Spring naar bijdragen

Site cookies laten zich niet meer verwijderen - automatisch inloggen op sites


Gast Dombo

Aanbevolen reactie

Waar voorheen CCleaner automatisch alles opschoonde krijg ik nu de bezochte site inloggegevens niet meer weg. Zowel niet met de instellingen in CCleaner als in de browser zelf, niets wil meer helpen. Zelfs niet onder schijfopruiming of revo. Bij alle bezochte websites word automatisch ingelogd ook naar het weer opstarten van de pc. Hoe kan ik dit oplossen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • William1 veranderde de titel in Site cookies laten zich niet meer verwijderen - automatisch inloggen op sites
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Dit lijkt te liggen aan de browser die je gebruiker. Daar kan CCleaner waarschijnlijk niet bij.

Welke browser gebruik je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38
1 uur geleden zei Draakie:

Dit lijkt te liggen aan de browser die je gebruiker. Daar kan CCleaner waarschijnlijk niet bij.

Welke browser gebruik je?

Ik gebruik IE.

Maar ook bij beveiliging daarin, browsegeschiedenis verwijderen en alles aanvinken (van cookies, tijdelijke internetbestanden, geschiedenis, etc.) helpt niet.

Ga ik weer naar een website dan ben ik automatisch ingelogd terwijl ik een schone pagina wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Het klopt dat in bijv. Firefox wel de sitecookies worden gewist maar in IE dus niet.

Maar ik kan dit niet instellen met CCleaner en ook binnen IE lukt het me niet middels browsegeschiedenis wissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

IE is oud. Gebruik Chrome of Firefox. Dan kan je ook allerlei handige plugins/extensies gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

duken 01.JPG

Zoals u kan zien aan de afbeelding is het wel degelijk mogelijk om de door u aangehaalde mogelijkheden aan te vinken, deze screenshot komt van mijn eigen instellingen van mijn pc/Ccleaner instellingen. Ik gebruik dus W 10 pro, zoals aangegeven op de afbeelding. Maar ik kan zeker Meh Meh volgen in zijn commentaar/opmerking, en misschien een kleine opmerking toevoegen dat in W10 men niet gebruik zou moeten(kunnen) maken van IE. Edge is ook niet slecht maar echter nog niet zover gevorderd als de browsers aangegeven door Meh Meh, helaas in Edge moet men een andere manier toepassen om dit alles te verwijderen omdat dit gaat via de Privacy instellingen van het Microsoft account die men heeft en gebruikt voor het inloggen als administrator van de pc. Waarom moet dat op deze manier gebeuren bij Edge? Wel gewoon omdat Edge die gewoon terughaalt uit de cloud bij MS, ze worden wel degelijk verwijderd met Ccleaner maar terug geplaatst door Windows. Let wel dit is een persoonlijke instelling van me in Ccleaner, ik gebruik het reeds heel wat jaren en heb nog geen enkel probleem tegen gekomen met deze instellingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Bovenstaande instellingen had ik ook al gebruikt in CCleaner echter ik blijf maar automatisch inloggen om de diverse bezochte websites. Edge, Firefox wordt wel mooi alles gewist met CCleaner.

Heb omdat ik alles al geprobeerd had Explorer op nieuw ingesteld en persoonlijke instellingen verwijderd. De eerste keer is inderdaad alles schoon echter ingelogd en browser weer afgesloten of pc opnieuw opgestart krijg je weer het zelfde verhaaltje en wordt je automatisch ingelogd bij de bezochte websites. Erg vreemd omdat voorheen het wel altijd werkte met zowel CCleaner, schijfopruiming of gewoon binnen IE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Raar,  https://support.microsoft.com/nl-be/help/17438/windows-internet-explorer-view-delete-browsing-history De browsegeschiedenis in Internet Explorer weergeven en verwijderen. Van toepassing: Windows Internet Explorer Windows 10 Windows 8.1, info komt van MS zelf.

Browsegeschiedenis in Internet Explorer 11 en Internet Explorer 10 verwijderen

Selecteer in Internet Explorer de knop Extra , wijs Beveiliging aan en selecteer Browsegeschiedenis verwijderen.

Kies de typen gegevens of bestanden die u van uw pc wilt verwijderen en selecteer Verwijderen.

