Spring naar bijdragen

Nieuw NZB forum the-newgeneration.net!


Aanbevolen reactie

4 uur geleden zei Sempiternal:

Bijna nergens meer content dat nog te downloaden valt, alles wordt verwijderd of is gewoon nooit beschikbaar geweest buiten dit soort fora.

Hallo Sempiternal, dit klinkt bijna als een wanhopige schreeuw, maar op ons forum staan in een topic nog steeds een aantal sites met voldoende content om te kunnen downloaden.

Duken.nl is niet voor niets een informatie forum, dus kijk Onder deze link eens bij de blokjes NZB sites / databases / indexers en NZB forums, indexers en communities.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

7 uur geleden zei Sempiternal:

Wanneer zou ik me kunnen registeren... Downloaden begint enorm uit te sterven en betalen is het niet waard aangezien niet alles beschikbaar is helaas... Bijna nergens meer content dat nog te downloaden valt, alles wordt verwijderd of is gewoon nooit beschikbaar geweest buiten dit soort fora. Helaas nu al een tijdje dat er of aan de website gewerkt wordt of dat registraties uit staan. 

Je kan toch ook tijdelijk naar nzbserver.com gaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei Meh Meh:

Je kan toch ook tijdelijk naar nzbserver.com gaan? 

Jazeker, helaas is bijna niks qua films/series te downloaden omdat het offline gehaald wordt.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De TDON verzoeken gaan zeker snel op nzbserver.com . Maar misschien even @Cptzeromaniac een berichtje sturen. Tenslotte loop je al ruim 10 jaar mee op duken.nl. ;)

Niet geschoten is altijd mis 

  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-11-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo kan mij niet inloggen op the new generation zijn er nog problemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

2 uur geleden zei Duken:

De TDON verzoeken gaan zeker snel op nzbserver.com . Maar misschien even @Cptzeromaniac een berichtje sturen. Tenslotte loop je al ruim 10 jaar mee op duken.nl. ;)

Niet geschoten is altijd mis 

Wat zijn TDON verzoeken? Ik vind er vreemde dingen over.

  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

54 minuten geleden zei Meh Meh:

Wat zijn TDON verzoeken? Ik vind er vreemde dingen over.

Take down on notice? Maar volgens mij is de term Notice and take down

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 3
1 uur geleden zei Meh Meh:

Wat zijn TDON verzoeken? Ik vind er vreemde dingen over.

De betekenis daarvan is Notice and Take Down-beleid @Meh Meh

Er zijn ook zelfs al Payservers die niet kunnen voorkomen dat Internet Providers herkenbare delen van NZB filteren zodat er incomplete pakketjes ontstaan, die dus resulteren in een incomplete download. (dus een nutteloze download)

Natuurlijk kunnen Uploaders naar Nieuwsgroepen er voor zorgen dat die pakketjes niet herkend worden door ze een versleutelde naam te geven en ze op die manier niet gekoppeld kunnen worden aan de naam van bijv. een Film of een Serie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  148
  • Waardering:   65
  • Prestatiepunten:  41
  • Dagen gewonnen:  8
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Voor iedereen!

De registraties zijn weer geopend!

Onthoudt alleen dat registraties zijn toegestaan zonder VPN / Proxy / Mobiel!

Als je eenmaal bent toegelaten is VPN / Proxy / Mobiel weer toegestaan!

Met Vriendelijke groet,

TNG

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 65
  • 148
  • 8
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Sorry sorry.... Was inderdaad Notice and take down. :) Ik typte het bericht vroeg in de ochtend hehe.

Goed om te zien dat de registraties openstaan. Veel groei plezier met het forum 🤗

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

44 minuten geleden zei Duken:

Sorry sorry.... Was inderdaad Notice and take down. :) Ik typte het bericht vroeg in de ochtend hehe.

 Goed om te zien dat de registraties openstaan. Veel groei plezier met het forum 🤗

  

Ik was nog niet bekend met de afkorting, wel met Notice and Take Down, helaas.... dat zuigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

5 uur geleden zei Cptzeromaniac:

Onthoudt alleen dat registraties zijn toegestaan zonder VPN / Proxy / Mobiel!

