Spring naar bijdragen

Beste antivirus voor Windows 10?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Er is al een lang topic over Firewalls, anti virus e.d. Toch maak ik er een nieuwe voor aan, mijn vraag is wat specifieker.

Binnenkort heb ik een nieuwe game PC. Ik wil daar het beste antivirus programma opzetten voor Windows 10, eventueel met een extra firewall.
Geld is geen probleem, als het maar goed is, niet opdringerig en mijn systeem niet zo vertraagd als Norton dat ooit deed. 
Het is voor particulier gebruik, voor maximaal 2 Windows computers (desktop en een slaptop), 1 is eigenlijk al genoeg.
Eventueel, hoeft niet, met bescherming voor Android. (mijn smartphone)

Groeten,

Meh Meh :gek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goed topic, en ook een goed idee om het weer eens te verversen. Zeker aangezien alles steeds meer naar Windows 10 gaat.

Als gratis virusscanner pakte ik vroeger altijd https://www.avira.com/nl/download-start-new/product/avira-free-antivirus die kwam als beste uit de test..  ja welke test..   geen idee. En of het anno 2017 nog zo is. Ik zal er in duiken, zeker ook met je terechte verzoek over de opdringerigheid en vertragen van je systeem.

Op mijn eigen pc gebruik ik een betaalde versie van fsecure. Die zit in mijn Ziggo pakket.

Ik zal zeker even wat reviews erop naslaan om te kijken wat een een virusscanner kan zijn voor jou toekomstige Uber computer :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor het advies. Ik installeer eerst Avira om te kijken wat het is maar zal zelf verder zoeken. Gebruikerservaringen zeggen altijd meer dan wat een fabrikant beweert. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Mijn persoonlijke ervaring is dat de meeste moderne pakketten qua beveiliging wel goed zitten. Op Windows 10 heb ik vooral ervaring met F-secure (ook via de provider, dus iets andere interface), en eigenlijk doet deze altijd wat hij moet doen. Verder vond ik Bitdefender ook goed werken, die hebben ook een mooi pakket met extra functies, echter heb je daar natuurlijk enkel wat aan als je ze gebruikt ;)

Voor gratis antivirus gaat het, naar zover ik weet, meestal tussen Avira en Avast die veel genoemd worden. Zelf heb ik hier (ook met Windows 10) dan weer meer ervaring met Avira. Ben er niet ontevreden over. Ze hebben echter wel vrij irritante meldingen met de vraag om up te graden, verder is het in sommige extra functies iets minder uitgebreid, puur omdat ze willen dat je voor die functies betaald.

Wat ik eigenlijk zou adviseren met een dergelijke pc, is om toch te gaan voor een betaald pakket van een van de aanbieders die goed bekend staan. Met een dergelijke pc als die je gaat halen kan ik me voorstellen dat naast dat het fijn is dat de beveiliging "zo goed mogelijk" is, dat je geen gezeur over upgraden te zien krijgt en dat je ook bijvoorbeeld een game mode hebt. De game mode zet je aan als je gaat gamen en dan gaat de AV minder systeem resources gebruiken. Eigenlijk is dat meer wat ik zou kiezen, maken die extra functies en gezeur over upgraden je minder uit dan zit je totaal niet onveilig met Avira.

Misschien ook nog handig om te kijken of er een pakket is waar je een korting kan krijgen. Ik weet dat er in studentenwinkels vaak iets ligt. Veel providers hebben een deal met F-Secure, bij Bitdefender kan je opeens een korting krijgen als de trial versie aan het aflopen is etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

16 minutes ago, Meh Meh said:

Bedankt voor het advies. Ik installeer eerst Avira om te kijken wat het is maar zal zelf verder zoeken. Gebruikerservaringen zeggen altijd meer dan wat een fabrikant beweert. :)

Ja klopt, daarom die av-test website checken, die doen gewoon eens in de paar maanden een benchmark met al die antivirus programma's en testen ze snelheid, hoeveel virussen ze pakken etc, best handige website.

Er zijn ook anti-virus pakketten die samen kunnen werken met een tweede anti virus, volgens mij is eentje daarvan emsisoft anti-malware, die combineren een anti-virus scanner, malware scanner in 1 en die had ik altijd samen op mijn windows pc met Eset NOD32.

Dat is wel echt lang geleden dat ik die setup had, of Emsisoft dat nog ondersteund weet ik niet maar het stond destijds op hun website aangegeven dat ze samen op 1 pc konden met alle andere grote anti virus programmas en als er problemen optraden dat ze die gegarandeerd zouden fixen.

Wat ook mogelijk is, is dat je tijdens het opstarten bijvoorbeeld een job laat draaien welke van die anti virus programma's van portable apps gebruikt... Dan wordt je pc gewoon tijdens het opstarten met 1 of meerdere scanners gescanned en heb je verder geen last van een aparte applicatie die open staat, je moet hem dan ook handmatig gebruiken om handmatig bestanden te scannen welke je download maar als daar iets voor toevoegd in het conext menu kan je dat met je rechter muisknop doen.

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je advies, Kliko. Nadeel is dat ik zelfs op een heel oud systeem niets kan vinden, ik gebruikte er nooit een antivirus programma op en zelfs Windows werd niet geüpdatet.
Ik vraag mij ergens af hoe zinvol een antivirus programma eigenlijk is. Maar ik wil er wel een hebben. :)
Av-test is erg lofvol over Norton en Kaspersky maar dat zijn programma's waar ik geen positieve ervaringen mee heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goede link kliko.

