je kan. Voor veel bezoekers een nieuw iets.bJip en Janneke is wat moeilijk, maar er is wel iets voor te doen. :vriend:

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik zal er binnenkort naar kijken, @Duken In de komende weken heb ik wat meer tijd en dan zal ik een handleiding schrijven.
    Een korte overview van Kali, WiFi wachtwoorden achterhalen, ik weet nog niet welk onderwerp ik opneem. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...