Spring naar bijdragen

NewsConnection gedupeerde?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-07-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi allemaal,

Hopelijk plaats ik dit bericht op de juiste plek, anders hoor ik graag van de mods wat ik anders moet doen.

De afgelopen week viel het mij op willekeurige fora op dat NewsConnection-klanten nu al een week geen Usenet toegang hebben zonder duidelijke reden waarom (nauwelijks reacties op support en alles is gewoon nog live waardoor ze ook nu nog gedupeerden maken!). Dit is zeer spijtig om te zien omdat het de betrouwbaarheid van Usenet-providers aantast er klanten bij zitten die meerdere maanden vooruit hebben betaald/betalen.

Het leek mij wel een mooi gebaar (en goeie reclame voor Duken?) om hier aan te kondigen deze klanten een steun in de rug te geven. Als ze mij een e-mailtje sturen waarin ze kunnen aantonen dat ze betaald hebben ben ik bereid tot een halfjaar lang gratis Usenet te verschaffen!

Voor details:
https://usenet.today/newsconnection.html

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 3
Gast Glassertje

Wil toch even zeggen dat ik dit zeer netjes vind. Al blijft het natuurlijk vreemd dat op place2home al een tijdje staat dat ze down zijn vanwege onderhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  148
  • Waardering:   65
  • Prestatiepunten:  41
  • Dagen gewonnen:  8
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei Glassertje:

Wil toch even zeggen dat ik dit zeer netjes vind. Al blijft het natuurlijk vreemd dat op place2home al een tijdje staat dat ze down zijn vanwege onderhoud.

Daar ben ik het helemaal met je mee eens. Dit zie je zelden dat een andere usenet provider gedupeerden een helpende hand reiken.

Erg netjes en super tof deze liefdadigheids actie :) 

Denk ook dat ze niet zomaar vanwege "Groot onderhoud" plat zijn.

bewerkt door Cptzeromaniac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 65
  • 148
  • 8

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja, apart. Ik zie de melding al een aantal dagen staan op place2home.net 

Citaat

 

Info m.b.t Newsconnection


Beste leden, Newsconnection ligt nog steeds plat ivm onderhoud.
Wij van Place2Home kunnen jullie helaas geen info over geven over wanneer het onderhoud klaar is.
Wij van Place2Home moeten jullie en de vragen helaas doorverwijzen naar Newsconnection.
Place2Home is een forum en geen afdeling van Newsconnection dus wij kunnen jullie vragen helaas NIET beantwoorden.
Onze excuses voor het ongemak!! 
Mvg,
De volledige crew van Place2Home.

 

 

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  148
  • Waardering:   65
  • Prestatiepunten:  41
  • Dagen gewonnen:  8
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja inderdaad. Lees nu ook veel op p2h dat mensen overstappen en wanneer ze die sponsor reclame verwijderen.
Ze worden er niet erg blij van in iedergeval.
Erg zonde dat wel. 

Schijnt zo te zijn dat verschillende usenet providers de mensen al aanbiedingen hebben gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 65
  • 148
  • 8

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

12 minuten geleden zei Cptzeromaniac:

Schijnt zo te zijn dat verschillende usenet providers de mensen al aanbiedingen hebben gedaan.

Klopt, de één geeft je 30% korting op je eerste aankoop en bij de ander moet je eerst een abonnement kopen en vullen ze de rest aan. Bij Usenet.today krijg je gewoon tot maximaal 6 maanden gratis. Je hoeft niet eerst weer te betalen. Plus elke maand dat je klant bent bij Usenet.today krijg je 5 eurocent korting lees ik op hun website. Ik citeer even "Ledenvoordeel, elke maand dat jij blijft 5cent extra korting! (tot 50% korting mogelijk als je blijft plakken elke maand!)". Het wordt dan gewoon goedkoper en goedkoper, duurt trouwens wel even, maar goed.

bewerkt door xipher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  28-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Net even een abootje genomen bij usenet.day
nog nooit zo'n makkelijke en snelle aanmelding gedaan :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13
  • 19
  • 1

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Usenetprovider Newsconnection moet klantgegevens afstaan aan BREIN

dinsdag 10 juli 2018 - 14:37

Het Gerechtshof in Den Bosch heeft vandaag geoordeeld dat usenetprovider Newsconnection de gegevens van zijn klanten moet achterhalen en verstrekken aan BREIN.

