Spring naar bijdragen

  • Dutch Filmworks gaat illegale downloaders opsporen en laten betalen

     Delen


    Filmdistributeur Dutch Filmworks heeft aangekondigd illegale downloaders van films vanaf oktober op te sporen en te laten betalen via een schikkingsvoorstel. Mensen die een vpn gebruiken tijdens het downloaden, blijven buiten schot.

    DFW heeft het Duitse bedrijf Excipion bereid gevonden om de ip-adressen op te sporen van illegale downloaders. Daarbij gaat het om honderdduizenden tot miljoenen mensen, claimt DFW in een artikel op RTL Z. Via providers wil de distributeur achter namen en fysieke adressen komen van illegale downloaders, waarna het bedrijf ze een schikkingsvoorstel wil sturen van honderden euro's. Het exacte bedrag is nog niet bekend. 

    Het bedrijf moet nog toestemming krijgen van de ACM om de ip-adressen te verzamelen en daarna moet het via de rechter afdwingen dat providers de klantgegevens verstrekken die horen bij die ip-adressen. Die laatste stap is nodig, omdat providers niet vrijwillig meewerken aan de actie.

    DFW gaat vanaf oktober zes weken lang ip-adressen verzamelen, zo zegt het bedrijf. Mensen die downloaden via een vpn, zijn vooralsnog niet op te sporen en blijven dus buiten bereik van het bedrijf. Het gaat volgens een woordvoerder van het bedrijf om 'een kleine, hypocriete groep die betaalt om anoniem illegaal te kunnen downloaden'.

    Begin deze maand kwam al naar buiten dat de distributeur bezig was met deze actie. De aanvraag door Dutch Filmworks is het eerste teken dat er daadwerkelijk stappen worden ondernomen om illegale downloaders aan te spreken. Eind 2015 zei de onderneming dat er in 2016 zou worden begonnen met het sturen van schikkingsvoorstellen. Er was toen sprake van een bedrag van 150 euro. Sinds april 2014 geldt in Nederland een downloadverbod voor auteursrechtelijk beschermde content.

    Gebruik een VPN en blijf buiten schot :ninja:

     



    Duken
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    • Oud-beheerder

    Zat er aan te komen, wij dachten dat de eerste boetes in Nederland begin 2017 zouden volgen. Maar dit lijkt eind 2017 te worden. Jammer, we willen betalen voor content maar die fragmentatie moet stoppen van legale diensten. Waar kan ik Game of Thrones kijken zonder een Ziggo dienst te hebben? :( 

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik las het net op weg naar huis. Helaas zullen mensen zonder VPN er problemen van ondervinden.

    Dutch Filmworks heeft in het verleden een rechtszaak aangespannen tegen FTD, waardoor dat platform besloot te sluiten.
    De film "Er komt een vrouw bij de dokter" was de aanleiding... En nu dit.
    Ze maken geen vrienden door op deze manier met Brein te tafelen.
    Het zou mij niets verbazen als mensen alles van Dutch Filmworks direct gaan delen.

    Gewoon een VPN gebruiken, kost 5 euro. Per maand.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei Duken:

    Nog leuker .....

    Wil je zien wat er gedownload is vanaf jou IP adres? :bloos:

    Open dan: http://iknowwhatyoudownload.com/en/peer/?ip

     

    Daar ga je al! Ik zit achter een verbinding waar 300 andere mensen dagelijks gebruik maken van het internet.
    Ze hebben een dichtgetimmerde proxyserver, ik gebruik een VPN omdat ik anders het bittorrent protocol niet kan gebruiken.
    Wat vreemd is, de datums en tijden komen overeen met 4 dingen die ik heb gedownload... Hoe kan dat als ik een VPN gebruik? :huh:

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    3 uur geleden zei Duken:

    Nog leuker .....

    Wil je zien wat er gedownload is vanaf jou IP adres? :bloos:

    Open dan: http://iknowwhatyoudownload.com/en/peer/?ip

     

    vraagje moet hier dan een lijst staan ? of hoe werkt het zou  je het mij kunnen uitleggen duken ?


    vindt het wel steeds enger worden hoor om nog te uploaden of te downloaden :S ik denk dat ik echt maar ga stoppen voor mezelf misschien beter

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Je moet echt zorgen dat je ip adres niet zichtbaar is. Als ik via Vodafone op in Frankrijk de site open (is zo een algemeen IP adres) zie ik:

    Screenshot_20170825-201127.png

    Ik ben bang mehmeh dat je toch een korte connectie hebt gehad met de torrent zonder de VPN verbinding. Dit kan je voorkomen door de Killswitch optie in je vpn cliënt. (Als hij deze heeft).

    Bagger.... :(

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik gebruik o.a. HideIPVPN en die hebben een killswitch optie. Net qBittorrent toegevoegd. Bedankt voor de tip, nog niet aan gedacht.

    Dit probleem is materiaal voor een handleiding! :D

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Inderdaad gewoon een VPN gebruiken. Heb er nu ook een sinds een week of 2.

    En killswitch aan, VPN dood? GEEN INTERNET.

