Spring naar bijdragen

Windows 10 store werkt niet meer. Controlleer de verbinding


anfran

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  67

hallo

ik werk reeds 1 jaar met windows 10 nog nooit geen problemen gehad maar na een update staat de store nu onder de naam microsoft store en gaat die niet meer open dus kan ik de games niet meer spelen en geen meer dowloaden wie kan mij helpen    Hartelijk dank 

 

PS als ik de store open zegt hij je bent niet verbonden  ondanks ik met alles verbonden ben 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Staat je datum en tijd goed in je Windows systeem?

Probeer anders:

Herstel de cache van de Microsoft Store:

Druk op de toetsen Windows + R om het vak Uitvoeren te openen.

Typ WSReset en probeer vervolgens de Microsoft Store te starten en u aan te melden.

Succes :)

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  67

probleem nog niet opgelost alles werkt normaal buiten de store gaat niet open zegt dat hij off line is  en ik heb normale verbinding zegt dat de cache mogelijks beschadigt ?????microsoft.PNG.f28c58b321a09e73885cb5bf13691af9.PNG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hier een andere oplossing, kan je deze proberen?

Stap 1: 
Open Internet Opties via het configuratiescherm.

Internetopties via het configuratiescherm

Stap 2:
Klik op het tabblad "geavanceerd". Zoek onder al deze instellingen naar de onderdelen "TLS gebruiken".
Deze dienen geactiveerd te zijn. Mogelijk zijn deze uitgevinkt zoals hieronder te zien is. Vink ze alledrie weer aan of druk op "geavanceerde instellingen herstellen"

Druk hierna op "toepassen" en daarna op "OK"

 

WIndows Store werk niet meer oplossen

Windows Store doet het niet meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  67

hartelijk dank voor het antwoord zal het uittesten :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  67

hallo

 

sorry alles geprobeerd probleem nog niet opgelost  als ik verder ga met pagina vernieuwen zegt hij mogelijks cache van windows 10 beschadigt maar is een gratis update die ik kreeg ??

 

 

groetjes 

bewerkt door anfran
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10
  • Duken veranderde de titel in Windows 10 store werkt niet meer. Controlleer de verbinding
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ja dat zou kunnen @anfran . Maar we moeten het natuurlijk ook weer kunnen oplossen. :)

Hier nog twee mogelijke oplossingen:

1:

Als de Microsoft Store nog steeds niet start, kunt u deze stappen uitvoeren.

  • Controleer verbindingsproblemen.

  • Controleer of u bent aangemeld met een Microsoft-account.

  • Controleer de instellingen voor tijd en locatie. Ga naar Instellingen  > Tijd en taal.

of 2

  • Open de start omgeving
  • Geef hier de volgende zoekterm in: cmd
  • Bij de zoekresultaten zal nu de command prompt worden weergegeven, klik hier met de rechtermuisknop op en kies voor als administrator uitvoeren
  • In de command prompt geef je het volgende commando in en druk je op enter: Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
  • Aan het eind van de scan wordt een uitslag gegeven, deze verneem ik graag
  • Ongeacht de eerdere uitslag geef je nu het volgende commando in waarna je op enter drukt: sfc /scannow
  • Ook hier krijg je aan het eind de uitslag, ook deze verneem ik graag.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  67

ik kreeg dat ??

 

Knipsel.PNG

twee.PNG

bewerkt door anfran
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Heb je hem wel als administrator gedraaid?

  • Geef hier de volgende zoekterm in: cmd
  • Bij de zoekresultaten zal nu de command prompt worden weergegeven, klik hier met de rechtermuisknop op en kies voor als administrator uitvoeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  67

wat ik ook doe krijg ik dat 

een.PNG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Maar je start command prompt dus als administrator. Dan hoef je geen adm te typen. Waar had je dat vandaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  67

de pc word altijd gestart als administrator ik ben de enige die met de pc werk maar wat ik ook typ of doe blijft dat op een zwart scherm staan als ik cmd in typ gebeurt er niets  ,dus laat ik de store voor wat het is want de rest werkt normaal en goed 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ok, Jammer om te horen dat het niet is gelukt. Maar fijn dat je gewoon van je computer gebruik kan blijven maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  67

ja ik mis het voorlopig niet toch super bedankt voor de hulp 

 

