Spring naar bijdragen

  • Belgische start-up geeft iedereen een krachtige gamepc voor 1 euro per uur

     Delen


    Samenvatting: Wil jij de laatste nieuwe games spelen, maar geen budget om een high-end machine te kopen of je oude te upgraden? Pixelstellar stelt voor jou een krachtige pc beschikbaar in de cloud.

    witcher1-1024x576.jpg

    De Gentse start-up Cloudalize lanceert cloudgamingdienst PixelStellar en biedt aan iedereen een krachtige gamepc aan 1 euro per uur. Het wil met de nieuwe dienst grafisch intensieve pc-games beschikbaar maken voor iedereen, ongeacht of ze een gamepc hebben of niet. De dienst laat je toe om spellen direct naar een systeem met een browser te streamen, met minimale lag, zonder vooraf zwaar te investeren in hardware.

    Nvidia

    Aan de lancering van PixelStellar ging 6 jaar ontwikkeling vooraf. PixelStellar heeft al een uitgebreide ontwikkelings- en testronde achter de rug en kan teren op de businesservaring van Cloudalize. De servers staan in Londen in een Level 3 beveiligd datacenter en moeten de laatste nieuwe games in maximale kwaliteit kunnen draaien. De exacte specificaties van de virtuele machines zijn niet bekend, maar PixelStellar is wel met Nvidia in zee gegaan voor de grafische kracht van het systeem.

    De meeste gamingdiensten, zoals bijvoorbeeld Geforce Experience , werken met een abonnementsprijs om de servers te gebruiken per maand en daar bovenop nog een prijs per spel of een minimaal basisaanbod aan spellen. PixelStellar houdt het veel eenvoudiger: je krijgt een virtuele pc voorgeschoteld met een paar gaming clients zoals Steam vooraf geïnstalleerd. De omgeving is beveiligd en alleen door jou bereikbaar. Je logt in op Steam met je account, installeert de spellen die je wilt spelen, meer niet.

    1.000 keer sneller

    Je huurt de virtuele gamepc aan één euro per uur, dus ook de eerste keer wanneer je het spel downloadt en installeert loopt de teller al. Gelukkig loopt dat veel sneller dan bij een klassieke pc thuis, omdat je rechtstreeks in het datacenter zit (volgens Cloudalize 100 tot 1.000 keer sneller). Daarna kan je beginnen spelen en kies je zelf hoelang. Stop je na een paar uur en pik je PixelStellar opnieuw op na twee maanden? Dan staat jouw machine daar nog altijd zoals jij hem hebt achtergelaten.

    Het enige nadeel aan dit systeem is dat het niet kant-en-klaar is. Je moet dus eerst het spel installeren en op Steam inloggen, en pas daarna kan je gamen. Dat verhoogt de drempel voor sommigen, maar voor anderen kan dat net een grote troef zijn. Zo kan je via deze dienst direct genieten van jouw complete digitale spellenbibliotheek die je waarschijnlijk toch al hebt opgebouwd doorheen de jaren, zonder dat je alle spellen opnieuw in de cloud moet kopen voor de tweede keer.

    Zoals Netflix

    “PixelStellar is een cloudgaming streamingoplossing compatibel met elk toestel dat in staat is Netflix te streamen.  De games en Windows draaien dus niet vanop het lokale toestel, maar enkel de pixels worden vanuit de cloud doorgestuurd naar het scherm. Net zoals Netflix dat doet voor films. Een account aanmaken is bovendien zo eenvoudig dat gamers binnen enkele muisklikken al aan de slag kunnen met hun favoriete games,” legt Benny Willen, CEO van Cloudalize, uit.



    Trizomu
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    LiquidSky.com doet dit al enige tijd, en werkt opzich ook gewoon op elk apparaat dat netflix kan streamen, en als je een maandje neemt is het cheaper dan een euro per uur, je kan het ook per uur betalen, en ook je eigen steam, origin, blizzard games of van andere soort gelijke platformen zijn beschikbaar, dus je eigen games en niet een voorgeschotelde lijst games die je niet wilt spelen.

    En bij liquidsky kost het nog geen 25 eurocent per uur, als je kiest om per uur te betalen...

    EDIT: Dit nieuws bericht is erg misleidend, ze geven namelijk aan dat je met elk apparaat wat netflix kan streamen die games erop kan spelen, dit is echter onjuist als je op hun website kijkt staat er duidelijk " PixelStellar allows you to play any PC game on any Windows® device, no matter what graphics hardware you have.", dat is dus niet elk toestel wat netflix kan streamen, zoals LiquidSky eigenlijk wel is omdat je het zelfs op je telefoon en tablet kunt spelen. LiquidSky is ook in zee gegaan met Nvidia alsmede Microsoft, IBM, Samsung en AMD. Tevens doen ze net alsof dit iets nieuws is, dat is het dus niet, en ook doen ze net of het voordelig is, wat het dus echt niet is.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Interessant. Voor een euro per uur is het netjes. Als je 2 uur per dag gamed, is het het geld waard.
    Dan ben je op jaarbasis dik 700 euro kwijt maar je hoeft de hardware niet te upgraden...
    Ik vraag mij alleen af hoe men het aanpakt met de snelheid er moet altijd wel wat verlies zijn.
    Een monitor van 5 ms word door gamers al als een obstakel gezien.
    Als een complete game gestreamd word, is er nog meer verlies, waardoor je misschien net iets te langzaam reageert.

    Ik ga het binnenkort eens proberen, als ik mijn game pc niet in de buurt heb.

