Spring naar bijdragen

  • De top 10 en beste (Nederlandse) torrent sites van 2018

     Delen


    Ook in 2018 hebben we een overzicht met de meest populaire torrent websites van het jaar. De lijst zal in de loop van 2018 waarschijnlijk aangepast worden omdat er sites door verschillende organisaties offline worden gehaald. In 2017 hadden we gedoe met de Piratebay en het blokkeren door de Nederlandse providers. Maar wees niet bang, er zijn nog genoeg grote torrent websites te vinden en je weet gelijk weer welke websites er allemaal beschikbaar zijn. Met een VPN kan je de Piratebay natuurlijk wel gewoon benaderen. En wie download er nog zonder een VPN verbinding? ;)

    Naast de top 10 populaire en beste internationale torrentsites hebben we ook de meest populaire Nederlandse torrent communities toegevoegd.

    Update jan 2019 - Het overzicht van 2019 is beschikbaar.

    De meest populaire internationale torrentsites van 2018: 

    • 1. THE PIRATE BAY
      • In 2015 was The Pirate Bay nog offline, maar na de terugkeer in 2016 kwamen er al snel weer miljoenen gebruikers bij. In 2017 zijn ze onbereikbaar gemaakt door de Nederlandse providers maar je kunt de website natuurlijk nog bereiken via VPN providers.
        • Vorig jaar 1ste plaats
    • 2. RARBG
      • Bestaat al sinds 2008 en blijft groeien!
        • Vorig jaar 3de plaats
    • 3. 1337X
      • Had afgelopen jaar diversen problemen met de beheerders, maar staat nu op de 3de plaats plaats.
        • Vorig jaar 6 plaats
    • 4. TORRENTZ2
      • Het vervolgt van de originele Torrentz.eu. Deze zoekmachine host zelf geen torrent-bestanden, maar verwijst bezoekers door naar andere sites.
        • Vorig jaar 5de plaats
    • 5. YTS.AG
      • Heeft niets te maken met de releasegroep van dezelfde naam en zakt 1 plekje.
        • Vorig jaar 4de plaats
    • 6. EZTV.AG
      • Nu al meer dan 10 miljoen torrents in de database. Deze site blijft groeien en stijgt 1 plek.
        • Vorig jaar 7de plaats
    • 7. LIMETORRENTS
      • Voor het tweede jaar in de top 10 en word door diversen torrent zoekmachines gebruikt.
        • Vorig jaar 10de plaats
    • 8. NYAA.SI
      • Nieuw dit jaar, de populaire anime torrent website.
        • Vorig jaar: #Nieuw
    • 9. TORRENTS.ME
      • Torrents.me is een grote zoekmachine voor torrent bestanden en ook voor het eerst in de top 10 dit jaar.
        • Vorig jaar:  #Nieuw
    • 10. ZOOQLE
      • Zooqle, meer dan drie miljoen torrents. De Google torrent zoekmachine. Dit jaar ook voor het eerst in de top 10.
        • Vorig jaar: #Nieuw

    De beste internationale torrentsites van 2018:

    Afbeeldingsresultaat voor Demonoid afbeelding

    De meest populaire Nederlandse torrentsites van 2018:

    site_logo.gif

    - update December 2018 -
     

    Besloten Nederlandse Torrentsites

    site_logo.gif

    VPN Verbinding

    Een VPN verbinding is voor de Nederlandse downloader anno 2018 een verplichting geworden. Naast je abonnement van je provider zoals Ziggo, KPN etc is het bij het downloaden van films en muziek een actieve VPN verbinding nodig. In 2016 was een VPN verbinding nog voor de "download nerds", in 2017 was de VPN verbinding al zo veel besproken dat de gemiddelde downloader er al mee aan de slag ging. In 2018 is de VPN een vereiste geworden.

     



    Duken
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    1 uur geleden zei Gast Place2home:

    Weet iemand wanneer ik mij kan aanmelden bij Place2Home? Of zijn er ergens uitnodigingen te vinden.... Ik kan mij niet aanmelden 

    Gewoon hier: place2home.net/register.php
    Nu is registratie even mogelijk, ze zetten deze optie erg vaak uit.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Piratebay gewoon te benaderen met VPN staat vermeld, maar Piratebay is toch wereldwijd geblokkeerd?

    Dan heeft het toch geen zin om een ip adres uit Nederland, België, polen, Australië, etc. te kiezen gezien al deze landen geblokkeerd worden.

