Spring naar bijdragen

Kodi kastje kopen


Lexus

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik wil een Kodi kastje kopen met een HDMI aansluiting. Er zijn er veel te koop. Welke Kodi media player raden jullie aan? 

Er is zo veel verschil tussen de prijzen. Ik zoek een beestje de beste koop voor een Kodi mediaspeler op mijn tv. :)

Niet te duur, en niet de goedkoopste welke films verkeerd afspeelt.

Oja, hij heeft een netwerk aansluiting nodig. Mijn wifi is drama thuis. Iemand tips of suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat je eigenlijk zoekt is een andriod TV kastje. Daarop draai je de Kodi applicatie. Er is dus geen kodi kastje maar wel een andriod kastje. 

Dan zoek je zo iets als dit.

https://tweakers.net/pricewatch/322310/mede8er-med600x3d.html

Wat is je budget?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De beste andriod tv / Kodi is de Nvidia shield. Die heeft ook 4k en best for the cash. 

https://www.mediacentershop.nl/product-reviews/758845/nvidia-shield-tv-pro.html

Staat ook op mijn to buy lijst als ik ooit heel veel centjes over hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

1 hour ago, Duken said:

De beste andriod tv / Kodi is de Nvidia shield. Die heeft ook 4k en best for the cash. 

https://www.mediacentershop.nl/product-reviews/758845/nvidia-shield-tv-pro.html

Staat ook op mijn to buy lijst als ik ooit heel veel centjes over hebt.

NVIDIA Shield is nice, maar er zijn echt tientallen al dan niet honderden vergelijkbare producten te bestellen uit china voor een fractie van de prijs, afhangend van welk merk/welke fabrikant is de kwaliteit van die producten vaak ook nog goed.
Ikzelf heb al meerdere Rikomagic Android sticks gekocht voor mensen en daar KODI ed. opgezet voor ze.

Je moet voor de grap eens op ebay zoeken naar "Android 7.0 3GB" of "Android 7.0 4K", en dan kijken in de categorie "Internet & Media Streamers" onder "TV, Video & Home Audio"

Degene met Android 7.0 en 4K beginnen rond de 30 euro met 1GB RAM en dan oplopend met meer RAM, betere CPU en GPU etc, afhangend van wat je precies erop wil doen kan je met 1GB al klaar zijn... Je kan dan effe googlen naar reviews over het apparaat zelf.
Wat de nu de "HOT" android sticks/android mini pc's zijn in die categorie weet ik zo 1 2 3 even niet, de laatste Rikomagic die ik gekocht heb is al bijna 2 jaar terug.

EDIT: Voor rikomagic kijk je op http://www.rikomagic.com/en/index.html En dan zou ik aanraden te bestellen op eBay direct uit china, althans toen ik ze kocht waren ze op die manier het goedkoopst te bestellen.

EDIT: Als je echt ALLEEN wil streamen erop kan je best eentje kopen met 1GB DDR/RAM, wil je ook gamen dan komen de andere specificaties aan bod. Die van NVIDIA is ook meer voor gamers in principe.

bewerkt door oʞᴉlʞ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

3 hours ago, Lexus said:

Ik wil een Kodi kastje kopen met een HDMI aansluiting. Er zijn er veel te koop. Welke Kodi media player raden jullie aan? 

Er is zo veel verschil tussen de prijzen. Ik zoek een beestje de beste koop voor een Kodi mediaspeler op mijn tv. :)

Niet te duur, en niet de goedkoopste welke films verkeerd afspeelt.

Oja, hij heeft een netwerk aansluiting nodig. Mijn wifi is drama thuis. Iemand tips of suggesties?

Wat ik helemaal over het hoofd las is de netwerk aansluiting, wat is er precies mis met je WIFI als ik vragen mag?
De meeste android spelers hebben geen RJ45(LAN) aansluiting dus zijn niet op bekabeld netwerk aan te sluiten, die NVIDIA shield ook niet trouwens.

Wat je wel kan doen is een USB Wifi adapter kopen en die in een usb poort op je android mini pc/stick doen, je mist dan wel een usb aansluiting, ikzelf heb dit nog nooit geprobeert maar ik heb het net gegoogled het zou mogelijk moeten zijn.

