Spring naar bijdragen

  • Hoera, Disney stopt met Netflix

     Delen


    Disney heeft bekendgemaakt in 2019 met een eigen videostreamingplatform voor consumenten te komen. Dat betekent dat het bedrijf in 2019 de overeenkomst met Netflix zal beëindigen. Prachtig...Hebben we eindelijk een platform wat werkt. Gaan ze het weer om zeep helpen. HBO: Alleen nog via Ziggo. Netflix krijgt weer minder content. Door vage contracten heeft Videoland soms dingen eerder / wel dan Netflix. 

    Illegaal downloaden bestrijden gaat maar op 1 manier. De content goed aanbieden en niet halsstarrig blijven vasthouden aan dit soort idiote constructies.  De beëindiging van de distributieovereenkomst van Disney met Netflix betekent dat vanaf 2019 titels van Disney, zoals de Star Wars-films, niet meer op het Netflix te zien zullen zijn. Tot 2019 verandert er echter niks en zal Netflix een aanbod van Disney-titels beschikbaar blijven stellen op het eigen videostreamingplatform. Disney gaat bijvoorbeeld titels als Toy Story 4 en de opvolger van Frozen, die beide in 2019 uitkomen, aanbieden op het eigen platform.

    'Piraten' zijn al lang geen schrapers meer, sterker nog, velen zullen wel een Netflix account hebben. En daarnaast misschien ook nog een nieuwsgroep abonnement en bovendien zullen ze ook iets meer betalen voor internet omdat meer snelheid dan ook wel handig is en misschien ook nog wel een extra TV-pakket. Wij willen meer betalen voor meer content (dat doen we namelijk al) maar niet als de markt zo versplinterd is en de kosten bij elkaar opgeteld voor modaal niet meer realistisch zijn blijft downloaden bestaan.

    Het is niet geheel duidelijk wat de beëindiging in 2019 precies voor gevolgen heeft. Volgens Netflix kan het films die het bedrijf van Disney krijgt, tot eind 2019 blijven uitzenden; mogelijk betekent dit dat de negende episode in de Star Wars-saga toch beschikbaar komt op Netflix. Disney stelt dat de overeenkomst met Netflix wordt beëindigd vanaf de titels van Disney die in 2019 in de bioscoop zullen draaien.



    Duken
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Achja, zat er aan te komen, er zullen vast nog wel meer verschillende diensten komen....

    De enige welke ik denk dat het slim aangepakt hebben zijn de Nederlandse TV omroepen met kijk.nl. Op een of andere manier is het die Nederlandse omroepen toch gelukt om een deal te sluiten om zo buitenlandse diensten buiten spel te zetten wat betreft TV series in Nederland. Het zou mooi zijn als in de toekomst een aantal andere muziek en/of film en tv stream diensten samen zouden gaan.

    Misschien dat Netflix in de toekomst gaat besluiten wat andere bedrijven in te lijven, we zullen het zien. Ikzelf blijf voorlopig weg bij Netflix etc, ik heb ze jaren gebruikt totdat ze moeilijk gingen doen om VPN's en andere geounblocking mogelijkheden.

    Wat je eigenlijk ziet is dat ze in de toekomst gewoon een ander model moeten gaan bedenken voor al die licenties etc, het huidige stelsel is er niet op gericht dat je via internet alles kan streamen overal en altijd, alles is nog te lokaal geregeld. Je ziet de problemen al optreden als mensen op vakantie gaan en hun account mee willen nemen, dan kan je vaak series en/of films die je graag wil kijken niet meer zien terwijl je ze thuis wel kan bekijken.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Zelf heb ik een netflix account welke met 3 gezinnen wordt gedeeld binnen de familie. Dan zijn de kosten te overzien. Wij gebruiken Netflix voornamelijk voor de kids. 

    Maar dat kunnen we dus ook straks stop zeggen.

    Ik wacht op de oplossing van kliko in de tussentijd, een goed licentie model over het internet. We zijn niet te beroerd om te betalen. Als het het model maar klopt. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Achterlijke zet weer. In de VS zal Disney erop verdienen, ze zullen daar meer verdienen aan leden van een eigen kanaal dan aan de huidige Netflix inkomsten.
    Wereldwijd zullen ze er zeker op achteruit gaan. Als iedereen zijn eigen betaalde club begint, zullen ze uiteindelijk nergens genoeg leden hebben om te blijven bestaan.
    Als alle productiemaatschappijen de handen in een zouden slaan en met 1 fantastische dienst zouden komen, zouden ze er fantastisch aan kunnen verdienen en dan zou iedereen lid willen zijn.

    Dit is uitstekend nieuws voor de Piratebay, Popcorn Time en alle andere 'illegale' diensten.
    Dit soort zielig sodejoris is waarom ik download, ik geef mijn geld liever uit aan een VPN en een nieuwsserver dan een stel idioten.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...