Spring naar bijdragen

Signaalverlies coax kabels 15 meter?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedemiddag,

Ik heb even een vraag. Wij zijn sinds kort over op Ziggo, dit heeft veel gedoe gekost doordat de groene kabel kapot bleek.

Inmiddels is de kabel vervangen en kunnen we tv kijken.
Nu is de tv beneden in de woonkamer aangesloten met een 5 meter kabel en in de keuken met 10 meter, doordat de kruipruimte dicht is en de woonruimte middenin zit kunnen we de kabel niet makkelijk wegwerken.
Op dit moment liggen de kabels dwars door de woonkamer maar dit willen we dit weekend wegwerken.

Zodoende gaan we 2 coax kabels van 15 meter nodig hebben, ik begreep dat er in dat geval een risico is op signaalverlies, maar dat het in praktijk vaak meevalt bij goede kabels..
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

De kabels zo laten liggen is namelijk echt erg lelijk..

Ik zelf dacht aan 2x deze kabel; https://www.allekabels.nl...erguld-professioneel.html#

(Antenne kabel coax - Professioneel,
Merk: Clicktronic Casual Series,
Aansluiting 1: IEC Male,
Aansluiting 2: IEC Female,
Afscherming: Dubbelvoudig,
Verguld: Ja,
15 meter.

Coax kabel met een afscherming> 95 dB )

Kan ik deze inderdaad kopen? Of zeggen jullie je kunt beter andere nemen? Of is het signaalverlies dusdanig dat het maar beter lelijk kan zijn?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

41 minuten geleden zei Monkie:

Ik gebruik coaxkabels van Hirschmann. Een van de betere, zo niet de beste coaxkabels die er zijn. Werkt allemaal perfect en je hebt een kwalitatief goede kabel.

Ik had ze toen besteld bij coaxkabelwinkel.nl                

Ik geloof dat ze normaal gesproken tot 10 meter kant en klaar zijn. Al heeft bovenstaande website ook kant en klare kabels van meer dan 10 meter. Je kunt ze dus zo aansluiten.

Zelf heb ik er wel een versterker tussen geplaatst. Ik heb hier 1x 20, 1x 15 en 1x 7.5 meter aan coaxkabel liggen. Met de versterker ertussen heb ik perfect beeld.

Bespaar dus niet op een goede coaxkabel. Ooit, als testje, een goedkope kabel gekocht. Daar kreeg ik al snel spijt van.

 

41 minuten geleden zei Monkie:

 

He Monkie, bedankt voor je snelle reactie.
Zelf hebben we op dit moment geen versterker, maar een splitter die door ziggo is geplaatst.

Ziggo geeft wel aan dat het signaal sterk is dat binnenkomt, en nu hebben we ook geen enkel probleem.. Maar het schijnt dat je boven de 10meter 3x zoveel risico loopt op signaalverlies?

2 kabels van 15 meter is al gauw € 70, en dan evt. een versterker erbij zit je al snel op € 150.. Dus dat is wel even de afweging op voorhand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat heb ik ook eens van een monteur gehoord, inderdaad. Als je signaal nu goed is, dan zou ik eerst proberen of dat zo blijft met 2x een coaxkabel van 15 meter.

Het is ook mogelijk om een coaxkabel op rol (1 euro per meter) + bijbehorende connectoren te kopen. Dat kan aardig wat in prijs schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik moet ook aan een goede coax kabel, nu zo een cheap kabel liggen van 12 meter vanaf de meterkast naar mijn tv. De Ziggo horizon box heeft daarop onvoldoende bereik. Bedankt voor de tip @Monkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

13 uur geleden zei Duken:

Ik moet ook aan een goede coax kabel, nu zo een cheap kabel liggen van 12 meter vanaf de meterkast naar mijn tv. De Ziggo horizon box heeft daarop onvoldoende bereik. Bedankt voor de tip @Monkie

Geen dank.  Ze kosten wat meer, maar dan heb je ook wat. Ik heb hier zelf F-connector naar IEC Male coaxkabels vanwege me versterker met f-connectoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • 1 jaar later...

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-07-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 26-1-2018 om 12:24 zei Patrickj:

Goedemiddag,

Ik heb even een vraag. Wij zijn ewone coax kort over op Ziggo, dit heeft veel gedoe gekost doordat de groene kabel kapot bleek.

Inmiddels is de kabel vervangen en kunnen we tv kijken.
Nu is de tv beneden in de woonkamer aangesloten met een 5 meter kabel en in de keuken met 10 meter, doordat de kruipruimte dicht is en de woonruimte middenin zit kunnen we de kabel niet makkelijk wegwerken.
Op dit moment liggen de kabels dwars door de woonkamer maar dit willen we dit weekend wegwerken.

Zodoende gaan we 2 coax kabels van 15 meter nodig hebben, ik begreep dat er in dat geval een risico is op signaalverlies, maar dat het in praktijk vaak meevalt bij goede kabels..
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

De kabels zo laten liggen is namelijk echt erg lelijk..

Ik zelf dacht aan 2x deze kabel; https://www.allekabels.nl...erguld-professioneel.html#

(Antenne kabel coax - Professioneel,
Merk: Clicktronic Casual Series,
Aansluiting 1: IEC Male,
Aansluiting 2: IEC Female,
Afscherming: Dubbelvoudig,
Verguld: Ja,
15 meter.

Coax kabel met een afscherming> 95 dB )

Kan ik deze inderdaad kopen? Of zeggen jullie je kunt beter andere nemen? Of is het signaalverlies dusdanig dat het maar beter lelijk kan zijn?

Alvast bedankt!

Gewone coax oftewel coax 12 heeft een verlies van 26db op 100 meter dus reken zelf maar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3
Gast Drifter

Gewone coax oftewel coax 12 heeft een verlies van 26db op 100 meter dus reken zelf maar uit.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoi Johan1945,

De vraag van Patrickj is gesteld op 26 Januari 2018 dus ik vermoed dat die kabels inmiddels wel weggewerkt zijn, maar onderstaand mijn eigen situatie;

Ik heb ook nog gewoon Kabeltelevisie van Ziggo en ik heb zelf in de huiskamer een kabel met een lengte van ongeveer 7 meter in de plint verwerkt naar de TV en achter de TV een split met een kabel van ongeveer 8 meter in een kabelgootje langs de muur omhoog en door het plafond naar een slaapkamer boven. Ik heb daarvoor gewone coax kabel gebruikt die je bij een elektrozaak per meter van de rol kan kopen en de f-connectoren (metaal) gebruikt voor de aansluitingen. Als je zorgt dat er geen knik in de kabels kan komen zal je absoluut geen signaalverlies krijgen met de doorgifte van de Digitale zenders van Ziggo. Patrickj noemt al dat de hoofdkabel is vernieuwt, waardoor het signaal waarschijnlijk al aanzienlijk beter is dan de gemiddelde aansluitingen die ze overal nog hebben liggen.

Ik zou absoluut geen kant en klare kabels gaan kopen, want dan ben je 3 x duurder uit dan nodig.

bewerkt door Drifter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-07-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Mijn reactie was ook alleen maar ter aanvulling voor de mensen die dit niet wisten ik ben altijd kabel tv installateur geweest dus bij deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...