Voor informatie in verband met/over cookies kan u naar de volgende link https://support.microsoft.com/nl-be/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies  Dit is zowat de laatste manier die ik weet, heb zelfs contact opgenomen met MS en die wijzen door naar de gegeven links.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Ook dit bovenstaande in IE (beveiliging - browsegeschiedenis verwijderen) heb ik gedaan. Cookies verwijderen, wachtwoorden, etc. Niets wil helpen; ik wordt gewoon weer automatisch ingelogd op bezochte site.

Draai nu maar op andere browsers maar toch.. blijft vreemd gezien het voorheen allemaal nog perfect draaide en na het afsluiten browser alles keurig werd schoongemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Oké volgende mogelijke stap, niet een mogelijke oplossing die door MS gegeven wordt maar die wel ingebouwd is in het OS.

duken 02.JPG

Voor alle zekerheid zal ik zeggen dat dit een mogelijkheid is uit W10 maar deze mogelijkheid is ook mogelijk in W7, al zal dit wel via een iets andere weg gaan. Dus laten we starten: ga met de muis (volledig)rechts onderaan waar het pictogram staat voor meldingen en klik hierop, selecteer (klik op) alle instellingen en u ziet het venster (zoals op afbeelding) Windows-instellingen, type in het venster "instellingen zoeken" internetopties, dan komt u terecht in de bovenliggende venster zoals gegeven in de bovenliggende afbeelding, zoals u ziet heeft u hier verschillende mogelijkheden (hou er wel rekening mee dat hier verkeerde dingen kunnen ingeschakeld/uitgeschakeld worden die effect kunnen/zal hebben op uw surf ervaring) u hoeft niet de instellingen van mij over te nemen maar wat u wel kan doen (zonder enig gevaar) is bij browsergeschiedenis het vakje inschakelen bij "browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten" , tussentijds kan u dit ook handmatig doen en dit aan de hand van te klikken op "verwijderen", vergeet niet van ook te klikken op toepassen want anders worden de nieuwe instellingen niet opgeslagen en voor het afsluiten klikt u op "OK" .Bij "instellingen" in het vak browsergeschiedenis hoeft u eigenlijk niets te veranderen. Dus kan u na het aanklikken van toepassen ook meteen op "OK" klikken om af te sluiten. Het OS zal in principe niet vragen om het systeem te herstarten.

Nog even over Windows-instellingen, als u hier intypt "internetopties" zal u ook zien dat in het selectievlak onderaan staat "instellingen voor tijdelijke internetbestanden wijzigen"' dit kan u ook gebruiken ipv internetopties en heeft als resultaat dat u in hetzelfde venster terechtkomt als internetopties. Deze instellingen hebben betrekking op ELKE browser die u gebruikt, daarom ook dat dit bij mij uit gevinkt staat omdat ik de voorkeur geef aan de mogelijkheden die de browser die ik gebruik mij bied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Ook dit had ik reeds geprobeerd maar u raad het al: heeft niet geholpen.

Probleem is erg hardnekkig. Ik moet me op sites zelf afmelden anders krijg ik de gegevens niet weg. Nogmaals het heeft wel altijd gewerkt (zowel met CCleaner of binnen IE maar niets schijnt meer te helpen).

Als laatste redmiddel heb ik zelfs voor de optie gekozen om IE opnieuw in te stellen en alle persoonlijke instellingen te verwijderen maar ook dit heeft niet geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Dit lijkt me een hardnekkig probleem te zijn en hier kan ik me indenken dat het super cookies betreft, dus gaan we even zien of de volgende oplossingen mogelijk zijn:

1 https://www.seniorweb.nl/artikel/cookies-verwijderen

super-cookies

1: http://www.inbeeweb.nl/site/nieuws/page30.htm

deze zijn heel lastig om te verwijderen, maar misschien kan het volgende helpen. Wel rekening mee houden dat dit een ingrijpende handeling is en indien er hierdoor problemen zouden ontstaan dan dien u de omgekeerde handeling te doen.

duken 03.JPG

dit scherm kan u bereiken via de eerder uitgelegde weg: ga met de muis (volledig)rechts onderaan waar het pictogram staat voor meldingen en klik hierop, selecteer (klik op) alle instellingen en u ziet het venster (zoals op afbeelding) Windows-instellingen, type in het venster "instellingen zoeken" internetopties . Nu selecteert u echter de tab "geavanceerd" , hier kan u zien welke soort van beveiligingen die momenteel gedaan worden door het systeem betreffende het surfen wel moet u opletten wat u aanvinkt of uitvinkt. Normaal bij het openen van deze tab zou u meteen moeten kunnen zien of DOM-opslag is aangevinkt of niet, is die aangevinkt dan dient u deze vink weg te halen door dit opnieuw te selecteren(GEEN ANDERE AANPASSINGEN DOEN), eens dit gedaan klikken op toepassen en dan op OK en alles afsluiten. Laat nu even Ccleaner zijn werk doen, zodat die ook cookies en geschiedenis verwijderd en de pc opnieuw opstarten voor alle zekerheid.

