Spring naar bijdragen

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Over enkele weken wil ik een nieuwe game PC kopen. Een behoorlijk zware PC waar ik een aantal jaren mee kan doen.
Het budget is maximaal €2300,- een scherm, toetsenbord en muis heb ik al. Ik heb een PC nodig waar ik de nieuwste games op kan spelen, die klaar is voor VR, videobewerking e.d. moet ook probleemloos kunnen.
Het liefste de nieuwste processor, RAM minimaal 16GB, een nieuw type videokaart dat nog even meegaat en indien mogelijk ruimte voor meer videokaarten.
Ik heb echter niet zoveel verstand van hardware, daarom stel ik hier de een vraag. Wat raden jullie mij aan? Waar kan ik het beste een game PC kopen die aan deze wensen en eisen voldoet?

Advies is welkom! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Leuk! Ga ik mee helpen. Omdat het voornamelijk om een game pc draait; wat voor games speel je? Gaat de voorkeur naar een groter scherm of een betere videokaart? 

Voor dit bedrag kan je echt wat moois samenstellen.

Ook @xipheris hier thuis in :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Wat ik vaak zelf even doe is kijken op sites als Tweakers.net en Hardware.info bij hun advies.
Deze maand heeft Tweakers er niet zoveel bijzonders staan en gaat het maar tot €1000,-
Wellicht dat jij iets aan de volgende link hebt van Hardware.info: https://nl.hardware.info/pcadvies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor het aanbod! :)

Ik speel momenteel geen games. Unreal Tournament 2004 wel maar dat is hooguit een uurtje per week. (kort offtopic:  Als iemand een keer Unreal Tournament 2004 wilt proberen kan dat, er is nog steeds een werkende demo, erg veel mensen spelen de game en het ziet er uitstekend uit voor een oude game.)

Ik ben zeer geinteresseerd in first person shooters die geschikt zijn voor VR. Liefst met handschoenen en een VR geweer. Volgens mij zijn er momenteel amper titels uit. Het moet dus een game PC zijn die geschikt is voor aankomende games... Dat vraagt nogal wat van de hardware.

Ik wil geen onderdelen, het lijkt mij het beste als een bedrijf de PC in elkaar zet en compleet levert, dan is er garantie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat lijkt erop! Enige wat jammer is, ik zou graag een Geforce GTX 1080 11GB willen hebben i.p.v. 8GB.
Maar gezien de prijs en opties is dit zeker een optie, bedankt voor het advies, ik heb 'm op mijn vergelijklijstje gezet. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Kijk, dat zijn nou van die dingen die ik graag zou willen toevoegen. Bedankt voor de suggestie! 
Je had het er inderdaad over in mijn topic over een SD kaart, ik vroeg mij af of een SD kaart gebruikt kan worden als gewone HD in een desktop. Niet dus... :D

Ik keek al naar het alternatieve moederbord, dat net wat duurder is, de Z270 GAMING Pro Carbon. Die kunnen ze ook plaatsen en dat model is wel voorzien van Lightning USB 3.1 Gen2.

Nummer 2 is een Lightning USB 3.1 Gen2 poort.

msi-z270_gaming_pro_carbon-overview-hero 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Ik ben wezen zoeken op tweakers. En de laatste High-end compacte game-pc was van maart. Maar die is wel compact.
https://tweakers.net/reviews/5253/2/desktop-best-buy-guide-maart-2017-high-end-compacte-game-pc.html

Je moederboard komt wel heel goed uit de reviews. Mooi ding ook! :heart:
https://tweakers.net/productreview/151167/msi-z270-gaming-pro-carbon.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

16 hours ago, Meh Meh said:

Nummer 2 is een Lightning USB 3.1 Gen2 poort.

Ik heb effe de specs gekeken want ik snapte het plaatje al niet, er zitten daar zelfs 2x USB 3.1 Gen2, 1x Type A (huidige "standaard" usb) en 1x Type C.
Die USB Type C wordt de nieuwe USB standaard waarbij het niet uitmaakt op welke wijze je de USB kabel in de poort doet, waarbij je bij de huidige USB moet kijken naar het kabeltje en de poort hoe de kabel erin moet :D

typec.jpg

bewerkt door kliko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor de informatie! Als niemand met een beter alternatief komt, word het deze game PC.
Met alle extra's zit ik aan 2400 euro. Geen gewone HD, 2 maal SSD van Samsung, duurdere moederbord, 32 GB aan RAM, beste cooler en voeding.

En ik denk dat ik er een officiele versie van Windows 64 bij bestel. Maar misschien kan ik die beter online kopen?
Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit volledig legaal? https://www.g2play.net/category/19429/windows-10-professional-oem-key/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

On 7/14/2017 at 10:54 AM, Meh Meh said:

Bedankt voor de informatie! Als niemand met een beter alternatief komt, word het deze game PC.
Met alle extra's zit ik aan 2400 euro. Geen gewone HD, 2 maal SSD van Samsung, duurdere moederbord, 32 GB aan RAM, beste cooler en voeding.

