Spring naar bijdragen

Van een srt bestand naar excel en vice versa


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Een hele goedenavond,

Ik heb een probleem en hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb een aflevering van een TV serie gedownload en daarbij de behorende srt bestand

Nu heb ik iets ongelooflijks stom gedaan: Ik heb het SRT bestand geopend met excell

en nu zijn al mijn srt bestanden een excel bestand geworden.

Wie kan me helpen om deze situatie terug te draaien, dus om van excel weer een srt bestand te maken

 

Alvast heel erg bedankt

 

Groetjes

Peter

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 5
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Aha, je hebt tegen Windows "vertelt" dat srt bestanden Excel bestanden zijn. Welke versie van Windows heb je? Dit kan je namelijk aanpassen zodat srt bestanden met jou gewenste programma geassocieerd wordt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Eigenlijk maakt het niets uit, als je de ondertiteling in dezelfde map hebt zitten en het dezelfde naam heeft als het videobestand, speelt een videospeler zoals de VLC player het automatisch af.

Als je de bestandsextentie hebt veranderd, moet je deze weer aanpassen naar .srt, maar als ik je goed begrijp heb je dat niet gedaan.

Als je met de rechtermuisknop op het bestand klikt, zie je een uitklapmenu verschijnen.
In het eerste tabblad, dat direct zichtbaar is, zie je de tekst "Opens with" of "Openen met".
Klik daarop en selecteer het programma waarmee je het bestand wilt openen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedenavond Duken en Meh meh,

 

Ik ben heel blij dat jullie me willen helpen, inderdaad heb ik nu gemerkt dat het wel met VLC wordt afgespeeld.

Dat is al een hele geruststelling, 

Ik heb ook het advies opgevolgd om met de rechtermuisknop op het bestand te klikken , en dan selecteer ik Openen met, alleen weet ik niet welk programma ik moet selecteren om het bestand te openen, ik heb geprobeerd met internet explorer, en dan speelt het ook af, maar dat is niet het programma waar ik het eerder mee opende. Kunnen jullie me hier mee helpen?

 

Groetjes en alvast bedankt

 

Peter

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 5

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Graag gedaan.

Het 'probleem' is mij duidelijk. Je hoeft het niet te veranderen, eigenlijk is het geen probleem.
Je opent .srt bestanden toch niet, dat doen mensen alleen als ze de ondertiteling willen aanpassen.
Als het werkt, werkt het. 

Bij mij zijn .srt bestanden geassocieerd met notepad. (kladblok) Maar ik open ze nooit zonder videospeler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo Meh Meh en Duken,

 

Dank jullie wel ik ben gerustgesteld en ik ben zeer goed geholpen.

Ik ga snel op zoek in dit forum om nog meer te lereb

 

Nogmaals heel veel dank

 

Peter

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 5

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb bij me zelf net ook een SRT file geopend met Exel maar als ik het weer sluit blijft het gewoon een SRT.

Je kunt eerst systeemherstel proberen met de tijd van toen de file nog SRT was, maar ook nadat je het hebt gedownload.     Kleine kans dat systeemherstel er weer de oude SRT files van maakt.

Lukt dat niet, klik dan met rechts op een van die voormalige SRT bestanden en in het venster dat dan verschijnt op "Eigenschappen".   Je krijgt dan een venster waar ook op staat " openen met" . Varmoedelijk zal daar dan nu achter staan dat het met exel wordt geopend.  Is dit het geval, klik dan op de knop "wijzigen" en zoek in het daaropvolgende scherm de naam waar je je eerst mee opende. Heb je geen flauw idee welk programma dat was, zul je iets op het web moeten downloaden zoals JUBLER of SUBSYNC 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo Sjako,

 

Dank je wel voor je hulp en ik ga doen wat je voorstelt.

 

Groetjes en bedankt voor iedereens hulp

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 5

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...