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Jeetje... wat een goede posts @Trizomu . Het lijken hele handleidingen, super mooi! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  30
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  29-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Kan het niets met VPN te maken hebben?

bewerkt door misterjaws
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13
  • 30
  • 1
Citaat

Normaal bij het openen van deze tab zou u meteen moeten kunnen zien of DOM-opslag is aangevinkt of niet, is die aangevinkt dan dient u deze vink weg te halen door dit opnieuw te selecteren(GEEN ANDERE AANPASSINGEN DOEN), eens dit gedaan klikken op toepassen en dan op OK en alles afsluiten. Laat nu even Ccleaner zijn werk doen, zodat die ook cookies en geschiedenis verwijderd en de pc opnieuw opstarten voor alle zekerheid

Dom-aanslag uit gevinkt, toepassen- OK. CCleaner alles laten opschonen van Cookies tot aan passwoorden en PC opnieuw opgestart.

Helaas, bezoek ik weer reeds bezochte websites dan word ik weer automatisch ingelogd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Het spijt me dan te moeten zeggen dat ik geen enkele werkende oplossing zie behalve één, en die kan enkel uitgevoerd worden door een ervaren IT'er die voldoende ervaring heeft met het installeren van een nieuw systeem. Dit omdat het nogal een drastische manier is om er vanaf te komen, en het vraag toch wat tijd om alles opnieuw in orde te krijgen in verband met de drivers te installeren en zo verder, omdat het gaat over het formatteren van de hd/ssd op een zodanige manier dat echt alles weg is (hierbij helpt een gewone format niet) en het clean installeren van het besturingssysteem. Dit kan ik niet hier gaan uitleggen omdat het echt moet gedaan worden door iemand die hier ervaring mee heeft en door schriftelijke instructies te geven er te veel fouten kunnen gebeuren. Dan zit er echt niets anders op dan de raad te volgen die in een eerder antwoord is gegeven, het gebruik maken van een andere browser dus één die zodanig is ingesteld dat die geen instructies aanvaard die uit de cloud komt of van een bepaalde file op de hd/ssd. Waarom? Omdat mijn gedachten nu uitgaan dat hier toch wat meer aan de hand is, is het een soort van virus of malware dat kan ik niet zeggen. Daarvoor zou ik het systeem persoonlijk moeten kunnen zien.

Het spijt me u niet te kunnen hebben te helpen.

Mvg. Trizomu

1 uur geleden zei misterjaws:

Kan het niets met VPN te maken hebben?

Normaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Wat betreft VPN.

Het is wel dat als mijn PC met  VPN opstart ik onder bij de taakbalk ik altijd een melding heb:

 

onbekend netwerk, geen internet toegang

netwerk, geen internet toegang

Maar denk dat dit er niets mee te maken heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

3 vragen.

Als je de VPN uitzet, heb je het dan ook?
Heb je het probleem met 1 browser of meerdere?
Gebruik je Lastpass of een andere wachtwoord manager?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Zoeven nog zonder VPS getest maar ook dan kan kan ik het niet weg krijgen, blijft hardnekkig staan.

Probleem is alleen in IE, de andere browsers schonen gewoon op en laten niets achter.

Ik gebruik geen wachtwoord manager en sla ook geen wachtwoorden op, daarom is het juist zo vreemd dat in IE ik echt uit bezochte site moet uitloggen. Doe ik dit niet, dan blijf je automatisch inloggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Een VPS is wat anders. (een virtuele privé server) 

Welke versie van IE gebruik je precies? 
En kan je een van de websites noemen waarop je dit inlog probleem hebt?

