Spring naar bijdragen

Vreemd kastje achter een kast


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,Vanmiddag was ik op een plek waar ik regelmatig gebruik maak van het open WiFi netwerk.
Ik zag dat er achter een kantoormeubel een vreemd kastje stond. Ik heb het net opgezocht maar snap er nog geen snars van.
Wat is een wisensys WS-BU gprs -i ? Zelfs de website is voor mij niet helemaal te begrijpen. :ike:

Het kastje ziet er zo uit: 
 Station-de-base-Wisensys.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Je wordt gehacked!!

Nee ff zonder grappen en grollen. 

Wat ik begrijp van de website houd het je dataverkeer in de gaten. Wat dat inhoudt geen idee.
Vind het nogal een vaag kastje, vooral omdat er zo weinig info over te vinden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja, ik snap er ook niet veel van...
Zou dit kastje meekijken naar het verkeer op het open WiFi netwerk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Zou best kunnen.
Als je in het bezit bent van een VPN, zet die aan. Als het goed is maakt dat het meekijken een stukje lastiger :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb een VPN, 2 verschillende providers, maar vandaag loggen ze in, waarna ze binnen 10 seconden automatisch uitloggen. :ermm:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Na 10 seconden uitloggen klopt niet helemaal. Settings wel goed?
Heb daar voor de rest niet veel verstand van. Gebruik op mijn telefoon OPENVPN client met een config die ik heb gedownload van mijn VPN, makkelijker kon het niet :P (apart van een eigen app)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb net een tweede kastje gevonden, op 5 meter afstand van de andere. 
Bij mij is er niet veel te zien maar ik vraag mij af waar die dingen voor zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Waaaaaa wat een leuk topic :) ik wil het ook weten. Zit nu op de fiets dus vanavond even voor je neuzen. 

Het ziet eruit als een data mobiliteit boxje. Dus data van seriel naar utp of iets dergelijks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

interessant onderwerp lees ook graag even mee :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

53 minuten geleden zei Duken:

Waaaaaa wat een leuk topic :) ik wil het ook weten. Zit nu op de fiets dus vanavond even voor je neuzen. 

Het ziet eruit als een data mobiliteit boxje. Dus data van seriel naar utp of iets dergelijks. 

Dat is wat ik erover kan vinden. Als je er meer over weet hoor ik het graag. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Tada!

https://www.atal.nl/ontvanger-voorzien-van-ethernet-board.html

De WRC-100x is een serie basis stations voor het draadloos ontvangen van meetgegevens verstuurd door de WTT-XXX en WHTx-XXX serie draadloze sensoren.
 
De ontvangen data wordt doorgestuurd naar een aangesloten PC voorzien van de ATAL-Sensortrend software(rs232 met de WRC-100 of ethernet met de WRC-100E2), data logger (Modbus met de WRC-100M) of PLC systeem (4-20mA signalen met de WRC-100P).
 
Verder is het mogelijk om data te versturen naar een additionele internet applicatie door gebruik te maken van TCP/IP (WRC-100E) of GPRS (WRC-100G). Op deze wijze kan de ontvanger via het lokale bedrijfsnetwerk of via internet worden benaderd. Via een “embedded” webserver kunnen de meetgegevens (beperkt) realtime worden gepresenteerd, evenals de historische gegevens. De data van uw draadloze ontvanger(s) wordt centraal opgeslagen en beschikbaar gesteld via internet. De meetgegevens kunnen via een webbrowser worden weergegeven.
 
Karakteristiek te overbruggen afstanden liggen tussen 800 en 1000 meter in een vrije zichtlijn en inpandig tussen 50 en 80 meter. Als het dekkingsgebied van 1 basisstation niet voldoende is kan als volgt worden uitgebreid:

 Het toevoegen van een of meer range extenders (WRE-100) aan het systeem 
 

Extra basisstations kunnen worden gebruikt om het bereik te vergroten. Basisstations kunnen in een netwerk worden geplaatst om alle meetgegevens op 1 locatie te verzamelen. Verschillende WRC-100E2 basisstations kunnen rechtstreeks of via LAN worden aangesloten op een PC. Verschillende WRC-100M basisstations kunnen worden uitgelezen via dezelfde RS485 bus. De internet applicatie biedt de mogelijkheid om meet data van basisstations op verschillende locaties te ontvangen.

 
Het basisstation wordt ook gebruikt bij het installeren en het veranderen van het draadloze netwerk. Het basisstation ontvangt instellingen voor de sensoren van het SensorTrend programma op de aangesloten computer en stuurt deze instellingen naar alle sensoren in het netwerk. Nieuw toegevoegde sensoren ontvangen het huidige netwerk-ID. Het ontvangen en verzenden van instellingen kan via range extenders indien aanwezig.
 
Sensoren aangesloten op de  WRC-100M, WRC-100P, WRC-100E2 en WRC-100E basis stations kunnen met de SensorTrend software worden geconfigureerd met alarmgrenzen waarna bij overschrijding een relais geschakeld word.
 
WRC-100M, WRC-100E2 en WRC-100E basis stations kunnen optioneel de data opslaan op een SD kaart. Deze dataopslag kan worden gebruikt indien er geen PC of datalogger is aangesloten.
 
De WRC-100G is standaard voorzien van een geheugen voor dataopslag welke wordt gebruikt indien er geen GPRS verbinding kan worden opgezet. Een maximum van 200.000 meetpunten kunnen hierin worden opgeslagen. Typische inhaalsnelheid van opgeslagen data indien de GPRS verbinding weer hersteld is bedraagt 50.000 meetwaarden per uur.

Ieder basis station kan standaard met RS232 worden gekoppeld aan een PC voorzien van de ATAL-SensorTrend Software. Met dit softwareprogramma kan een uitgebreid monitoring- systeem worden opgezet tot max. 100 sensoren. De software is eenvoudig van opzet en biedt mogelijkheden om de sensoren te configureren, om de sensormeetgegevens te registreren en om te alarmeren. Het programma is geschikt voor Windows®. Met de speciale ATAL-SensorTrend Software kan een volwaardig, draadloos, temperatuur/R.V. monitoring- en bewakings- systeem worden gerealiseerd. Een op Windows® gebaseerd PC-systeem, voorzien van de SensorTrend Software, dient permanent gekoppeld te zijn aan het base station. Dit draagt zorg voor een betrouwbare opslag van alle meetgegevens.
Indien ingestelde alarmgrenzen worden overschreden, zullen deze alarmsignalen via deze PC per email of SMS worden doorgezonden. Met de software kunnen tevens de Wireless- Probe-instellingen worden gewijzigd (sensorbeschrijving, alarmgrenzen, meet- en zendinterval). De historische meet- gegevens kunnen op grafische wijze worden geanalyseerd en afgedrukt.
 
Bij aanschaf van een WRC Basis-station wordt standaard de SensorTrend software meegeleverd. SensorTrend is een uiterst eenvoudig te bedienen Windows® software programma. Met behulp van de software kunnen de draadloze sensoren worden geconfigureerd. Parameters als sensorbeschrijving, meet- en zendinterval, alarmgrenzen etc. kunnen eenvoudig worden ingesteld. Het pairen van bijvoorbeeld nieuwe sensoren verloopt eveneens via de SensorTrend software.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke, bedankt voor de link. Alleen snap ik er nou nog niet veel van. :bloos:

Maar waarom zouden ze dat soort kastjes achter een koelkast en een kantoormeubel plaatsen? Uit het zicht? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...