Spring naar bijdragen
bambi1515

PC zonder password instellen

Recommended Posts

Hoi,

Bij mijn nieuwe pc heb ik per ongeluk een wachtwoord ingesteld. Hoe moet ik dit ongedaan maken? Ik wil de pc toegankelijk maken voor iedereen in het huis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welk Windows OS heb je? Dan kan ik aangeven wat je moet doen om je wachtwoord te "verwijderen" zodat de PC bij het inschakelen automatisch inlogt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei bambi1515:

Hoi,

Bij mijn nieuwe pc heb ik per ongeluk een wachtwoord ingesteld. Hoe moet ik dit ongedaan maken? Ik wil de pc toegankelijk maken voor iedereen in het huis.

Beste,

Het betreft hier dus een nieuwe pc dus ik veronderstel dat het W10 betreft met de laatste update/upgrade, hier zijn 2 mogelijkheden.

1: Kijk even op de volgende link die afkomstig is van Microsoft die een oplossing bied:  wachtwoord uitschakelen echter wordt hiermee het wachtwoord niet verwijderd maar uitgeschakeld zodat de pc toegankelijk is voor iedereen en ook hiermee beheerdersrechten heeft en zowat alles kan doen op de pc.

2: iets meer werk maar het eerste account wordt dan behouden als beheerdersaccount. Maak een tweede account aan als gast of lokaal account. Hoe? kijk even op de volgende link lokaal account   scroll dan naar beneden tot u Lokaal account maken tegenkomt.  Met een lokaal account verliest u wel wat mogelijkheden van Windows 10, maar er wordt wel veel minder informatie doorgestuurd naar Microsoft.

Op de pagina van de link vermeld in de 2e mogelijkheid is hierover (dit onderwerp) nuttige info te bekomen, wil u dat iedereen de volle mogelijkheid kan en mag benutten van W10 dan kan u kiezen voor de 1e mogelijkheid.    

Note Trizomu: daar ik momenteel op vakantie ben, ben/was ik niet in de mogelijkheid om u een persoonlijke oplossing te bieden en heb daarom gekozen voor deze mogelijkheid die dezelfde oplossing bied.

Met vriendelijke groeten,   Trizomu

bewerkt door Trizomu
typo
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Trizomu:

Note Trizomu: daar ik momenteel op vakantie ben, ben/was ik niet in de mogelijkheid om u een persoonlijke oplossing te bieden en heb daarom gekozen voor deze mogelijkheid die dezelfde oplossing bied.

In de vakantie vanaf het terras, leden helpen. +10 wat lief :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door predator
      hallo
      ik heb office 2019 geiinstaleerd op men laptop,maar nou weet ik mijn wachtwoord niet meer.
      Het email adres dat ik gebruik is van een provider waar al een anderhalf jaar niet meer klant ben,maar het adres nog gebruiken.
      Hoe kom ik achter het wachtwoord van het email adres?
      mvg
    • Gast Rogier
      Door Gast Rogier
      Hallo heb mijn wachtwoord ,verwijderd en heb spotnet opnieuw moeten instaleren nu vraagt hij om me wachtwoord en gebruikersnummer die heb ik dus niet meer hoe kom ik hier nu aan?
      mvg r.kamphuis
    • Door antonb12
      ik heb een probleem als ze pc opstart dan geef die wachtwoord ze ik de wachtwoord kwijt van de pc nu kan ze niet meer in komen en de bios staat groet
      maar hoe kan ze in komen als ze de wachtwoord niet meer weet is daar een oplossing er voor ze heb nog de xp windows maar ze wil eerst alles er af hallen wat er nog op staat zoals foto van de school en dan woord er windows 7 er op gezet
      mijn dank antonb12
    • Door sebastopol
      Hallo,
      Ik heb 2 dvd-iso's liggen van Jeroom en Benzamien maar die zijn beveilgd met een wachtwoord.
      Files noemen alcapone en dan een nummer ook staat roninnzb vermeld.
      Heeft iemand daar de wachtwoorden voor?
      Alvast bedankt;
      Seba