Vraagje, puur uit nieuwsgierigheid, ik probeer niet negatief te doen. :)

P2H had op een gegeven moment hetzelfde beleid en vele andere Nederlandse torrent/usenet forums ook.
Waarom moeten mensen zich inschrijven zonder VPN/Proxy/Mobiel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

5 minuten geleden zei Meh Meh:

Vraagje, puur uit nieuwsgierigheid, ik probeer niet negatief te doen. :)

P2H had op een gegeven moment hetzelfde beleid en vele andere Nederlandse torrent/usenet forums ook.
Waarom moeten mensen zich inschrijven zonder VPN/Proxy/Mobiel? 

er gaat een lijst rond met IP adressen van zogenaamde BREIN medewerkers (en NOTD instanties)
doordat de meeste providers met dynamische IP adressen werken heeft die lijst eigenlijk geen ruk te betekenen

daarnaast wordt die lijst misbruikt om vervelende users op te zetten zodat ze niet ergens anders kunnen reggen.

 

 

 

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 4

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt, dat klikt redelijk logisch. Vervelende users, daar kan ik mij iets bij voorstellen, mits ze een statisch IP adres hebben.
Maar brein en soortgenoten hebben zoveel geld en knowhow dat ze probleemloos aan talloze nieuwe IP4 adressen kunnen komen.
En. zoals je al zegt, met een dynamisch IP kunnen ze in no time een tweede, derde, vierde account registeren.
Ook vervelende etterende leden kunnen dat met een dynamisch IP.

Zelf denk ik dat veel mensen huiverig zijn. Ze willen anoniem lid worden om te kunnen downloaden en spotten.
Door het gebruik van een VPN/Proxy en mobiel tegen te houden, mis je waarschijnlijk een hoop leden, waaronder mogelijke waardevolle spotters.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  56
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

zag juist dat inderdaad de registratie weer open is voor nieuwe leden

maar he al maanden geleden aangemeld en de site ziet er steen goed uit 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9
  • 56
  • 1

  • Bijdragen:  148
  • Waardering:   65
  • Prestatiepunten:  41
  • Dagen gewonnen:  8
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

11 uur geleden zei Meh Meh:

Bedankt, dat klikt redelijk logisch. Vervelende users, daar kan ik mij iets bij voorstellen, mits ze een statisch IP adres hebben.
Maar brein en soortgenoten hebben zoveel geld en knowhow dat ze probleemloos aan talloze nieuwe IP4 adressen kunnen komen.
En. zoals je al zegt, met een dynamisch IP kunnen ze in no time een tweede, derde, vierde account registeren.
Ook vervelende etterende leden kunnen dat met een dynamisch IP.

Zelf denk ik dat veel mensen huiverig zijn. Ze willen anoniem lid worden om te kunnen downloaden en spotten.
Door het gebruik van een VPN/Proxy en mobiel tegen te houden, mis je waarschijnlijk een hoop leden, waaronder mogelijke waardevolle spotters.

Voordeel is dat wij een CRON job draaien dat alle IP adressen verwijderd worden uit de database!

Dit zet ik namens beheer hier neer om mensen ook gerust te stellen dat wij geen Logs bijhouden van ip-adressen!

De database wordt elke dag schoongemaakt van ip-adressen!

Tevens de hosting houdt ook niks bij!

bewerkt door Cptzeromaniac
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 65
  • 148
  • 8

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

50 minuten geleden zei Cptzeromaniac:

Voordeel is dat wij een CRON job draaien dat alle IP adressen verwijderd worden uit de database!

Dit zet ik namens beheer hier neer om mensen ook gerust te stellen dat wij geen Logs bijhouden van ip-adressen!

De database wordt elke dag schoongemaakt van ip-adressen!

Tevens de hosting houdt ook niks bij!

Is dit dan niet een beetje vreemd verhaal ? Niet negatief bedoeld.. Maar aan de ene kant zeggen je we hebben je ip adres nodig om mensen die vervelend zijn te blokkeren, en aan de andere kant zeggen je we houden niets bij ! Om iemand te kunnen blokkeren heb je zijn Ip adres nodig, dus zal je die toch op een of andere manier bijhouden. Dus ik registreer me met een Ip-adres ik word toegelaten... vervolgens kom ik  met een VPN verbinding binnen, ga vervelend doen, en dan wil je me blokkeren. Dan zullen je toch weten met welk IP adres ik me heb geregistreerd, dus zal dat toch in jullie database staan anders kan je me niet blokkeren! Of kom ik nou van LILLO ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6

  • Bijdragen:  148
  • Waardering:   65
  • Prestatiepunten:  41
  • Dagen gewonnen:  8
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

5 minuten geleden zei MaxxaM:

Is dit dan niet een beetje vreemd verhaal ? Niet negatief bedoeld.. Maar aan de ene kant zeggen je we hebben je ip adres nodig om mensen die vervelend zijn te blokkeren, en aan de andere kant zeggen je we houden niets bij ! Om iemand te kunnen blokkeren heb je zijn Ip adres nodig, dus zal je die toch op een of andere manier bijhouden. Dus ik registreer me met een Ip-adres ik word toegelaten... vervolgens kom ik  met een VPN verbinding binnen, ga vervelend doen, en dan wil je me blokkeren. Dan zullen je toch weten met welk IP adres ik me heb geregistreerd, dus zal dat toch in jullie database staan anders kan je me niet blokkeren! Of kom ik nou van LILLO ? 

