Spring naar bijdragen

rood rondje utorrent 1.6


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  236
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo

hoe krijg ik het rood rondje weg bij utorrent 1.6?

neem aan dat ik geen verbinding heb.

wat moet ik doen?

gr bavaria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 236

  • Bijdragen:  1.559
  • Waardering:   486
  • Prestatiepunten:  9.655
  • Dagen gewonnen:  42
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

wees voorzichtig, zie: https://iknowwhatyoudownload.com/en/peer/?ip=  ze houden je in de gaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 486
  • 1,6k
  • 42

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei bavaria:

hallo

hoe krijg ik het rood rondje weg bij utorrent 1.6?

neem aan dat ik geen verbinding heb.

wat moet ik doen?

gr bavaria

Kijk eens even op de volgende link voor een mogelijke oplossing  , maar als ik naar de versienummer kijk is het misschien eens tijd om die te updaten.    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  236
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik gebruik windows 7

gebruik zelf windows firewall,hoe zijn de instellingen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 236

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

utorrent? Na malware en bitcoinminers, die ongewenst werden geïnstalleerd ben ik overgestapt op qBittorrent.
Werkt hetzelfde, is open source en geen stiekeme rotzooi die ze installeren. 
En in qBittorrent zit een goede zoekmachine verwerkt, ik heb maar zelden een torrentsite nodig.

Uitstekende handleiding over qBittorrent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  236
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo

heb qbittorent geinstaleerd,maar hoe weet ik nu dat ik verbonden ben?

op updates kon ik niet controleren omdat de er werd aangegeven....."update server is tijdelijk niet bereikbaar,de externe inhoud werd niet teruggevonden op de server (404)"

dit kreeg ik te zien als ik wou updaten.

wat kan ik hier aan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 236

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

13 uur geleden zei bavaria:

ik gebruik windows 7

gebruik zelf windows firewall,hoe zijn de instellingen ?

De Winsdows 7 firewall, in iedere Windows versie, instellingen die standaard aanstaan zijn eigenlijk voldoende voor thuisgebruik en behoeven geen aanpassingen indien u geen ervaring heeft met de geavanceerde instellingen ervan. Deze instellingen worden het beste gedaan door iemand die die ervaring wel heeft en weet wat hij doet, de reden ervoor is dat men er zoveel kan aan aanpassen dat het héél gemakkelijk kan gebeuren dat de instellingen zodanig aangepast worden dat men eigenlijk de veilige werking van een firewall buiten werking stelt en zodoende eigenlijk gaat werken zonder deze beveiliging. Wat men wel kan doen, en dat is eigenlijk niet eens nodig voor de werking van Utorrent, is een bepaalde poort openzetten zodat het up- en downloaden iets vlotter gaat. Uit eigen ervaring kan ik mededelen dat dit niet echt nodig is om een goede snelheid te bekomen, wel gebruik men dan niet de maximale mogelijkheid van het downloaden/uploaden van Utorrent. Dit is geldig voor de hedendaagse tijd, vroeger toen het nog véél meer populairder was om te downloaden/uploaden via torrents kon dit wel nuttig zijn.

Wat wil nu dat rood rondje zeggen dat u waarschijnlijk rechts onderaan ziet? Bij groen wil het zeggen dat u netwerkconnectie naar behoren werkt zodoende kan het zijn dat het bij u rood is omdat a: Utorrent heeft niet de juiste open poort of heeft geen poort toegewezen gekregen waardoor Utorrent niet de maximale up- en download kan benutten. Indien u reeds een behoorlijk snelheid behaald zou ik niets veranderen, dit is in het belang voor u veiligheid bij het genieten van het internet. Nu ken ik niet juist hoe de situatie is in Nederland, waar ik merk via allerhande kanalen dat er nogal wel eens een tweede router wordt gebruikt of men zelf een router moet plaatsen om om op het internet te gaan, dus kan ik enkel proberen uit te leggen aan de hand van mijn situatie (in België) en de ervaring met mijn provider (de naam noem ik niet om maar geen reclame te maken, die is gemakkelijk te achterhalen als u even naar het verkorte profiel kijkt aan de linkse kant onder mijn naam). b: er is een probleem met u netwerkverbinding echter indien u hiervan geen hinder ondervindt bij het gewoon surfen op het internet of andere online mogelijkheden is het niet nodig om veranderingen door te voeren aan uw internet-instellingen (of beter gezegd is het zelf niet wenselijk om die veranderingen te doen).

Wil u echter wel het rood cirkeltje weg hebben dan kan u niet anders dan een poort toe te wijzen aan Utorrent en een paar veranderingen aan te brengen in u instellingen aan de firewall. Hou er wel rekening mee dat dit ingrijpende veranderingen zijn die al snel verkeerd kunnen lopen, zeker daar er ook veranderingen moeten gebeuren in de regels voor binnenkomende en uitgaande verkeer in uw firewall. Allereerst kan u proberen om dit te bereiken via Utorrent zelf, ik gebruik een andere versie met name 3.5.3 build 44428 32 bits maar de mogelijkheid om dit te bereiken is dezelfde, als Utorrent opgestart is zou u links bovenaan 3 mogelijkheden moeten zien: Bestand Opties Help , Kies hier voor opties, nu krijgt u een menu te zien waaruit u kiest Installatiehulp dit kan u ook bereiken door gebruik te maken van CTRL+G , dan krijgt u het volgende:

utorrent 02.JPG

Klik hierbij op  Test uitvoeren is deze positief dan dient u te klikken op Opslaan & sluiten , bij deze afbeelding(dit is een iets oudere afbeelding die ik gebruikt heb bij een vorige vraag over Utorrent maar die ook bruikbaar ie bij deze vraag) ziet u dat de poort gesloten is maar dat u wel nog kan downloaden (schrijf deze poortnummer op want die heeft u nodig indien u deze wil openstellen). In praktijk is het zo dat u wel degelijk kunt uploaden. Nu u toch bezig bent om Utorrent in te stellen kan het ook nuttig zijn om u voorkeuren aan te passen, die vindt u opnieuw onder Opties selecteer nu Voorkeuren of gebruik CTRL+P en u kan dezelfde instellingen gebruiken als in de afbeelding:

utorrent 03.JPG

let hierbij op dat de poort dezelfde is als in de vorige afbeelding, dit kan bij u anders zijn maar moet dezelfde zijn zoals de eerste die u heeft bekomen, want die heeft u nodig indien u een poort wil openzetten. Indien u gedaan heeft klikt u op Toepassen en daarna op OK . Sluit voor de goede gang van zaken nu Utorrent en herstart deze, nu kan het zijn dat het rode cirkeltje veranderd naar oranje (of zelf groen). Wil u echt het cirkeltje groen dan zal u nu echt een poort moeten openzetten in u Windows 7 firewall, hoe u dit moet doen kan ik u doorverwijzen naar  poort openzetten , neem niet de poortnummer uit het voorbeeld of de afbeeldingen maar de poortnummer die u heeft bekomen uit de test die u heeft gedaan volgens de eerste afbeelding.  

Heeft u nog vragen, dan kan u die gerust stellen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  236
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

bedankt voor je perfecte uitleg

alleen heb nu een rood rondje met daarin een wit kruisje.Als ik de muis er op houd dan lees ik over een "luisterfout" en er staat bij "verander de luisterpoort".

wat nu?

mvg bavaria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 236

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

32 minuten geleden zei bavaria:

bedankt voor je perfecte uitleg

alleen heb nu een rood rondje met daarin een wit kruisje.Als ik de muis er op houd dan lees ik over een "luisterfout" en er staat bij "verander de luisterpoort".

wat nu?

mvg bavaria

Indien u een behoorlijke en degelijke snelheid bereikt/heeft en er geen last van heeft bij het gebruik van internet voor het surfen en andere online gebeurtenissen zou ik geen verdere veranderingen aanbrengen aan de firewall (het kan misschien raar klinken want als u dit kan/heeft zou ik het gewoon negeren), want om het nu helemaal groen te krijgen moeten er héél ingrijpende veranderingen plaats vinden in de configuratie van de firewall dat die niet in 1 2 3 neer te zetten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  236
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

de upload snelheid is maar 10 kb/s en niet meer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 236

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik heb ook uploads die maar hetzelfde halen, er zijn er zelfs bij die nog minder halen, dat is iets waar je weinig kan aan doen ook al zijn je instellingen zo goed dat je de maximale prestaties uit Utorrent haald.

PS: had u geen andere naam? (Bavaria)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 uur geleden zei predator:

bedankt voor je perfecte uitleg

alleen heb nu een rood rondje met daarin een wit kruisje.Als ik de muis er op houd dan lees ik over een "luisterfout" en er staat bij "verander de luisterpoort".

wat nu?

mvg bavaria

De luisterpoort die in jouw uTorrent ingesteld staat als poort voor inkomende verbindingen moet je in je internetrouter openzetten (port forwarden). Deze poort staat nu dicht dus ben je niet verbindbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei Trizomu:

PS: had u geen andere naam? (Bavaria)

Leden mogen hun naam 3x wijzigen. In het profiel zie je oude gebruikersnamen. :) Ter info.

Screenshot_20180907-224534.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  236
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo

ik had inderdaad een andere naam,sorry daar voor.

heb probleem is opgelost.In de router stonden 2 verschillende ip adressen,heb deze veranderd wat het moet zijn en heb nu wel een groen vinkje.

wat ik nog wil vragen is welke is de beste utorrent,is dat 1.6 of de betere versie?

mvg predator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 236

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

9 minuten geleden zei predator:

wat ik nog wil vragen is welke is de beste utorrent,is dat 1.6 of de betere versie?

Daar heeft iedereen zowat zijn eigen voorkeur, als je tevreden bent over wat het programma doet/moet doen kan je de huidige versie behouden. Als ik Utorrent open zie ik vrij regelmatig dat er nog oudere versies gebruikt worden. Natuurlijk is het zo dat er bij iedere update er verbeteringen worden / zijn aangebracht en eventuele bijkomen functies. Ik gebruik een versie 3.5.3 build 44428 32 bits van Utorrent en ben er tevreden over en andere gebruiken een ander programma en hierin kan ik

 

Op 7-9-2018 om 10:23 zei Meh Meh:

utorrent? Na malware en bitcoinminers, die ongewenst werden geïnstalleerd ben ik overgestapt op qBittorrent.
Werkt hetzelfde, is open source en geen stiekeme rotzooi die ze installeren. 
En in qBittorrent zit een goede zoekmachine verwerkt, ik heb maar zelden een torrentsite nodig.

Uitstekende handleiding over qBittorrent.

volgen. In Utorrent heb ik persoonlijk nog geen last gehad van malware en bitcoinminers. Wil u een andere gebruiken dan Utorrent dan kan ik eveneens, zoals Meh Meh aangeeft qBittorrent aanbevelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...