Wat ook een optie is, als je echt alleen KODI wil gebruiken is een Windows Mini PC of Linux Mini PC, welke ook best goedkoop in aanschaf zijn, oa. rikomagic fabriceert die dingen ook, aangezien KODI daar ook op te installeren is, en, die vaak wel een RJ45/LAN aansluiting hebben, en sowieso ook alle USB Wifi adapters ondersteunen mocht dat nodig zijn.

Maar, alsnog, wellicht kan ik je helpen de problemen met je Wifi te verhelpen zodat dat geen probleem is bij de aanschaf van je apparaat waar je KODI op wilt hebben draaien.
Mocht je willen proberen de Wifi problemen op te lossen samen met mij of iemand anders op het forum zou je dan zo vriendelijk willen zijn het exacte probleem, en wat je al geprobeert hebt om de problemen op te lossen in het juiste forum gedeelte te posten? Dat is hier te vinden:

https://www.duken.nl/forums/forum/30-internet-netwerken-en-privacy/

 

bewerkt door oʞᴉlʞ
  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zelf zou ik gewoon gaan voor een hele kleine PC met een goede videokaart erin die 4K ondersteund. Kan je eventueel upgraden en meenemen als je ergens heengaat.
Maar een standaard streamer is altijd een optie. Een Raspberry Pi 3 met Kodi is een van de goedkoopste mogelijkheden en WiFi werkt uitstekend. Er zit ook een RJ45 poort op, zodat je er een kabel in kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

53 minutes ago, Meh Meh said:

Zelf zou ik gewoon gaan voor een hele kleine PC met een goede videokaart erin die 4K ondersteund. Kan je eventueel upgraden en meenemen als je ergens heengaat.
Maar een standaard streamer is altijd een optie. Een Raspberry Pi 3 met Kodi is een van de goedkoopste mogelijkheden en WiFi werkt uitstekend. Er zit ook een RJ45 poort op, zodat je er een kabel in kan doen.

Kleine PC is leuk maar is duurder, minder portable, maakt meer geluid, verbruikt veel meer stroom en neemt meer ruimte in beslag, een raspberry Pi 3 is idd een leuke optie maar is niets als je atechnisch bent en/of geen zin hebt om te knutselen.

Naar mijn mening is de beste optie als je echt alleen Kodi wilt draaien gewoon een simpele Android stick, kan je ook gelijk je mail lezen en web browser gebruiken, plus hij past in je zak zodat je hem ook naar je vrienden kan nemen en je kan ook direct simpele spelletjes spelen en bovenop dat alles werken ze vanuit de doos zonder verdere installatie. En als je al een Android phone hebt met games en/of apps erop kan je je google account gebruiken op de stick om dezelfde apps en games ook op je tv te krijgen.

 

@Meh Meh Over die wifi, ik denk dat hij dat zegt omdat hij problemen heeft op andere apparaten met zijn wifi, daarom ben ik eigenlijk ook erg benieuwd waarom hij zijn wifi thuis "Drama" noemt, meestal zijn die problemen wel op te lossen. Niet altijd, soms laat de constructie van een gebouw het niet toe of zijn er teveel externe storings factoren die het (bijna) onmogelijk maken een goede wifi verbinding te hebben.

bewerkt door oʞᴉlʞ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zo.... Goedenavond. Wat een keuze :-) daar wordt ik al wijzer van. 

De shield lijkt te sterk te zijn voor wat ik wil. Puur films kijken vanaf Kodi op het apparaat door deze er heen te kopiëren of door een map te delen op mijn computer waar ik ze in download.

Ik zal mij verdiepen in de rikomagic. Klinkt als de mediaspeler welke ik moet hebben. 

Een computer heb ik ook over gedacht maar dat is veel extra. Welk os moet ik hebben, hoe ga ik om met updates blijft het stabiel? Ik heb alleen kodi nodig. Andere zaken gaan vanaf mijn gewone computer . Maar even goed dank voor de tip.

Mijn wifi is slecht omdat deze steeds weg valt. Ook op mijn laptop en Android tenzij  ik naast de meterkast zit. Mijn buurman heeft er ook last van. Gelukkig is de computer gewoon aangesloten op netwerk kabel. 

Nu de rikomagic zoeken met reviews. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

Just now, Lexus said:

Zo.... Goedenavond. Wat een keuze :-) daar wordt ik al wijzer van. 