Je denkt te moeilijk! Iemand bannen kan op vele manieren! heb je niet persee een ipadres voor nodig!
Je hebt veel meer mogelijkheden! iets wat de stichting ook weet! daarom houdt onze server geen logs bij, bij de hosting!
als je je goed verdiept in de mogelijkheden van databases / queries / logs etc dan weet je wat mogelijk is! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 65
  • 148
  • 8
4 uur geleden zei MaxxaM:

Dus ik registreer me met een Ip-adres ik word toegelaten... vervolgens kom ik  met een VPN verbinding binnen, ga vervelend doen, en dan wil je me blokkeren.

Als ik me niet vergis moet je ook bij het gebruiken van een VPN verbinding inloggen in je account met je gebruikersnaam en je wachtwoord op een downloadsite.

Downloaden met gebruikmaking van een VPN is naar mijn idee ook alleen een manier om download data niet te herleiden naar jouw originele IP-adres en heeft dat verder niets te maken met welke acties een scripter of site eigenaar kan met jouw gegevens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  148
  • Waardering:   65
  • Prestatiepunten:  41
  • Dagen gewonnen:  8
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

3 uur geleden zei Drifter:

Als ik me niet vergis moet je ook bij het gebruiken van een VPN verbinding inloggen in je account met je gebruikersnaam en je wachtwoord op een downloadsite.

Downloaden met gebruikmaking van een VPN is naar mijn idee ook alleen een manier om download data niet te herleiden naar jouw originele IP-adres en heeft dat verder niets te maken met welke acties een scripter of site eigenaar kan met jouw gegevens.

VPN encrypt alle traffic dus niet alleen je download! het beschermt je prive ip inclusief alle data die over het ip-adres gaat.

Enige waar je op dat moment het punt heb is je VPN provider. de ene logged alles wat op dat account gebeurt en de andere Logged helemaal niets.

Ook de locatie van de VPN provider is een punt zoals PIA hun kantoor staat in VS! Ze geven zelf aan dat ze niks loggen, en zijn al keer bij een rechtzaak in amerika geweest waar ze nee hebben verkocht omdat ze geen logs bijhouden!
Al willen ze dit nu wel verplichten in VS!

Dus hangt van meerdere factoren af! Als je een goede VPN provider hebt zoals NORD-VPN zit je behoorlijk veilig op vpn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 65
  • 148
  • 8

Hallo Iedereen Ik zal even uitleggen hoe het ip systeem en registratie werkt:

De gebruiker registreerd met zijn echte ip.. ohjee wat nu?
Het ip word opgeslagen (encrypted voor de techies onder ons met een combinatie van md5/sha-256 en een salt key)
Deze accounts worden stuk voor stuk handmatig nagekeken of ze niet op belangrijke ip lijsten staan of een reputatie hebben. (Safety first)
Niemand kan deze ip`s zien behalve 2 staff leden (die weten namelijk de salt om ze te decrypten)
Geen instantie of persoon kan dus bij dit ip (google maar op sha-256/md5 met salt dat lukt zelfs een supercomputer van google niet)
Na goedkeuring word dit volledig verwijderd en ben je op de website niks meer als een gebruikersnaam (hopelijk een gezellige chatbox fan)
Daarna kan je dus inloggen met je vpn zonder je eigen ip zichtbaar te maken.

Ik heb geen VPN of weet niet hoe dit werkt?
Er staan honderden tutorials op het Internet om dit te doen en bereiken (sommige betaald sommige gratis)

Ik download nooit met een vpn en log eigenlijk altijd zomaar in
Zelfs dat is geen probleem aangezien wij een bestand hebben lopen die alle ip-addressen op 127.0.0.1 zet in onze database (dus ontraceerbaar)
Echter kunnen instanties als ze kwaad willen je nieuwsgroepen provider verplichten jouw download history te tonen en zonder vpn vinden ze dit veel makkelijker terug.
Daarom is een vpn geen overbodige luxe als je erg actief bent op forums zoals dit.