 

groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Probeer eens om deze link te openen in uw browser Microsoft Store , het is wel een Belgische maar ik denk dat hier geen verschil zal inzitten tegenover een Nederlandse. Dan komt u ook in de Microsoft store maar dan wel via u browser.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  67

geraak er op maar als ik een game wil dowloaden zegt hij opent de store en als ik dan klik krijg ik dit 

zelfde.PNG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Hmm, het lijkt bij mij wel te werken de link en kan gewoon downloaden (ik heb wel geen probleem met de store). Ik heb ook geprobeerd om het probleem na te maken, met de gegevens die ik heb, maar het is me niet gelukt. Daarna heb ik even (een paar uur) gezocht op het internet, er zijn verschillende mogelijkheden waarbij de ene exotischer is dan de andere (en waarbij je echt moet opletten wat je doet want er kan veel verkeerd gaan). Op YouTube zijn ook video oplossingen te vinden als u de foutcode ingeeft en laat zoeken. Wat ik gevonden heb op het Microsoft Forum lijkt voor verschillende mensen te werken, voor ik je die oplossing geeft zou ik wel aanraden om een screenshot te maken van de file waarin u veranderingen gaat aanbrengen of eventueel op te schrijven zodat u de aangebrachte veranderingen kunt terug draaien.

Oplossing 1:

1. go to control panel
2. search "view network connections" 
3. go to view network connections
4. choose your network( which you are currently using )
5. right click on it and select properties
6. scroll down to " internet protocol version 4 (TCP/IPv4) "
7. hit properties
8. Now choose Use the following DNS Server addresses
9. right down preferred DNS Server - 8.8.8.8 and Alternate DNS Server -      8.8.4.4
10. These are the addresses of Google's DNS Servers 
11. They are free to use.
12. Hit ok
13. close all the tabs
14. Now start the windows store again now it should work if not works for you restart your computer or restart the windows store services

Bron: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_store/windows-10-microsoft-store-gives-error-code/039abc88-1400-49b7-8580-b672ad08be7f?auth=1

Ik heb de tekst in het Engels gelaten zodat er geen verwarring ontstaat met het origineel, bij mij blijkt het net iets anders te werken daar ik werk met de Pro versie van W10 maar het principe blijft hetzelfde ook al is de bovenstaande mogelijke oplossing geschreven voor de Fall Creators Update uitgebracht werd. Laat ik opmerken dat dit niet voor iedereen werkt en dat het kan gebeuren dat er verdere schade optreed wanneer u de aangeven veranderingen doorvoert. Dus indien alle andere dingen van Windows normaal werkt zoals het zou moeten zou ik niets aanpassen.

Oplossing 2:

-indien u in W10 werkt druk CTRL+SHIFT+ESCAPE om taakbeheer te starten

-Ga naar de laatste tab "services", zoek "Windows Update" in de kolom beschrijving en klik recht en selecteer services openen, zoek naar "Windows Update" en klik rechts en selecteer eigenschappen, u ziet 4 tabs.

-Op de eerste kan u proberen Startup type Automatic or Manual, indien een van deze niet blijkt te werken kan u het later proberen met de andere.

-Op de tweede tab vinkt u "Allow service to interact with desktop (  service kan interactief met bureaublad worden uitgevoerd)  vink eerst wel "lokaal systeemaccount" aan

-Op de derde tab selecteert u bij eerste error "service opnieuw starten". Enkel dit veranderen de rest laat u op "geen actie ondernemen" staan.

-U heeft de 4e tab niet nodig.

-Opnieuw, op de eerste tab, klik op start de service, apply and accept. En sluit alles af, eventueel kan u de pc herstarten maar dat is eigenlijk niet nodig.

Bij mij staat, volgens de tweede lijn van de aangegeven mogelijke oplossing, dit op manueel. Ook hier is geldig: Ik heb de tekst in het Engels gelaten zodat er geen verwarring ontstaat met het origineel, bij mij blijkt het net iets anders te werken daar ik werk met de Pro versie van W10 maar het principe blijft hetzelfde ook al is de bovenstaande mogelijke oplossing geschreven voor de Fall Creators Update uitgebracht werd. Laat ik opmerken dat dit niet voor iedereen werkt en dat het kan gebeuren dat er verdere schade optreed wanneer u de aangeven veranderingen doorvoert. Dus indien alle andere dingen van Windows normaal werkt zoals het zou moeten zou ik niets aanpassen. Maak ook hier een screenshot of pen alles neer op papier voor u de veranderingen aanbrengt zodat u alle originele instellingen heeft voor u de verandering doet. Hoewel er bij oplossing 2 bijzonder weinig kan verkeerd gaan indien u deze stappen correct volgt.

Maar het zou evengoed kunnen zijn dat het probleem zichzelf oplost bij een volgende update, heb ik vroeger ook eens gehad met de Store (maar dan met een andere foutcode)

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  67

dank voor de hulp maar geef het op 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10
  • 4 weken later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik ga dit topic sluiten, eventueel kan dit opnieuw geopend worden door één van de andere moderators indien daar een vraag voor komt. Het spijt me dat we deze keer u niet van dienst konden zijn niet, indien u andere vragen heeft kan u die natuurlijk stellen in het desbetreffende onderdeel van het forum.

 

Mvg. Trizomu

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...