    LiquidSky.com is ook interessant, ouwe vuilnisbak. :)
    Ze bieden een gratis optie aan, alleen zit je dan met ad's.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Dat idee heb ik ook een beetje. Volgens mij is er niet zoveel concurrentie op dit gebied.
    De pioniers en copycats kunnen dus hun eigen prijzen hanteren. Vele klanten zullen niet verder kijken maar gewoon betalen.
    Ik zal LiquidSky.com binnenkort eens proberen. Het lijkt mij alleen balen om bijvoorbeeld RB6 te moeten downloaden... 
    Met alle patches e.d. is dat meer dan 50 GB.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Voor een 'casual' gamer, iemand die een paar uurtjes per week gamed, zal het vast leuk zijn. Je hebt eigenlijk geen goede hardware nodig. Gewoon je krekke Windows lappie zal voldoen. Controllertje eraan en gaan met die banaan.


    Als 'hardcore gamer' lijkt het mij eigenlijk niks.

    Voor 1800 euro heb je een leuke game PC. Dat is 1800 uur gamen bij PixelStellar, pak em beet 5 uur per dag.
    Echter, na een jaar ga je weer 1800 euro betalen om 1800 uur te kunnen gamen, 5 uur per dag.
    Terwijl jij met je PC makkelijk 2-3 jaar kan, of zelfs wel langer.
    Daarnaast, 200GB SSD? Fallout 4, PUBG, RB6 en Hitman, en je zit op ongeveer 170GB. Aldus, niet veel games vind ik.

    Dus nee dankje, voor 1800 euro per jaar ga ik mijn PC wel elk jaartje upgraden B)

    Heb nu even enkel naar PixelStellar gekeken en mijn gedachten uitgeschreven :P 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Toch ben ik ook erg benieuwd naar het concept in de praktijk. Hoe werkt het met lag? Als ik online een Shooter speelt telt elke milliseconde. 

    Singleplayer heeft weer minder last van eventuele lag. 

    Idee is wel mooi. Ze moeten ons een trail account geven als testje ;)

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    14 hours ago, Duken said:

    Toch ben ik ook erg benieuwd naar het concept in de praktijk. Hoe werkt het met lag? Als ik online een Shooter speelt telt elke milliseconde. 

    Singleplayer heeft weer minder last van eventuele lag. 

    Idee is wel mooi. Ze moeten ons een trail account geven als testje ;)

     

    Ja ik vind dat elke site waar je kan streamen, gamen, downloaden, etc ons gewoon gratis accounts moeten geven kunnen wij alles wel uitproberen en vertellen of het leuk is of niet :D

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    17 hours ago, Rikkert. said:

    Voor een 'casual' gamer, iemand die een paar uurtjes per week gamed, zal het vast leuk zijn. Je hebt eigenlijk geen goede hardware nodig. Gewoon je krekke Windows lappie zal voldoen. Controllertje eraan en gaan met die banaan.


    Als 'hardcore gamer' lijkt het mij eigenlijk niks.

    Voor 1800 euro heb je een leuke game PC. Dat is 1800 uur gamen bij PixelStellar, pak em beet 5 uur per dag.
    Echter, na een jaar ga je weer 1800 euro betalen om 1800 uur te kunnen gamen, 5 uur per dag.
    Terwijl jij met je PC makkelijk 2-3 jaar kan, of zelfs wel langer.
    Daarnaast, 200GB SSD? Fallout 4, PUBG, RB6 en Hitman, en je zit op ongeveer 170GB. Aldus, niet veel games vind ik.

    Dus nee dankje, voor 1800 euro per jaar ga ik mijn PC wel elk jaartje upgraden B)

    Heb nu even enkel naar PixelStellar gekeken en mijn gedachten uitgeschreven :P 

    Als bij hen 1800 betaald per jaar, dan is dat bij liquidsky 1800/20 is toch 90 maanden oftewel 7,5 jaar of in uren 32400+ uren je eigen games spelen bij LiquidSky (Als je het volhoud om 7,5 jaar lang 24 uur per dag te gamen, en dan heb je nog een paar dagen pauze omdat ik uitga van maanden van 30 dagen alleen) , binnen die 7,5 jaar is het sowieso allang tijd voor een upgrade, vandaar dat ik die LiquidSky toch zie als een betere oplossing ;)

    Of een meer heledere berekening, een jaar bij LiquidSky is 240 dollar, kan je oneindig je games spelen ook op de beste settings, nou, voor 240 dollar haal je dus niet eens een oude tweedehands pc die het redelijk doet. Oftewel, LiquidSky is ten alle tijden voordeliger dan de aanschaf van een Game PC. Zelfs als je uitgaat van 4 jaar met 1 game pc, ben je bij LiquidSky in die 4 jaar tijd niet eens 960 dollar kwijt oftewel +/- 800 euro, voor 800 euro haal je amper een goede PC waarmee je 4 jaar alle games op de beste settings kan spelen, en als dat wel zo is, dan moet je alsnog upgraden, of een hele nieuwe pc kopen terwijl je bij liquidsky gewoon door kan gamen zonder problemen.

    En dan kan je met LiquidSky ook nog overal spelen, op je phone en tablet.

    En nee, ik heb geen aandelen in LiquidSky :D

    EDIT: Wat ik ook nog vergeet is dat LiquidSky in meerdere datacenters zitten op verschillende plekken dus je kan ook nog eens het datacenter aanpassen waar je zit afhangende van de lag etc vanaf jouw lokatie.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...