Mogelijk zijn deze vragen al gesteld, het is een lang topic aan het worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ook al valt mijn frank een beetje laat, wat wil je het was een Belgische munt, omdat ik me concentreerde op cookies. Als u een site bezoekt waar u inlogt dan MOET u steeds uitloggen voor u uw internetsessie afsluit, zo niet kan het inderdaad gebeuren dat indien u de volgende keer naar die site gaat het kan gebeuren dat u nog ingelogd bent. Dit moet u doen in verband met u eigen veiligheid en privacy, normaal (ik zeg normaal maar wat is normaal op het net) zou een website u automatisch moeten uitloggen indien u de verbinding verbreekt (dus uw browser afsluit). Ik heb deze namiddag, op een standalone pc en met een VM, geprobeerd om uw probleem na te bootsen en dit zowel met de mij bekende browsers ( en dat zijn er een hele boel). Daaruit bleek (ik draaide alles in sandboxie in de VM (ik ben een beetje overbezorgd als het op veiligheid aankomt)) dat bij Edge en IE de coekies dus niet verwijderd werden bij het afsluiten van de browsers, of dit ook zo is als ik het zou testen zonder de sandbox in een VM kan ik niet zeggen omdat ik juist die pc gebruik om te testen omdat die op geen enkel manier verbonden is met mijn netwerk en ook een ander ISP heeft. omdat ik het deed in sandboxie verdwijnt alles uit het geheugen als ik de sessie beeindig. Dus mijn conclusie nu is: ik vindt het nog steeds heel raar dat die cookies niet te verwijderen zijn, al heb ik dat nu zelf ondervonden door op een heel andere manier te werken. Wat ik nu wel wel is dat bij gebruik van Edge en IE steeds je hele doen, wat betreft zoekgeschiedenis e.d., steeds teruggehaald wordt van de servers van MS ( wat trouwens niet zou mogen kunnen in verband met de nieuwe AVG volgens mij, nu ken ik wel een paar mensen die hierin nogal iets over weten en heb dit aan hen voorgelegd. Zonder ook maar één naam te noemen en hun mijn test gegevens en logs aan hen voorgelegd waarna ze me te belofte hebben gegeven dat ze zeker dit zouden nakijken, dus in dat verband is het afwachten wat het resultaat zal zijn.

Wat ik ook wel weet, ik gebruik Edge ook op mijn gewone pc omdat bepaalde site's niet al te gelukkig zijn met mijn FF omdat daar nogal wat extensies aanwezig zijn die tracking e.d. tegengaan, is dat (MS komt zijn belofte niet na om de instellingen na te leven die men maakt in verband met onze eigen privacy) het dus inderdaad zo is dat de geschiedenis in Edge blijft bestaan ook al wis men dit 100 keer en ook aan de hand van de instellingen in het MS-account. Tevens moet ik wel melden dat ik wel de cookies kan verwijderen, raar maar waar. Ik laat het nu even over aan iemand anders maar indien ik nieuws heb gekregen in verband met mijn test resultaten en log die ze gaan onderzoeken of dit in overeenstemming is met de nieuwe AVG / GDPR zal ik zeker iets laten weten.

Mvg. Trizomu

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
Citaat

Als u een site bezoekt waar u inlogt dan MOET u steeds uitloggen voor u uw internetsessie afsluit, zo niet kan het inderdaad gebeuren dat indien u de volgende keer naar die site gaat het kan gebeuren dat u nog ingelogd bent.

Met programma's als CCleaner maar ook binnen de instellingen van diverse browsers kun je het zo instellen dat na het afsluiten van de browser ook alles schoon is.  CCleaner doet zijn dingetje na het afsluiten van de browser en ontdoet zich van cookies, wachtwoorden, etc. Zo heeft het ook altijd goed gegaan met Internet Explorer (gebruik IE 11) maar de laatste weken is daar dus verandering ingekomen en wordt ik telkens automatisch ingelogd.

Op een torrentsite bv. filmpaleis (maar dat geld dus voor alle sites waar ik me moet inloggen) word ik steevast weer automatisch ingelogd ook als ik de browser heb afgesloten. Kan het alleen door me af te melden op de betreffende sites tegen gaan. Bij andere browsers doet CCleaner haar dingetje en dus binnen IE biedt het ook geen soelaas. Is er op een of andere manier ingeslopen de laatste weken.

 

Edit door Trizomu (moderator) : Er mogen geen links geplaatst worden naar een torrentsite daardoor heb ik de link weg gehaald en de tekst lichtjes aangepast.

bewerkt door Trizomu
link naar torrentsite
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Duken heeft dit topic uitgelicht.

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik denk dat het tijd wordt voor een andere computer, dombo. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...