Spring naar bijdragen

Kodi kastje kopen


Lexus

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

On 8/16/2017 at 10:53 PM, Meh Meh said:

Toch wel erg vaak. Er is dan WiFi maar ik mag niet streamen. Ik zit vaak in hotels e.d. en daar zit WiFi vaak potdicht, alleen de poorten voor HTTP en HTTPS zijn dan open.
En dan is het erg handig om gewoon zonder die soms erg langzame en potdichte WiFi verbinding een film te kunnen streamen. HDMI is er inderdaad altijd wel maar WiFi is vaak een drama.
Ik heb een 17" slaptop, werkt lekker maar er een film opkijken is minder.

Oke, ik reis erg veel maar heb het zelden op deze manier mee gemaakt. Overigens kan je met een SSH tunnel vaak gewoon om die potdichte verbindingen heen, SSH server op de HTTP/HTTPS poort, dan met putty tunneltje opzetten, dan kan je meestal gewoon streamen en om allerlij blokkades heen. Mits het programma wat je gebruikt om te streamen een optie heeft op een Socks proxy in te vullen. Je kan dan vaak ook om de geo-blokkades heen. Als je de SSH server thuis opzet, kan je vaak ook gebruik maken van de streaming websites van je provider welke je normaal alleen vanuit huis kan zien, om bijvoorbeeld live tv te kijken, mits de snelheid van de wifi het toelaat idd. Overigens hebben de meeste Linux distro's standaard een SSH server open, moet je alleen de poort veranderen. Mocht je last hebben van andere gebruikers op de wifi in je hotel kan je met de juiste USB netwerk adapter deauth requests sturen om andere gasten aan de hand van hun MAC adres van het netwerk af te knikkeren, net zo lang tot ze het opgeven, niet dat het erg lief is, maar wel effectief. :)

  • Leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je advies, Kliko. Ik denk dat dat wat teveel gedoe is... :D
Soms zit ik 5 keer per week op een andere plek, ik heb geen zin om iedere keer instellingen aan te passen.
Als het kan met een Chromecast o.i.d. zou het wel interessant zijn.
Anders is volgens mij alleen Miracast een optie, als dat echt werkt zonder gewone WiFi verbinding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

4 minutes ago, Meh Meh said:

Bedankt voor je advies, Kliko. Ik denk dat dat wat teveel gedoe is... :D
Soms zit ik 5 keer per week op een andere plek, ik heb geen zin om iedere keer instellingen aan te passen.
Als het kan met een Chromecast o.i.d. zou het wel interessant zijn.
Anders is volgens mij alleen Miracast een optie, als dat echt werkt zonder gewone WiFi verbinding.

Je hoeft niet steeds instellingen aan te passen, het is niet meer dan putty connecten met de opgeslagen instellingen, en de proxy aan/uit te zetten in je browser.
En mensen van het netwerk afknikkeren is ook echt geen kunst, heel makkelijk een script voor te maken in een paar minuten die gewoon iedereen van het hele netwerk afknikkeren :P

EDIT: Die proxy tunnel is overigens ook te gebruiken vanaf veel werkplekken om de lokale proxy met al zijn limieten te omzeilen ;)

bewerkt door oʞᴉlʞ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zal mij er eens verder in verdiepen, Kliko. Voorlopig doe ik het met mijn Raspberry Pi, waar ik mijn telefoon aan koppel, niet draadloos maar het werkt. :)

Mensen van een nepwerk afgooien is niet helemaal mijn ding, al heb ik er soms wel eens behoefte aan...
Van die lui die alle bandbreedte gebruiken waardoor ik niet eens meer kan browsen. Gewoon omdat ze de hele avond 4K videos willen kijken op xhamster. :bug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

Just now, Meh Meh said:

Ik zal mij er eens verder in verdiepen, Kliko. Voorlopig doe ik het met mijn Raspberry Pi, waar ik mijn telefoon aan koppel, niet draadloos maar het werkt. :)

Mensen van een nepwerk afgooien is niet helemaal mijn ding, al heb ik er soms wel eens behoefte aan...
Van die lui die alle bandbreedte gebruiken waardoor ik niet eens meer kan browsen. Gewoon omdat ze de hele avond 4K videos willen kijken op xhamster. :bug:

Achja, ook een leuk truukje, een tweede netwerk opzetten met dezelfde naam, iedereen van het echte netwerk afknikkeren, dan connecten ze automatisch naar jouw netwerkje, en dan hun snelheid limiteren naar eigen wens :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Zo een SSH tunnel oplossing heb ik echt jaren gebruikt met een router i.c.m. DDWRT firmware. Bij werkgevers is het verkeer niet uit lezen, op het stuk dat het om SSL data gaat met het aantal GBś wat naar je huis adres gaat. Altijd fijn gevonden.

Nu gewoon de thuis server benaderen via bijvoorbeeld RDP. Dan heb ik ook de overige tools bij de hand waar nodig. :) 

PS lekker offtopic ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...