Spring naar bijdragen

Wifi / draadloze verbinding is slecht en valt weg


Lexus

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi zoals in de vraag van de media player naar voren kwam.

Mijn wifi is sinds een maand of 7 slecht. Hij valt savonds rond 20.00 vaak weg. Overdag ook soms maar savonds meer. Ik zit er op te werken met mijn telefoon. Mijn laptop lijkt een betere verbinding te hebben. Telefoon is een moto G3

Ik heb als provider Ziggo en een Cisco? Modem staan in de meterkast. 

Mijn buurman klaagt ook vaak over zijn slechte wifi. 

Bedankt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

Zou je kunnen kijken welk model Cisco dat is?

Is de kabel lang genoeg om hem  tijdelijk even buiten de meterkast te plaatsen om te kijken of dat verbetering geeft?
Het kan zijn dat de koper draden in de bekabeling in de meterkast storing geven op je wifi signaal.

Een andere mogelijkheid kan zijn dat het Wifi kanaal waar je modem op ingesteld staat verstoord is door bijvoorbeeld andere netwerken, vaak kiest een modem die automatisch zelf en blijft die op hetzelfde kanaal staan, als dat kanaal dan later verstoord wordt past hij die niet automatisch aan.
Dat is ook de reden dat ik het model van het modem vraag, dan kun je die eventueel ook proberen te wijzigen.

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb een CISCO EPC3928 . Ik zal hem vanavond proberen buiten de meterkast te plaatsen.

Het wifi kanaal ken ik niet. Maar ik heb ook een keer gehoord dat het kan liggen aan 2.4 ghz. Maar als het goed is heeft de cisco ook 5 ghz. Hoe kan ik het verschil zien ? :cat:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

2 hours ago, Lexus said:

Ik heb een CISCO EPC3928 . Ik zal hem vanavond proberen buiten de meterkast te plaatsen.

Het wifi kanaal ken ik niet. Maar ik heb ook een keer gehoord dat het kan liggen aan 2.4 ghz. Maar als het goed is heeft de cisco ook 5 ghz. Hoe kan ik het verschil zien ? :cat:

Ja, voordat ik wou beginnen over 2.4GHz / 5GHz was ik eerst benieuwd of het aan de meterkast zou liggen. Het verschil zie je niet aan de buitenkant dat kan je aan de specificaties zien.

Ik heb gegoogled "Cisco EPC3928" en dan kom ik de specificaties hier tegen:
http://www.vectorsolutions.net/wp-content/uploads/2017/02/170220-technicolor-epc-3928-datasheet-kk.pdf

Om in te loggen in je modem en direct het wachtwoord van je modem te veranderen kan je hier terecht:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wachtwoord-wijzigen/cisco-epc3928/

Hier heb je wat meer informatie over hoe je het wifi kanaal aan kan passen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen/#Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen/Cisco/Cisco EPC 3928 Wi-Fi modem/Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen

Er zijn bepaalde applicaties voor op je PC om te kunnen kijken of en welke Wifi kanalen in gebruik zijn door de netwerken bij jou in de buurt, een ervan is deze:
http://www.nirsoft.net/utils/wifi_information_view.html#DownloadLinks
Als je deze applicatie gebruikt zie je alle informatie over alle netwerken die bij jou binnenshuis bereikbaar zijn en de kanalen welke ze gebruiken, selecteer altijd een kanaal met geen of zo min mogelijk netwerken op hetzelfde kanaal.
Verwissel die gewoon een aantal keren als het slecht blijft om te zien of er een kanaal bij zit welke je zonder problemen kunt gebruiken.

Hier kun je terecht om je modem naar 5GHz te zetten:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen/#Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen/Cisco/Cisco EPC 3928 Wi-Fi modem/Laat-me-zien-hoe-5-GHz-werkt

Overigens, In het geval dat je Wifi goed werkt buiten de meterkast zou je hem dus daarbuiten moeten plaatsen. Lukt dat niet dan kan je een eventueel een Wifi Access Point aanschaffen.
Een Wifi Access point sluit je aan op je bekabeld netwerk en plaats je op de gewenste plek in huis.

Gebruik vooral niet de oplossing die veel providers aanbieden om je internet netwerk via het stopcontact te laten verlopen, uit ervaring weet ik dat dit veel problemen kan opleveren, het werkt vaak niet helemaal goed.

Laat maar weten wat de uitkomst is, mocht het alsnog niet lukken kunnen we altijd nog een aantal zaken proberen, maar 9 van de 10 keer is het een van deze zaken die de problemen oplossen.

 

bewerkt door oʞᴉlʞ
  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Die handleidingen heb ik nog niet gezien! Dat moet lukken, ga ik vanavond eerst proberen voordat we de modem uit de meterkast halen. Ik zal een vast wifi kanaal zoeken en de 5ghz activeren. Verhuizen uit de meterkast kan daarna natuurlijk nog. Super voor alle linkjes :roos:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

21 minutes ago, Lexus said:

Die handleidingen heb ik nog niet gezien! Dat moet lukken, ga ik vanavond eerst proberen voordat we de modem uit de meterkast halen. Ik zal een vast wifi kanaal zoeken en de 5ghz activeren. Verhuizen uit de meterkast kan daarna natuurlijk nog. Super voor alle linkjes :roos:

Geen probleem, als je er niet uit komt laat je het maar weten. :)

bewerkt door oʞᴉlʞ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

5GHz is waar ik ook aan dacht. Dat zou enorm kunnen helpen. Een WiFi extender waarschijnlijk ook, al denk ik dat er iets anders aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Had ik ook, door al die 2.4 ellende in de staat viel deze weg tenzij je er naast staat. 5ghz had voor mij wel een stabiele verbinding. Ik ben benieuwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat een goede avond is het geweest. Ik heb via de handelingen van kliko / Ziggo mijn wifi op 5ghz gezet. De verbinding blijft daarna stabiel, maar het bereik is minder goed. De boven verdieping is 1 streepje. Maar beneden viel hij niet meer weg.