    Trouwens als je al jaren een account hebt op torrentsites en je schakelt nu in op een VPN kan je dan het beste een nieuwe account aanmaken anders ben je volgens mij nog niet anoniem gezien je altijd onder dat account bent geweest.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Nee, de Piratebay is geblokkeerd in Nederland, Noord-Korea en enkele andere landen.
    Met een IP adres uit onder andere de VS is de website gewoon te bezoeken.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Maar hoe zit het nu met al die torrentdownloaders die al jaren onder een vast account daar op sites zitten en nu op VPN overgaan maar wel verder gaan onder hun account. Dan ben je volgens mij toch niet anoniem. Brein en dergelijke kunnen immers die accountnaam op de betreffende sites zodat ze dit snel kunnen kopppelen ook al zit men dan nu onder een ander IP adres via VPN.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Op dit moment (zoals in Duitsland) krijg je een boete op basis van een film welke is gedownload vanaf een ip adres. Er worden nog geen links gelegd met account van torrent communities. Er is een controle op een torrent en de IP adressen welke deze download. 

    Op basis daarvan kan een boete in Duitsland worden verstuurd. Dat is ook het directe bewijs. Eventuele ip adressen van geregistreerde accounts, waar ooit mee is ingelogd of welke allemaal onder een account worden gebruikt zijn nog niet aan de orde. 

    Het is dus nu puur op basis van bewijs met het ip-adres wat download. 

    Maar het zal in de toekomst vast ook voorkomen dat er accounts en ip-adressen gelinkt gaan worden. Maar dat zal nog wel een jaar of drie duren. Voor nu hebben ze het al druk genoeg met de huidige aanpak.

    Overigens zijn er in Nederland nog geen boetes uitgedeeld. Maar die zullen gegarandeerd volgen. Ik had ze al afgelopen jaar in het nieuws verwacht. Verbaas me dat het zo lang duurt trouwens. 🤪 gelukkig maar ;)

    Een VPN zal straks naar mijn idee een standaard worden voor de meeste internet gebruikers. Los van het hele download gedoe, maar ook wegens privacy.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

     

    Blijft wel een beetje bizar; met ons allen dan maar op een ander ip adres begeven en de situatie blijft weer het zelfde. Dat zet voor de betreffende instanties dus ook geen zoden aan de dijk. Gewoon weer thuiskopie op geluids- en video-opslagmedia heffen is misschien wel het eerlijkst. De enigste die er nu echt garen bij spinnen zijn die VPN bedrijven. Zo zijn er slimme jonge knapen die vroegtijdig in dit gat zijn gesprongen er rijk mee geworden.

    Overigens kan ik me niet voorstellen dat gezinnen met kinderen die wekelijks niets vermoedend  downloaden ineens na maanden/jaren worden overvallen met grote boetes doordat zij in die tijdsspanne hebben gedownload en men daardoor nog  flink in de schulden kan geraken. Er zullen in een land als Nederland lijkt mij eerst op zijn minst waarschuwingen de deur uit gaan. Overigens nog bizarder dat betreffende torrentsites door blijven gaan en de downloaders de dupe worden. Dan zijn de boetegevers zo lijkt er onderhand nog flink bij gebaat om die sites in leven te houden!

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Daar ben ik het ook mee eens @pinkelman ik kan mij ook niet voorstellen dat er gelijk met boetes wordt gegooid. Maar echt zeker kunnen we er niet van zijn. 

    De eigenaren van de torrentcommunitys kunnen niet zomaar achterhaald worden. Dit zijn ook vaak slimme knapen welke weten hoe ze hun echte indentiteit geheim kunnen houden. Natuurlijk wilt een stichting als brein de sites offline hebben maar dan moeten ze wel bij de naw gegevens eigenaar een bericht kunnen achterlaten. (Wat trouwens wel steeds vaker lukt).

    Ik denk niet dat de auteursrechten organisaties de communitys bewust online houden om boetes in de toekomst te kunnen uitdelen. Daar zit niet het verdien model. ;)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ja, herkenbaar Coolhoven. Het is inderdaad waar dat een forum bij de registratie het orgine IP adres bij het forum account kan bijhouden. Spijtig dat je je oo sommige forums niet via VPN kan registeren. :(

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Citaat

    Place2Home.org - Offline 05-2018 

    Van de week niet, er was een pagina zichtbaar waar vele javascript en PHP fouten in zaten. Maar nu is alleen het MyBB script zichtbaar als men www.place2home.org opzoekt. Op de non www versie is er niets te zien.
    Denk niet dat ze ooit nog terugkomen, ondanks het feit dat de admin van place2home.net dat beweerd.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites




    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...