De shield lijkt te sterk te zijn voor wat ik wil. Puur films kijken vanaf Kodi op het apparaat door deze er heen te kopiëren of door een map te delen op mijn computer waar ik ze in download.

Ik zal mij verdiepen in de rikomagic. Klinkt als de mediaspeler welke ik moet hebben. 

Een computer heb ik ook over gedacht maar dat is veel extra. Welk os moet ik hebben, hoe ga ik om met updates blijft het stabiel? Ik heb alleen kodi nodig. Andere zaken gaan vanaf mijn gewone computer . Maar even goed dank voor de tip.

Mijn wifi is slecht omdat deze steeds weg valt. Ook op mijn laptop en Android tenzij  ik naast de meterkast zit. Mijn buurman heeft er ook last van. Gelukkig is de computer gewoon aangesloten op netwerk kabel. 

Nu de rikomagic zoeken met reviews. :)

Uit je verhaal te horen staat je modem in je meterkast. Dit opzich alleen al kan problematisch zijn.

Mocht je willen proberen dit probleem op te lossen post dan aub de vraag en wat je al geporbeert hebt in het juiste gedeelte van het forum, ik heb voor meerdere providers gewerkt zowel voor consument als zakelijk en heb jaren lang dit soort problemen opgelost, kan je wellicht ook direct je buurman blij maken. :D

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat zou ik eerst eens kijken naar WiFi. Misschien kan Kliko daar bij adviseren.
Woon je toevallig onder een hoogspanningsmast of naast een kerncentrale? :D

Hebben jij en je buurman dezelfde provider? Delen jullie misschien dezelfde verbinding?
Wat voor router heb je, hoeveel mensen gebruiken het internet en wat voor snelheid kan je behalen?
Er zijn duizenden vragen om het probleem uit te kleden maar ik denk dat Kliko je beter kan helpen dan ik.

Je hebt gelijk Kliko, een PC gebruiken als mediastreamer is veel duurder. Zelf zou ik daar alleen voor kiezen als ik veel thuis zou zijn.
Ik reis nogal veel en ben niet zo vaak thuis, niet handig om dat met een systeemkast te gaan tillen. Dan is een goede streamer een betere oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nou dat geeft vertrouwen :) zal beter zijn als de Ziggo servicedesk. Ik zal een andere vraag stellen over mijn wifi. 

Van de rikomagic zijn er ook veel soorten en maten. Welke had jij gekocht en bij welke webwinkel? Dan maak ik het mijzelf wat gemakkelijker. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

2 hours ago, Lexus said:

Nou dat geeft vertrouwen :) zal beter zijn als de Ziggo servicedesk. Ik zal een andere vraag stellen over mijn wifi. 

Van de rikomagic zijn er ook veel soorten en maten. Welke had jij gekocht en bij welke webwinkel? Dan maak ik het mijzelf wat gemakkelijker. 

 

Degene welke ik aangeschaft heb zijn niet meer te verkrijgen ik zou eens naar deze kijken:

http://www.rikomagic.com/en/product/showpro_id_59_pid_19.html

Dit is zeg maar de laatste opvolger van welke ik had, ik zie nu net dat deze dus wel een RJ45/LAN aansluiting heeft en dus op bekabeld netwerk aangesloten kan worden, handiger is natuurlijk gewoon Wifi, daar help ik je wel mee om dat aan de praat te krijgen.

De specificaties van dit apparaat zijn ook best oke, je kan er nog redelijke games op spelen, snelle quadcore processor, 2GB geheugen en 16GB aan opslag ruimte dus er passen aardig wat apps en games en eventueel films op en hij speelt ook 4K video's af, wat de opvolger is van 1080p HD, wat betekend dat je over een paar jaar nog steeds de nieuwse films in de beste kwaliteit kunt afspelen ermee.
Er zit een USB poort op waar je een externe harddisk of een usb stick op aan kunt sluiten, stroom krijgt hij van een usb oplader waar je ook je telefoon mee oplaad dus mocht die kwijt raken of kapot gaan is die zo te vervangen.