En ik denk dat ik er een officiele versie van Windows 64 bij bestel. Maar misschien kan ik die beter online kopen?
Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit volledig legaal? https://www.g2play.net/category/19429/windows-10-professional-oem-key/

Je kan het beste Windows 10 Enterprise versie nemen, deze zal je niet in de winkel kunnen verkrijgen en is voor pakweg tussden 5 en 10 euro te koop HIER OP EBAY

De reden dat ik de Enterprise versie aanraad is dat deze naast de Educatie versie de enige versie is met alle extra's, waarvan 1 extra is het uitzetten van de telemetry (spionage) opties zodat je pc niet data over gebruik ed. richting M$ stuurt.

EDIT: En ja, die OEM versies zijn 100% legaal, ze verkrijgen die door de keys van oude pc's te uninstallen welke ze opkopen op de schroot oid.

bewerkt door kliko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke, bedankt @kliko
Is de versie legaal en krijg ik dan wel updates?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

3 minutes ago, Meh Meh said:

Oke, bedankt @kliko
Is de versie legaal en krijg ik dan wel updates?

Die versies zijn echt 100% legaal en werken gewoon zoals alle andere legale windows doen. Er zijn totaal geen problemen mee, je krijgt gewoon je eigen key die je kan gebruiken etc. Enige is dat de verkoper verplicht is je het kapotte moederboard te verstrekken waar hij bij hoort (OEM). Dit doen ze echter nooit, of althans ik heb hem nog nooit mee gemaakt daad ze die daadwerkelijk leveren, de keys functioneren echter gewoon, updates komen binnen, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

Het is overigens echt de enige manier om Windows 10 Enterprise te krijgen, deze worden niet in de winkel verkocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke, bedankt voor de informatie, dan koop ik deze versie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

Vergeet de telemetry in Windows 10 niet uit te zetten meer info daarover HIER. Dat is de "spionage optie" van M$ en hengelen daarmee hopen data naar binnen over je, zoals je ziet op die pagina kan je dat alleen in Windows 10 Enterprise bijna helemaal uitzetten. Het is overigens wel zo dat als je die Hosts file uit mijn andere post gebruikt dat alle Telemetry hosts van Windows geblokkeerd zijn en M$ dus geen gegevens meer over je kan ontvangen.

EDIT: Ik vergat het, ik raad ook aan Cortana helemaal uit te zetten als je het niet gebruikt, ivm privacy issues. Hoe dat gaat kun je HIER zien.

bewerkt door kliko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

Je kan trouwens de meeste privacy gevoelige functies uitzetten met een tooltje W10 Privacy.
Let  wel op bij het gebruik van tools als dit omdat het soms ook dingen kan breken, maar opzich spreken de opties voor zich.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik vind het geen ramp als ms meekijkt. Prive zaken doe ik middels een virtual machine en een VPN/proxy. De VM wordt achteraf gereset.
Meegluren is helaas niet te voorkomen, tenzij men alle stekkers eruit trekt en nooit meer naar buitengaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

Mjah toch gaan de spionage praktijken redelijk ver tegenwoordig in Windows, er zit een keylogger ingebouwd en al, zogenaamd om te leren hoe je typt enzo.... Zo zijn er nog meer zaken die ik niet hoef te delen met M$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het voordeel is ik meh, een geit ben en microsoft is niet zo geinteresseerd is in geiten. Het is meer de slager waar ik mij zorgen over maak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

Er zit ook een goat logger in, ze zeggen om Goat Simulator te verbeteren, ik geloof er alleen niets van :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Een goatlogger? Ik geloof er niets van! :huh: Ik ga ze toch maar eens mailen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

Wat me trouwens nog te binnen schiet, ik weet niet of ze er al zijn, maar, Intel zou zeer binnenkort met nieuwe generatie CPU's komen ik geloof uit me hoofd met 8 en 10 cores, heb je dat gezien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi @kliko Ja heb ik gezien. :)
Ik lees de laatste tijd dagelijks het nieuws op Tweakers en zie het steeds vaker voorbijkomen.
Het zou erg mooi zijn als ik de CPU op het bovengenoemde moederbord kan upgraden als ze op de markt zijn. En een beetje betaalbaar zijn. (prijzen zijn tussen de $1189 en $1999 voor een i9 7900X en hoger)

Kan een dergelijke CPU gebruikt worden op dit moederbord? Er vanuit gaande dat ik de beste cooler en voeding neem die bij deze game PC komen?
Dankzij de aanschaf van een game PC en mijn interesse in cryptocurrency mining ben ik weer begonnen met Comptia A+ om mijn kennis van harde waren wat bij te spijkeren. (beschamend slecht)


Bedankt voor de tip, ik dacht er vanmorgen ook aan toen ik een artikel op Tweakers las.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...