De oorzaak zit denk ik in het aantal wifi punten om mij heen wat 5ghz beter kan.

Groot probleem.. . Mijn telefoon ziet de wifi punt niet meer? De laptop wel. Help! Iemand nog een tip voor mijn telefoon?

Nogmaals dank. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

58 minutes ago, Lexus said:

Wat een goede avond is het geweest. Ik heb via de handelingen van kliko / Ziggo mijn wifi op 5ghz gezet. De verbinding blijft daarna stabiel, maar het bereik is minder goed. De boven verdieping is 1 streepje. Maar beneden viel hij niet meer weg.

De oorzaak zit denk ik in het aantal wifi punten om mij heen wat 5ghz beter kan.

Groot probleem.. . Mijn telefoon ziet de wifi punt niet meer? De laptop wel. Help! Iemand nog een tip voor mijn telefoon?

Nogmaals dank. :)

Ik weet even niet of je in jouw modem ook een tweede netwerk kan instellen? Kan je daar eens naar kijken? Soms kan dat namelijk gewoon.

Wellicht als je een tweede 2.4GHz netwerk op een 'leeg kanaal' instelt dat je beter geluk hebt met je telefoon?

Het kan zijn dat je telefoon geen 5GHz aan kan, wat voor telefoon is het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op 14-8-2017 om 23:24 zei Lexus:

..... Telefoon is een moto G3

Kliko heeft gelijk.... Weer gelijk :P

De moto g3 heeft geen 5ghz chip. Je kunt dus alleen 2.4 GHz verbindingen zien en mee verbinden. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

4 hours ago, Duken said:

Kliko heeft gelijk.... Weer gelijk :P

De moto g3 heeft geen 5ghz chip. Je kunt dus alleen 2.4 GHz verbindingen zien en mee verbinden. :(

Oh, het stond al in de eerste post wat voor phone het is, Thanks voor de aanvulling iig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb inderdaad een moto g3. In de specificaties staat dat hij alleen 2.4 wifi heeft. Maar de verbinding is nog steeds stabiel op mijn laptop. Het is gelukt om het wifi punt zowel 2.4 en 5 wifi uit te zenden. Ik kan weer verbinden met met telefoon alleen is dan de wifi nog steeds slecht. Hij valt soms weg. Tijd voor een nieuwe telefoon met 5 wifi. ^_^ Ik kan in okt weer mijn abonnement vernieuwen. 

Probleem is dus gevonden. Dank jullie wel allemaal. Gerelateerde afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 11

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Fijn dat Kliko je heeft kunnen helpen. Misschien heeft je buurman precies hetzelfde probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

21 hours ago, Lexus said:

Ik heb inderdaad een moto g3. In de specificaties staat dat hij alleen 2.4 wifi heeft. Maar de verbinding is nog steeds stabiel op mijn laptop. Het is gelukt om het wifi punt zowel 2.4 en 5 wifi uit te zenden. Ik kan weer verbinden met met telefoon alleen is dan de wifi nog steeds slecht. Hij valt soms weg. Tijd voor een nieuwe telefoon met 5 wifi. ^_^ Ik kan in okt weer mijn abonnement vernieuwen. 

Probleem is dus gevonden. Dank jullie wel allemaal. Gerelateerde afbeelding

Tof dat het gelukt is, die Rikomagic die kan ook 5GHz aan dus hoef je niet met een kabel te kloojen als je die besteld hebt. Dat is een stuk makkelijker denk ik. :)

En idd, geef de tips even door aan je buurman die zal er ook blij mee zijn, mocht het bij hem niet de oplossing zijn kan je hem ook altijd even langs sturen op het forum hier. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507
  • 11 maanden later...

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  161
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-02-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

Ik heb een ander probleem met mijn internet, ik heb ziggo all in one , ik heb een laptop en een telf. nu gebeurd het regelmatig minstens een keer per dag soms vaker dat ik wel verbinding ( wifi ) maar geen internet, ik moet dan mijn mediabox (modem ) resetten en heb dan meestal weer internet,ik heb hier al div. keren contact over gehad met ziggo, maar zij weten zo direct geen oplossing zij willen wel een monteur sturen echter tegen betaling van minimaal € 40,00 per half uur en daarna € 15,00 per volgend kwartier, het vreemde is echter mijn vrouw heeft ook een laptop en telf. en als mijn internet wegvalt heeft zij op beide apparaten wel internet, wie weet hier een oplossing voor ? ik heb ook al geprobeerd de 2Ghz en de 5Ghz uit te schakelen, zonder resultaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 3

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...