Op de test site staan ook de resultaten van een recent (juni) Windows 10 onderzoek.

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-10/

Avira komt hier ook als 1 van de beste uit de test. Blijft gelukkig dus een goede virusscanner :)

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-10/juni-2017/avira-antivirus-pro-15.0-172280/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

19 hours ago, Meh Meh said:

Bedankt voor je advies, Kliko. Nadeel is dat ik zelfs op een heel oud systeem niets kan vinden, ik gebruikte er nooit een antivirus programma op en zelfs Windows werd niet geüpdatet.
Ik vraag mij ergens af hoe zinvol een antivirus programma eigenlijk is. Maar ik wil er wel een hebben. :)
Av-test is erg lofvol over Norton en Kaspersky maar dat zijn programma's waar ik geen positieve ervaringen mee heb.

Ja Norton en Kaspersly zou ik ook sowieso overslaan, maar je kan via die site iig een idee krijgen over snelheid etc van verschillende scanners, het blijft wel handige site :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je advies! Ik ga Kaspersky toch even proberen, wie weet is de gratis versie tegenwoordig beter dan 5 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

39 minutes ago, Meh Meh said:

Bedankt voor je advies! Ik ga Kaspersky toch even proberen, wie weet is de gratis versie tegenwoordig beter dan 5 jaar geleden.

Ben benieuwd, laat maar horen binnenkort wat je ervan vind, ik zat laatst ook nog te denken om een virus scanner te installeren op mijn windows 10 machines weet alleen niet welke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als ik gereboot heb zal ik Kaspersky installeren en laten draaien, morgenochtend. 5 jaar geleden ergerde ik mij kapot aan de firewall, die alles blokkeerde. Maar dat was ergens mijn schuld, instellingen stonden waarschijnlijk niet goed. :bloos:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • 2 weken later...

Ben die gratis Kaspersky nu een week of 2 aan het proberen je krijgt daar een soort van VPN bij waarmee je zo'n 200 Mb per maand gratis kan gebruiken, die VPN heb ik er dus weer afgegooid want die 200 Mb is niets daar ben je met een uur al doorheen als je iets download bijvoorbeeld, en ik gebruik al tijden PIA als VPN die mij zeer goed bevalt.

Die virusscanner van Kaspersky doet het verder prima zonder al te veel gezeur en vraagt weinig van je systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goed om te horen. Dan is die vpn een onnodige gratis feature. 200 MB.... ? Dar kan je bijna niks mee. 

Ik ben ook een tevreden Pia gebruiker :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Met PIA bedoel je Private Internet Access neem ik aan en niet Pakistan International Airlines? :P

200 MB is inderdaad niets. Bekijk enkele Youtube video's en het is op. Maar wel geschikt om een beetje te browsen e.d.
Kaspersky anti virus is een redelijke optie, ik zoek nog steeds naar een goed antivirus programma voor mijn nieuwe PC. (Die G%&sgloeiende, gloeiende ^&*#$^& nog steeds niet binnen is)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hahah nee niet die airlines, wel die vpn provider ;)

Op die PC van jou hangt een vloek... De vloek van de bitcoins die iets te goed gaan. Iedereen koop die mine kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja, dat is inderdaad het probleem, de 1080Ti is pas sinds gisteren binnen. Ze zouden er direct mee aan de slag gaan...
Vandaag niets gehoord dus hij zal er morgen waarschijnlijk ook niet zijn.
Ik moet dus tot minimaal maandag of dinsdag wachten. Baal er zo onderhand meer dan een beetje van. :sheep:
Ik mag aannemen dat ze er een gratis game voucher o.i.d bij doen, want aan sorry voor de derde keer heb ik nakz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Maar dan is hij bijna zover. Het wachten was op de videokaart. :) Maar volgende week staat hij lekker te brommen onder je bureau. :hyper:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op mijn bureau. Maar ik mag hopen dat hij niet bromt, het is geen Puch. :gek:
Ik kan me niet voorstellen dat hij er volgende week nog niet is, zou wel heel apart zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • 1 maand later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Voor ieder wat wils en ja voor iedereen is er naar eigen smaak een gewenste en beste virusscanner. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
2 minuten geleden zei Duken:

Voor ieder wat wils en ja voor iedereen is er naar eigen smaak een gewenste en beste virusscanner. :angel:

Ja daarom juist. Als het zo was dan kunnen die andere merken van die virusscaners allemaal opdoeken en die test allemaal dat zijn gewoon moment opnames 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

5 minuten geleden zei Duken:

Voor ieder wat wils en ja voor iedereen is er naar eigen smaak een gewenste en beste virusscanner. :angel:

Ik kreeg bij mijn PC Panda antivirus voor een jaar. (en een voucher voor Destiny 2, die ga ik op 24/1/17 eens bekijken als de game uit is)
Opzich bevalt Panda wel. Geen irritante meldingen of constante vragen of ik wil upgraden. 
Als ik de Piratebay bezoek worden er altijd wel zaken geblokkeerd, die bij nadere inspectie niet goed zijn. Het werkt dus wel degelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

En kijk naar die beveiligen forums (zoals nucia.eu), wat die experts (die gespeculeerd zijn om die logs die men aanbied om op te lossen)  daar allemaal zeggen als je begint met de beste antivirusscanner.

bewerkt door puppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...