    Ben benieuwd wanneer we iets gaan horen van het eerste slachtoffer.

     

    Via mijn 'eigen' ip heb ik maar één film gedownload. Die ik totaal niet ken, en andere die ik wel heb gedownload staan er niet op. Dus iets klopt er niet :P

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Vaag. Bij mij staan er wel enkele zaken op die ik heb gedownload. Maar 2 ervan heb ik met SSL (en een VPN zonder killswitch) uit nieuwsgroepen gehaald. Wat doen die dan op een lijst tussen torrents?
    Grappig om te zien wat andere mensen hier downloaden. :D

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    ik heb gekeken en bij mij staat er op dit moment niks als ik op die site klik , dus hopen dat het niet gebeurd , gelukkig downloadt ik niet met mijn eigen ip maar met een seedbox , heb geen vpn verbinding dat niet.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    32 minuten geleden zei Meh Meh:

    Vaag. Bij mij staan er wel enkele zaken op die ik heb gedownload. Maar 2 ervan heb ik met SSL (en een VPN zonder killswitch) uit nieuwsgroepen gehaald. Wat doen die dan op een lijst tussen torrents?
    Grappig om te zien wat andere mensen hier downloaden. :D

    Vreemd dat je Usenet downloads er tussen staan. Ik zal thuis ook even kijken. Ik heb zo een 2x per jaar een ander ip-adres van ziggo. Dus misschien zit ik nu op een IP adres met een fout verleden ;)

    Maar goed, best een bizarre website. Knappe database die alle trackers met adressen bijhoudt. Brrrrrrr

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik vraag me af hoe ze dat precies willen doen, aangezien veel providers gewoon routerende IP adressen hebben, en je kan bijvoorbeeld bij de meeste kabel providers zelf je eigen ip veranderen door je MAC adres te veranderen in je router bijvoorbeeld.

    Buiten dat zijn er zelfs providers die aan NAT'en doen omdat ze te weinig ip adressen hebben...

    En deze:

    Quote

    Het gaat volgens een woordvoerder van het bedrijf om 'een kleine, hypocriete groep die betaalt om anoniem illegaal te kunnen downloaden'.

    Dat zal dus een grotere groep worden aangezien mensen echt gewoon gaan googlen op "Anoniem downloaden" "Hoe kan ik anoniem torrents downloaden" "Download torrents anoniem" "Downloaden vanaf een ander ip" etc etc en je dan gewoon uitkomt op VPN providers en/of Proxy servers.

    Het is aan 1 kant een slechte ontwikkeling, aan de andere kant vind ik eigenlijk ook weer van niet. Mensen moeten meer wakker worden wat betreft privacy en op deze manier pushen ze mensen daartoe.
    Buiten dit alles geloof ik niet dat het om een "kleine groep" gaat die al gebruik maken van VPN's etc.

    Downloaden gaan ze toch niet stoppen, mij stoppen ze sowieso echt niet, en ik ben ook niet bang voor een schikking, veeg ik zo me reet mee af, maak er een schijtfie van en zet hem op internet betalen doe ik toch niet.

    Ze hebben mij ook ooit geprobeert dwangmatig een commercieel product in de vorm van een Zorgverzekering te laten afnemen bij een commercieel bedrijf, is ze ook niet gelukt, zelfs niet na tig keer bij de rechter geweest te zijn net zo lang tot ze het opgegeven hebben bij mij. :)
     

     

    • Leuk 1
    • Bedankt 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    2 uur geleden zei Rikkert.:

    Dat is inderdaad raar. We horen wel hoe hoog je boete is @Meh Meh

    Ik snap er ook de neten niet van en zal zo iets downloaden uit een nieuwsgroep om het zeker te weten. Ik zal het met en zonder killswitch proberen. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    7 hours ago, Meh Meh said:

    Ik snap er ook de neten niet van en zal zo iets downloaden uit een nieuwsgroep om het zeker te weten. Ik zal het met en zonder killswitch proberen. 

    Downloads van nieuwsgroepen kan je daar waarschijnlijk niet op zien, weet je zeker dat je ip niet veranderd is? Want dat gebeurd namelijk bij veel providers constant...

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    ....poeh. die vrouw past in een ander topic :P

    Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat je IP adres wordt bijgewerkt in die database. Realtime kan het niet zijn. Misschien dat er een dagje overheen gaat. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ze hebben hier een dynamisch IP adres. Ik zie nu de lijst van gisteren niet meer... 
    Vanavond zal ik het weer proberen, hopelijk delen ze dan vannacht niet weer een nieuw IP adres uit.

    Er staat nu 1 film bij, Transformers: The Last Knight, gedownload op 14-aug-2017 6:09:00. Die heb ik zeker niet gedownload.  :D

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Dah... Meaahh.... ik zat eerder te kijken op iknowwhatyoudownload.com met het IP adres van mijn VPN. Niet vreemd dat ik dan een enorme lijst zie. ^_^
    Ik zal zo weer wat downloaden uit een nieuwsgroep met een VPN aan. Kijken of deze echt op de lijst komt, dat was laatst het geval.
    Tijd en datum, grote van het bestand kwamen overeen. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites




    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...