Bestellen doe ik altijd op eBay, mede omdat je ze daar het voordeligst kunt aanschaffen en zij hele goede regelingen hebben wat betreft producten die niet geleverd worden etc, alles is ten alle tijden verzekerd tot 300 euro.
(Ik heb inmiddels meer dan 300 producten besteld op ebay in een aantal jaar tijd, voornamelijk uit china, en uit mijn hoofd een stuk of 4 a 5 keer mijn producten niet ontvangen en heb altijd of mijn geld terug gehad of alsnog de producten geleverd gekregen)

De advies prijs is 85USD (72 euro) maar als je hem op ebay besteld is hij 80USD (68 Euro) inclusief verzendkosten.

http://www.ebay.com/itm/Rikomagic-RKM-V5-Quad-Core-4K-x-2K-Android-4-4-Mini-PC-H-265-TV-Box-2GB-16GB-/282399148379

Enige is wel dat als je geen Paypal hebt je die even moet registeren op Paypal.com ander kun je niet bestellen op eBay. :)

Wat wel een nadeel is als je vanuit china besteld via ebay is dat je geen gegarandeerde levertijd hebt, soms heb je de bestelling met een week soms kan het wel een aantal weken duren.

bewerkt door oʞᴉlʞ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dank je wel!! Dat is precies wat ik zoekt. Onder de 100 euro een Android TV met Kodi is natuurlijk heel fijn. En hij kan een netwerk kabel hebben. Dat het allemaal in zo een HDMI unit past. Heel erg fijn. Paypal heb ik dus ik zal zeker even de Rikomagic RKM V5 Quad Core 4K x 2K Android 4.4 Mini PC H.265 TV Box 2GB 16GB bekijken.

Het geeft geen probleem dat deze Android 4.4 heeft? Geweldig dit :goed:

Goed dat je je ebay ervaring deelt, dat is ook goed om te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Mijn shield kan niet tegen die andriod stick aan. :) Zeker kwa prijs. Goede keus en optie van Kliko. 

Kodi werkt ook op andriod 4.4 dus dat zou geen probleem moeten geven. Mijn eBay ervaringen zijn ook goed, zeker door PayPal welke je altijd beschermd als aankomen niet kloppen of binnenkomen. (Heb ik trouwens alleen gehad bij AliExpress, maar dat is in combinatie met een creditcard.)

Wat wel nog handig is om te melden is dat de rikomagic stick geen audio uit heeft. Geluid komt dus uit de televisie. Misschien had je dat al of lus je de tv door naar een audio set. Dat is ook mogelijk . 

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben er nog niet bekend mee, het is relatief nieuw maar is Miracast geen optie?
Ik zie zelf trouwens ook een erg kleine 4K streamer. Ben vaak van huis en heb geen zin om elke keer een laptop of Raspberry PI aan te sluiten.
Als ik het goed begrijp is het met Miracast mogelijk om gebruik te maken van WiFidirect en dus zonder internetverbinding vanaf een Android apparaat naar TV te streamen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

5 hours ago, Lexus said:

Dank je wel!! Dat is precies wat ik zoekt. Onder de 100 euro een Android TV met Kodi is natuurlijk heel fijn. En hij kan een netwerk kabel hebben. Dat het allemaal in zo een HDMI unit past. Heel erg fijn. Paypal heb ik dus ik zal zeker even de Rikomagic RKM V5 Quad Core 4K x 2K Android 4.4 Mini PC H.265 TV Box 2GB 16GB bekijken.

Het geeft geen probleem dat deze Android 4.4 heeft? Geweldig dit :goed:

Goed dat je je ebay ervaring deelt, dat is ook goed om te lezen.

Opzich moet Android 4.4 geen probleem zijn, ik zal eens voor je uitzoeken of je ook kan upgraden. :)

EDIT: Ik zie dat je eventueel die stick ook kan rooten en upgraden met een custom rom, het is dus mogelijk indien je het zou willen. Echter, mocht je hem willen rooten en een custom rom willen installeren, dan raad ik aan om geen Android updates te installeren als je hem uit de doos haalt, het kan zijn als je hem een update geeft je hem niet meer kan rooten. Ik weet niet of je bekend bent met het rooten van android devices, maar wat je eigenlijk doet is doormiddel van een hack toegang krijgen tot het gehele android systeem, waardoor het mogelijk is een andere versie van Android te installeren. Dit kan je vaak ook doen met telefoons en tablets. Voordeel ervan is dat je ook direct meer controle krijgt over het apparaat, bijvoorbeeld welke informatie je deelt met welke applicatie etc, en nog meer leuke dingetjes.

bewerkt door oʞᴉlʞ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

2 hours ago, Meh Meh said:

Ik ben er nog niet bekend mee, het is relatief nieuw maar is Miracast geen optie?
Ik zie zelf trouwens ook een erg kleine 4K streamer. Ben vaak van huis en heb geen zin om elke keer een laptop of Raspberry PI aan te sluiten.
Als ik het goed begrijp is het met Miracast mogelijk om gebruik te maken van WiFidirect en dus zonder internetverbinding vanaf een Android apparaat naar TV te streamen?

