Spring naar bijdragen

Waar komt Spotnet vandaan


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nee, maar wat mij niet duidelijk is, is Spotnet nou ontwikkeld door de lui achter spot-net.nl?
En wie heeft Spotnet 2 gemaakt? Zelfde mensen of iemand anders?

Ik ben er morgen weer, ik ga de hooi opzoeken. Slaap lekker allen!

---

Even wat berichten uit het Farm topic gehaald en daar dit topic van gemaakt. ^_^ Duken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Even kort voor het slapen gaan. 

Spotnet "1" is de officiële. Gemaakt door 1 persoon nog in de tijd van ftd. Deze versie had later problemen door de database keuzes van de applicatie en crashes.

Spotnet "classic" nu 1.9 is een bouwsol op Spotnet 1. Er was een soort broncode van Spotnet waardoor je ook zelf een applicatie kon schrijven. Ik had met een oud collega een dukenet gemaakt. (Icoontje aangepast en dergelijk) nooit uitgebracht overigens. 

Spotnet 2.0 is gebouwd door 1 persoon, is hier ook op het forum geweest met de uitgave. Een betere database en sterkere applicatie. Volgens mij wel deels op de bron van de eerste versie. Maar heeft even wat slechte acties gehad als automatisch spammen van spotnet.tk links bij reacties. En nu een gekke actie als dat als je download incompleet is de link verwijst naar 5 euro Usenet. Wel een slimme actie trouwens.

Alleen Spotnet classic is van spot-net.nl de andere versies niet. Officieel heeft spotnet dus geen website ;)

Dat was kort....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke, bedankt ik snap het. :)

Is Spotnet gebaseerd op een open source script? Anders moet men alles zelf hebben opgezet voor 1.9 en Spotnet 2.
Andere vraag, ook gerelateerd, waar komen de spots vandaan die je op de website van nzbserver ziet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Het is deels opensource. De huidige versies niet meer, de oude versies wel. Die kon je nog aanpassen. Maar Spotnet 2 en classic zijn niet meer opensource.

Omdat het opensource was kon men er veel andere versies mee maken. Zoals SpotGrid, SpotX en Spotweb. De database met de spots kon je namelijk aanpassen naar een eigen applicatie. De "database"  staat in stukjes op usenet en wordt door de applicaties bijgewerkt. Daarom kan hij ook niet offline,  de applicaties Gooien een sausje om de database heen. De Spots van NZBserver zijn dezelfde als de Spotnet database. Maar sommige applicaties hebben een extra stukje database gemaakt waar bijvoorbeeld de zwarte (slechte) posters in staan. Daarom kan op applicatie A iets wel staan en in applicatie B niet. 

Ik heb vast nog ergens die oude versie staan die bijgewerkt kan worden. :) Even zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hier is een oude officiële Spotnet 1.7 versie.

Spotnet175-Duken-nl.exe

De maker :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

@Yu123 is naast de officiële maker van Spotnet volgens mij ook de eigenaar van nzbserver.com. Maar dat weet ik niet 100÷ zeker. 

Hoe dan ook, we mogen hem wel eens bedanken. Maar je vind hem niet zomaar :) of haar....? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke, bedankt ik snap het.

Alleen vraag ik mij nog steeds af, hoe komen die spots op nzbserver.com? Gebruikt de website daarvoor een nieuwsserver waarmee spots worden geladen?

Inderdaad, de echte maker van Spotnet en de houder van nzbserver.com heb ik zelf zeer dankbaar. Met name nzbserver gebruik ik vaak, ik zit vaak achter een andere PC en dan is een website makkelijker.
Er cool dat mensen het online houden zonder zware bagger ad's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

21 uur geleden zei Meh Meh:

Even wat berichten uit het Farm topic gehaald en daar dit topic van gemaakt. ^_^ Duken

Niet gelezen Duken! Je hebt helemaal gelijk, eigenlijk had ik een ander topic moeten aanmaken, ik ging totaal offtopic. :)
Ik zal er iets beter op letten... lekkere mod ben ik soms. :ike:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hahaha ik vond het zelf handig. We gaan vaak genoeg offtopic. Moet kunnen, maar dit vond ik zelf een leuk topic :P

Alle Spotnet applicaties hebben een mogelijk om Spots toe te voegen. Via CTRL+N .

Dan krijg je zo een venster, hier voeg je alles in toe en deze komt in de grote Database waar ook nzbserver.com gebruik van maakt. ^_^

spot toevoegen.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...