Spring naar bijdragen

Vreemd Internet verbruik controleren op netwerk


guilpje

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Sinds een korte periode ondervinden we dat er zeer veel internet wordt verbruikt. Aangezien we maar 200GB elke maand hebben en er na 2 dagen al bijna 40GB van is verbruikt zouden we graag eens willen weten waar dit vandaan komt. We denken dat er iemand op ons WI-FI netwerk zit maar we vinden nergens hoe we ons wachtwoord moeten veranderen. IP adres in adresbalk typen werkt niet. Zou er een programma bestaan waarmee je het internet verbruik kan meten vanaf het moment dat je je PC opstart en welke programma's data hebben verbruikt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat voor merk en soort router gebruik je? Is te zien onder de router.
Als je toegang hebt tot de router, kan je niet alleen zien wat er wanneer gebeurd en wie wat doet, je kan dan ook het wachtwoord aanpassen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Je kunt als gebruiker op een netwerk standaard niet zien wie welke data gebruikt en hoeveel. Je kunt dus niet achterhalen wat de buurman uitspookt op het netwerk. Als beheerder van een netwerk kan je met zakelijke routers wel de datastromen zien. Geavanceerde routers kunnen ook datastromen SSL inlezen. Daarin zie je dus wat je buurman aan het doen is. 

Aangezien jij nu niet kan inloggen op de router is dat lastig . Maaaarrrrrr

Een handige tip is om gebruik te maken van een netwerk scanner. Deze zijn freeware en ook op Android etc . Je Download de tool, start deze en daarna zie alle active devices in je netwerk. 

Als je dus op kantoor zit met 4 pc's en je ziet dat er nog een 5de actief is met het tooltjes kan je achterhalen dat er wat vreemds is in je netwerk.

Goed punt om te beginnen, succes!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

We hebben een router van Telenet die we niet gebruiken als WI-FI punt, die heb ik nu uitgeschakeld. Daarnaast hebben we nog een SWEEX router en nog een router die ik niet weet staan. Heb wel toegang van de Telenet router.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Bedankt, we zullen dit eens uitproberen. :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

heb je geen code van je router ik heb een code van mijn router en als ik die code invul in mijn adresbalk (van internetbrowser) kan ik met een wachtwoord en gebruikersnaam erin komen,  de 1ste keer hoefde ik alleen op enter te drukken omdat ik nog een wachtwoord gebruikersnaam had moest ik toen wel gelijk aan maken.

 

Ben benieuwd of je het vindt ;) succes en laat ons maar weten als je wat gevonden hebt ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...