Ja dat klopt, je kan daarvoor overigens ook Chromecast gebruiken, daar heb ik er ook eentje van liggen nog.

https://www.google.com/intl/en_us/chromecast/

Met chromecast kan je bijvoorbeeld ook vanaf je pc/tablet/telefoon naar je tv zonder bekabeling oid via wifi films, youtube, spotify, je browser en andere zaken streamen direct op je TV.
Ik heb er een keertje een van gehaald bij de mediamarkt voor echt twee of drie tientjes uit mijn hoofd.

Miracast is weer gezeik dat apparaten Miracast certified oid moeten zijn, toen ik dat las ben ik maar gelijk gestopt met lezen. Met Chromecast hoeft alleen de software welke je gebruikt op je pc/tablet etc ermee overweg te kunnen.
Ik gebruikte bijvoorbeeld Tubecast op mijn Windows PC om direct youtube op mijn tv te streamen. (Tubecast is trouwens tegenwoordig mijn standaard youtube client op PC, leuke app, zeker waard om eens naar te kijken zelfs als je geen Chromecast hebt maar gewoon vaak Youtube gebruikt op je pc)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De chromecast heb ik ook gehad. Maar ik zoek nu echt een andriod tv. Een los ding waar vanaf Kodi werkt. Rooten van een android device vind ik niet zo fijn, dan betaal ik liever wat meer waar ik geen problemen mee kan krijgen. Maar 4.4 is wel werkzaam met Kodi. Dus dar mag geen problemen geven. Rooten doe ik dus niet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 uur geleden zei oʞᴉlʞ:

Ja dat klopt, je kan daarvoor overigens ook Chromecast gebruiken, daar heb ik er ook eentje van liggen nog.

https://www.google.com/intl/en_us/chromecast/

Met chromecast kan je bijvoorbeeld ook vanaf je pc/tablet/telefoon naar je tv zonder bekabeling oid via wifi films, youtube, spotify, je browser en andere zaken streamen direct op je TV.
Ik heb er een keertje een van gehaald bij de mediamarkt voor echt twee of drie tientjes uit mijn hoofd.

Miracast is weer gezeik dat apparaten Miracast certified oid moeten zijn, toen ik dat las ben ik maar gelijk gestopt met lezen. Met Chromecast hoeft alleen de software welke je gebruikt op je pc/tablet etc ermee overweg te kunnen.
Ik gebruikte bijvoorbeeld Tubecast op mijn Windows PC om direct youtube op mijn tv te streamen. (Tubecast is trouwens tegenwoordig mijn standaard youtube client op PC, leuke app, zeker waard om eens naar te kijken zelfs als je geen Chromecast hebt maar gewoon vaak Youtube gebruikt op je pc)

Ja, maar wat ik begrijp is dat Miracast geen WiFi verbinding nodig heeft, zoals Chromecast dat wel heeft.
Het werkt, als ik het goed begrijp, middels WiFidirect. Als dat klopt, is het een Miracast streamer kopen, aansluiten op een HD TV en streamen met een Android smartphone/tablet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

4 hours ago, Meh Meh said:

Ja, maar wat ik begrijp is dat Miracast geen WiFi verbinding nodig heeft, zoals Chromecast dat wel heeft.
Het werkt, als ik het goed begrijp, middels WiFidirect. Als dat klopt, is het een Miracast streamer kopen, aansluiten op een HD TV en streamen met een Android smartphone/tablet.