Klanten van Newsconnection die zich anoniem registreren om illegaal auteursrechtelijk beschermd materiaal te downloaden, verdienen geen recht op bescherming. Welke maatregelen de tussenpersoon precies neemt, mag zij zelf bepalen, de vorm waarin dat gebeurt kan niet worden voorgeschreven, aldus het Hof in onder meer overweging 2.14.14 en 2.15.5.

“Wanneer een tussenpersoon een bedrijfsmodel kiest waarbij zij de relevante gegevens niet in eigen hand heeft,” zo oordeelde de rechter, “dan dient zij ervoor te zorgen dat zij op eenvoudige wijze over die gegevens kan beschikken. Als de tussenpersoon diensten inhuurt bij een derde (bijvoorbeeld een bedrijf voor de huur van serverruimte), dient zij contractueel af te spreken dat die derde meewerkt aan een verzoek tot afgifte van gegevens ter identificatie van inbreukmakers. Als die derde niet wil meewerken dan dient de tussenpersoon een andere partij te zoeken.”

Deze erkenning van de verplichting van tussenpersonen hun klant te kunnen identificeren, is volgens BREIN belangrijk voor de bestrijding van piraterij op het internet.

  • Verdrietig 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 10

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Brein is lekker bezig de laatste maanden. Gelukkig gaat niet een iedere rechter zo maar mee in hun eisen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nee dat is waar mehmeh maar ze moeten wel klant gegevens afstaan. Gelukkig mag brein of een derde partij niet in de data snuiven. 

Ik vraag mij dan af hoe ze klantgegevens kunnen achterhalen. Zo simpel als id 123 van newsconnection heeft content geupload. Geef ons de naw gegevens van id 123 of is er meer bij nodig? 

Ik heb bijna het idee dat we weer terug fladderen naar torrents.... Is ook een prima download mogelijkheid. Maar het was een beetje peer2peer naar share sites naar torrents naar usenet. 

Ach ik moet naar bed 😛

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat Brein doet en voor elkaar krijgt is ongelofelijk. Ze hebben meer rechten en mogelijkheden dan de politie.

Ik denk persoonlijk ook dat torrents populairder gaan worden dan usenet.
Maar dan met een VPN en ik denk dat het gebruik van een VPN in de nabije toekomst ook wordt verboden.
Hoe mensen dan gaan downloaden weet ik niet, misschien middels TOR. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  28-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

10 uur geleden zei Duken:

 

Ik vraag mij dan af hoe ze klantgegevens kunnen achterhalen. Zo simpel als id 123 van newsconnection heeft content geupload. Geef ons de naw gegevens van id 123 of is er meer bij nodig? 

 

 

eigenlijk heel simpel.

Aan de hand van de header kan Brein bij de posting host opvragen vanaf welk account iets is gepost en vanaf welk iP adres.
daar ging dus die rechtzaak over, de reseller had niet voldoende gegevens om te achterhalen om welk account het ging. De ontbrekende info zat bij de posting host
Ze moeten dus nu maatregelen nemen zodat ze de gewenste gegevens wel kunnen verstrekken

bewerkt door Bachus
  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13
  • 19
  • 1
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei Bachus:

Aan de hand van de header kan Brein bij de posting host opvragen vanaf welk account iets is gepost en vanaf welk iP adres.
daar ging dus die rechtzaak over, de reseller had niet voldoende gegevens om te achterhalen om welk account het ging. De ontbrekende info zat bij de posting host
Ze moeten dus nu maatregelen nemen zodat ze de gewenste gegevens wel kunnen verstrekken

Dus eigenlijk zou je als gebruikers van een usenet dienst je anoniem moeten aanmelden en eventueel betalen via mogelijkheden als Bitcoin. Dan zijn de gegevens die worden verstrekt niet te achterhalen op naw gegevens. 

