Spring naar bijdragen

Synchroniseren google contacten op android lukt niet


snor

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  14
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo iedereen!

Gisteren kwam ik erachter dat mijn contacten sinds een week of 2 niet meer synchroniseren met google. Mijn kalender doet het wel gewoon.

Ik heb dit stappenplan gevolgd: https://support.google.com/pixelphone/answer/6212917?hl=en

Nadat ik alle data had verwijderd van mijn contacten app en het nog niet lukte, heb ik mijn google account verwijderd op mijn telefoon en opnieuw erop gezet. Mijn kalender kreeg ik zonder al te veel moeite weer aan de praat, maar de contacten nog steeds niet. De synchroniseer contacten optie is nu zelfs verdwenen bij settings -> accounts -> google (zie screenshot). Ik heb de google contact app (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.contacts&hl=en) geïnstalleerd, maar deze werkt ook niet. Daar blijft deze tekst staan "Syncing your contacts from Google. This may take a moment."

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen want ik ben er nu al 4 uur mee bezig zonder succes... Ik word er gek van!

Cheers, Snor

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 14

  • Bijdragen:  14
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik kan mijn vraag niet bewerken dus daarom dit bericht. Ik heb dit topic ook nog op 1 ander forum geplaatst. Mocht daar iemand het antwoord weten dan zal ik het hier zetten om andere mensen met hetzelfde probleem te helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 14
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat vervelend, ik vond deze oplossing. Wel Engelstalig.

Got the fix. The reason was that the Google Contacts Sync was disabled somehow. 
Fix- 
go to the settings>apps . 
In the options , select to show system apps.
Then check for 'Google Contacts Sync', and enable it.

After doing this, go to settings>accounts and uncheck and check the 'auto-sync data' option.

This will bring back the contacts sync option for the Google account. 

Of:

Een apk Fix

My phone does not have Google Contact Sync and have same problem. So I obtain the apk and use the version suitable for my phone. Here is the link Google Contacts Sync 4.0.4-488656 APK Download by Google Inc. - APKMirror
Then after install, voila my google contact appear now and I can sync properly.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  14
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Thanks voor het zoeken! Helaas werken beide opties niet.

Bij mij staat Google Contacts Sync er gewoon tussen. Desondanks toch deze apk geïnstalleerd (https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/google-contacts-sync/google-contacts-sync-8-1-0-release/google-contacts-sync-8-1-0-2-android-apk-download/download/), vervolgens auto Sync uit en aan gezet, maar zonder resultaat. 

Ik realiseer me nu dat ik kan zoeken op "google contacts sync missing" ipv not working. Levert hele andere resultaten op inderdaad. Ik ga nog wat opties daarvan proberen.

Mocht iemand een suggestie hebben dan hoor ik het graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 14

  • Bijdragen:  14
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het is gelukt! Geen idee waarom contacten nu weer opeens in de lijst van Google sync opties staat. Misschien dat die apk toch heeft geholpen, maar dat het even duurde. Geen idee. Ben in ieder geval blij dat het weer werkt.

Thanks Duken voor je hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 14
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat fijn! Heel goed dat het is gelukt. Ik ben zelf ook Google fan ;)

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...