Ja, alleen begreep ik het voordeel niet echt, de streaming mogelijkheden vanaf internet zijn al breed beschikbaar, en streamen kan goed met een Chromecast of Android stick, enige wat dan nog overblijft is games en apps streamen met een hele goede phone of tablet, het enige moment dat je daar dan optimaal gebruik van kan maken is als je een joypad op je tablet aansluit en dan op je tv gaat zitten gamen oid, verder is alles wat je kan streamen vanaf je tablet of phone gewoon ook uit te voeren op een android stick. Als je zonder joypad op die manier gamed zit je dus gewoon op je tablet te spelen en kunnen er mensen mee kijken ofzo? Ik snap de deal niet echt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ga voor de Rikomagic RKM V5 Quad Core 4K x 2K Android 4.4 Mini PC H.265 TV Box 2GB 16GB . Nu op eBay een goede verkoper zoeken. Ik zal over een weekje of 4 vertellen hoe het is gegaan. :) Zo langs kan het duren voordat hij binnenkomt. Maar voor 75 euro zal het een prima andriod tv zijn voor Kodi. :clover:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

1 hour ago, Lexus said:

Ik ga voor de Rikomagic RKM V5 Quad Core 4K x 2K Android 4.4 Mini PC H.265 TV Box 2GB 16GB . Nu op eBay een goede verkoper zoeken. Ik zal over een weekje of 4 vertellen hoe het is gegaan. :) Zo langs kan het duren voordat hij binnenkomt. Maar voor 75 euro zal het een prima andriod tv zijn voor Kodi. :clover:

 Precies mijn gedachte toen ik die Rikomagic ging bestellen, voor die prijs wil ik best effe wachten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

15 uur geleden zei oʞᴉlʞ:

Ja, alleen begreep ik het voordeel niet echt, de streaming mogelijkheden vanaf internet zijn al breed beschikbaar, en streamen kan goed met een Chromecast of Android stick, enige wat dan nog overblijft is games en apps streamen met een hele goede phone of tablet, het enige moment dat je daar dan optimaal gebruik van kan maken is als je een joypad op je tablet aansluit en dan op je tv gaat zitten gamen oid, verder is alles wat je kan streamen vanaf je tablet of phone gewoon ook uit te voeren op een android stick. Als je zonder joypad op die manier gamed zit je dus gewoon op je tablet te spelen en kunnen er mensen mee kijken ofzo? Ik snap de deal niet echt :D

Ja maar als je geen WiFi hebt of kan gebruiken, en films al op je smartphone staan, dan is Miracast toch wel fantastisch?
Wat ik eruit opmaak is dat je zonder internetverbinding, middels WiFidirect films kan streamen naar een Miracast streamer. Misschien begrijp ik de mogelijkheden van Miracast niet.
Het zou erg mooi zijn... Games e.d. op TV, misschien maar enkele en heel soms. En, inderdaad alleen met een highend smartphone.
Ik heb 2 Android gamepads, enige tijd geleden voor Gear VR gekocht, zou misschien wel grappig zijn met een racegame af en toe. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

4 hours ago, Meh Meh said:

Ja maar als je geen WiFi hebt of kan gebruiken, en films al op je smartphone staan, dan is Miracast toch wel fantastisch?
Wat ik eruit opmaak is dat je zonder internetverbinding, middels WiFidirect films kan streamen naar een Miracast streamer. Misschien begrijp ik de mogelijkheden van Miracast niet.
Het zou erg mooi zijn... Games e.d. op TV, misschien maar enkele en heel soms. En, inderdaad alleen met een highend smartphone.
Ik heb 2 Android gamepads, enige tijd geleden voor Gear VR gekocht, zou misschien wel grappig zijn met een racegame af en toe. :)

Oke, maar hoe vaak ben jij op een plek waar wel een TV is en geen Wifi? Zelfs bij mij oma thuis was er Wifi. En dan werkt Miracast nog zelfs op HDMI, ik ben eigenlijk nooit op een plek waar wel een tv met een hdmi poort is maar geen wifi netwerk beschikbaar is :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Toch wel erg vaak. Er is dan WiFi maar ik mag niet streamen. Ik zit vaak in hotels e.d. en daar zit WiFi vaak potdicht, alleen de poorten voor HTTP en HTTPS zijn dan open.
En dan is het erg handig om gewoon zonder die soms erg langzame en potdichte WiFi verbinding een film te kunnen streamen. HDMI is er inderdaad altijd wel maar WiFi is vaak een drama.
Ik heb een 17" slaptop, werkt lekker maar er een film opkijken is minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...