Hoe kan je misbruik dan tegen gaan als je niks bijhoud?
Er zijn meerdere technieken die kunnen filteren of iemand misbruik maakt of niet.
Hier kan ik helaas niks over zeggen anders word het alsnog misbruikt.
(Deze technieken hebben niks te maken met je ip adres of persoonlijke informatie)

Hoe zit het met cookies?
Die kan je bij ons alleen eten als je op visite komt bij de koffie.

Hoe weet ik zeker dat deze post klopt en van toepassing is?
Ik heb het zelf zo geprogrameerd ^^
B2OJE8w.png

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei Insane:

De gebruiker registreerd met zijn echte ip.. ohjee wat nu?
Het ip word opgeslagen (encrypted voor de techies onder ons met een combinatie van md5/sha-256 en een salt key)
Deze accounts worden stuk voor stuk handmatig nagekeken of ze niet op belangrijke ip lijsten staan of een reputatie hebben. (Safety first)
Niemand kan deze ip`s zien behalve 2 staff leden (die weten namelijk de salt om ze te decrypten)

Dus conclusie : Ip-adressen worden wel degelijk opgeslagen. Weliswaar encrypted, maar ben toch benieuwd hoe snel de 2 staff leden de salt geven als er gedreigd wordt met een torenhoge boete ! De opmerking dat het (nog) niet te kraken valt zeiden ze ook over de pgp-telefoon, alles is te kraken het is alleen een kwestie van tijd wanneer dit gebeurt ! 

Als er dan zoveel andere manieren zijn om iemand te blokkeren waarom dan zo drama maken over VPN verbindingen bij aanmelding?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

31 minuten geleden zei Vleesje:

Kolere...wat een hoop azijn pissers hier en zeikers. Als je niet wil registreren ivm VPN dan registreer je niet. Je HOEFT niet lid te worden. Je KAN en MAG je inschrijven. Wees blij met een nieuwe community site..vindt je het niks...surf lekker door maar val die site makers niet lastig met geneuzel.! 

Ben ik het dus niet mee eens, los van of het nu wel of niet veilig is. Doordat mensen de veiligheid in twijfel trekken en met (goed of slechte) argumenten komen, kan iemand anders die dit leest en er misschien niet zo over na gedacht hebben, daar wel zijn conclusie over trekken en besluiten om inderdaad niet te registreren. Daarnaast vind ik dat je een bedrijf, site, persoon, etc. die jouw persoonsgegevens opslaat mag vragen hoe zij waarborgen dat jouw gegevens veilig opgeslagen worden en blijven en het is zelfs zo dat ze dat verplicht zijn vanuit de AVG of je het nu commercieel of als hobby doet.

bewerkt door SjorsNWH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 3

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik stelde op vriendelijke wijze een vraag, puur en geheel uit nieuwsgierigheid, ik snap iets niet.
Fijn dat sommige mensen die vraag proberen te beantwoorden, bedankt.

Maar het is niet nodig om grof te reageren, mensen de grond in te trappen.
Hou het a.j.b. gezellig, dit is een gezellig forum en geen broeinest voor trollen.

Om terug te komen op mijn vraag, er worden vele antwoorden gegeven.
Kan dat ook met een duidelijke bronvermelding?
Plaats een link naar een bestand of webpagina die bewijst dat je (deels) gelijk hebt.
Ik kan zeggen dat mijn blauwe vriendin 1000 jaar is en van Mars komt maar neem je dat dan aan als waarheid?
Waarschijnlijk niet. (Ik heb trouwens geen vriendin maar dan is een heel ander onderwerp 😔 )
 

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
27 minuten geleden zei Meh Meh:

Om terug te komen op mijn vraag, er worden vele antwoorden gegeven.
Kan dat ook met een duidelijke bronvermelding?
Plaats een link naar een bestand of webpagina die bewijst dat je (deels) gelijk hebt.
Ik kan zeggen dat mijn blauwe vriendin 1000 jaar is en van Mars komt maar neem je dat dan aan als waarheid?
Waarschijnlijk niet. (Ik heb trouwens geen vriendin maar dan is een heel ander onderwerp 😔 )

Geld dit voor mij? anders zal ik je de code laten zien die dit doet ^^

Ik zou overigens ook jou blauwe vriendin willen ontmoeten. Het schijnt dat smurfin best knap is in het echt..

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...