Dat is wel heel veel werk om te doen 😥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Al zou je dat doen, volledig anoniem aanmelden en betalen. de uitspraak nu stelt dat die newsprofider op dat moment een account zou moeten weigeren, want ze moeten hun bedrijf nu zo inrichten dat ze ten alle tijden gegevens kunnen overdragen. Kunnen ze dat niet zijn ze dus in gebreke en werken mee aan content dat auteursrechtelijk beschermd hoort te zijn.

 

Eigenlijk zegt de rechtbank nu, als profider mag je alleen nog maar mensen accepteren die je kan achterhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 10

  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  28-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

16 uur geleden zei darkhorse121:

Eigenlijk zegt de rechtbank nu, als profider mag je alleen nog maar mensen accepteren die je kan achterhalen. 

Nee, een reseller moet in zijn contract met de newsprovider, laten opnemen dat hij gegevens kan opvragen zoals van welk IP adres en vanaf welk account.

 

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13
  • 19
  • 1

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei Bachus:

Nee, een reseller moet in zijn contract met de newsprovider, laten opnemen dat hij gegevens kan opvragen zoals van welk IP adres en vanaf welk account.

 

 

En dus zal newsconnection geen plek krijgen voorlopig bij een reseller, want die zitten niet te wachten op dit soort problemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 10

  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  28-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei darkhorse121:

En dus zal newsconnection geen plek krijgen voorlopig bij een reseller, want die zitten niet te wachten op dit soort problemen

NC is de reseller, die neemt de dienst af van Abavia.
zie http://www.ngprovider.com/current-usenet-map.php
Alle providers in die grijze blokjes zijn resellers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13
  • 19
  • 1

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

48 minuten geleden zei Bachus:

NC is de reseller, die neemt de dienst af van Abavia.
zie http://www.ngprovider.com/current-usenet-map.php
Alle providers in die grijze blokjes zijn resellers.

tussen NC en Abvia zit nog een tussen station, en die heeft NC nu afgesloten, dat is niet Abivia,maar maakt uiteindelijk geen verschil, als je nog steeds je site NC online laat en mensen contracten laat afsluiten, terwijl je weet dat deze klanten direct hun geld kwijt zijn.... das op zn minst niet netjes. en op geen enkele wijze info of bericht op je site zetten....tsja

  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 10

  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  28-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

7 uur geleden zei darkhorse121:

tussen NC en Abvia zit nog een tussen station, en die heeft NC nu afgesloten, dat is niet Abivia,maar maakt uiteindelijk geen verschil, als je nog steeds je site NC online laat en mensen contracten laat afsluiten, terwijl je weet dat deze klanten direct hun geld kwijt zijn.... das op zn minst niet netjes. en op geen enkele wijze info of bericht op je site zetten....tsja

nee hoor, lees de oorspronkelijke uitspraak maar.
https://rechtennieuws.nl/54231/usenetprovider-moet-klantgegevens-afstaan-aan-brein/
XS News had een jaar daarvoor de zaak verkocht

Wat er nu aan de hand is, geen idee. Het is wel heel opvallend dat ze niks van zich laten horen, de registraties open laten staan en al helemaal niet reageren op email van klanten.



 

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13
  • 19
  • 1

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Klopt, XS News is een jaar geleden overgenomen door hetzelfde bedrijf dat ook Usenet.nl beheert, Friendlyduck.

De afgelopen 5 jaar zijn er vele vreemde overnames geweest, door grote en middelgrote usenet providers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

11 uur geleden zei darkhorse121:

tussen NC en Abvia zit nog een tussen station, en die heeft NC nu afgesloten, dat is niet Abivia,maar maakt uiteindelijk geen verschil, als je nog steeds je site NC online laat en mensen contracten laat afsluiten, terwijl je weet dat deze klanten direct hun geld kwijt zijn.... das op zn minst niet netjes. en op geen enkele wijze info of bericht op je site zetten....tsja

Op welk station doel je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

9 uur geleden zei Meh Meh:

Op welk station doel je?

de plek waar NC zijn servers huurt, of huurde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 10

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Newsconnection huurde geen servers. Ze kunnen of konden alles beheren vanachter een enkele desktop of laptop.
Ze gebruikten de infrastructuur van Abavia, Newsconnection was/is een reseller, die de servers van Abavia gebruikt(te).

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...