Spring naar bijdragen

Invloed van VPN op de verbinding?


NetNiet

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb een MacBook, gebruikte tot voor kort als ik een VPN nodig had Tunnelblick, welke gratis is.

Ik woon in Tunesie en gebruik de VPN meestal om programma's terug te kijken of Marktplaats. Maar sinds ik hier lid ben geworden en veel heb gelezen, misschien weer meer met torrents ga werken, dacht ik misschien beter een abonnement nemen bij Private Internet Acces, die bij jullie goed uit de testen kwam.

Maar ik heb echt het idee, dat ik sindsdien slechtere verbinding heb als ik de VPN aanzet, met PIA laadt zelfs een pagina niet als er een afbeelding opstaat, laat staan dat ik een programma terug kan kijken ...... Ook heb ik het idee dat Tunnelblick, beter werkt qua verbinding, maar het is ook niet meer zoals voordat ik PIA heb aangeschaft ....

Het lastige is ook nog eens dat het internet natuurlijk niet te vergelijken is met Nederland. Wij hebben de meest snelle verbinding die hier in deze regio bestaat en die is ...... niet schrikken 🤣 ..... 8 mega 😳🤣 En ik weet dat de technicus die hier wel geweest is, heeft gezegd dat je blij mag zijn als je de helft haalt. Als het hier erg stormt, is de verbinding ook slecht of slechter (soms geen elektriciteit maar dat is weer een ander verhaal🤣). Het frappante is dat wij wel televisie kijken via internet en over het algemeen dat goed te doen is, wat gezien de verbinding, volgens de meeste mensen weer vrijwel onmogelijk zou moeten zijn ....

Mijn vragen zijn, heeft een VPN een grote invloed op de verbinding? Zou ik Tunnelblick moeten verwijderen zodat PIA dan beter werkt, ook al staat Tunnelblick niet aan? Wat is een goede website waar ik de snelheid kan testen?

Alvast bedankt 😄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goedemorgen,

Een VPN verbinding kan invloed hebben over je connectie. Maar dat kan ik mij dan meer voorstellen in Nederland omdat onze verbindingen zo snel zijn kan het zijn dat de VPN provider niet de bijvoorbeeld 200 MBbit geleverde download snelheid van je provider niet aankan. Maar in jou geval is de verbinding al zo "langzaam" dat een VPN provider hier niet een bottleneck in kan zijn.

Het verwijderen van je VPN software of het uitschakelen maakt geen verschil tussen elkaar. Het is dus niet nodig om software te verwijderen.

Wat ik aanraad is te surfen naar http://www.speedtest.net zonder VPN verbinding. Welke snelheid haal je dan? Daarna je VPN provider starten en weer naar http://www.speedtest.net. Welke snelheid krijg je daarna aangegeven? 

Succes! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Ik heb onlangs Opera als browser geïnstalleerd na jarenlang alleen Internet Explorer gebruikt te hebben.

In Opera zit een ingebouwde gratis VPN mogelijkheid die misschien ook wel een oplossing kan bieden. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dank je wel Duken, ik heb de speedtest gedaan

Zonder VPN: Download 4.46 / Upload 0,72 / Latency MS 46

Als ik VPN aanzet, dan laad de pagina nog geeneens volledig dus kan de test nog geeneens doen .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

OK Drifter ga ik die morgen eens downloaden en kijken of dat beter gaat.

Beetje jammer dat ik zo dom was om gelijk een jaar abonnement te nemen 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2
33 minuten geleden zei NetNiet:

OK Drifter ga ik die morgen eens downloaden en kijken of dat beter gaat.

Ik ben wel verplicht om te zeggen dat ik onvoldoende kennis heb van VPN en niet weet of de VPN functie van Opera qua veiligheid in de buurt komt van betaalde VPN software.

Maar als je in deze browser via een gratis omweg je IP adres kan verbergen en geen snelheid verliest lijkt me dat het onderzoeken waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

10 uur geleden zei NetNiet:

Als ik VPN aanzet, dan laad de pagina nog geeneens volledig dus kan de test nog geeneens doen .....

Dat is vreemd, is je VPN dan wel goed verbonden? 

Overigens is de VPN functie van Opera niet hetzelfde als die van een VPN provider. :) Wil je bijvoorbeeld anoniem gebruik maken van een download tool is een VPN client nodig. De Opera VPN zorgt alleen voor een (deels) anonieme verbinding bij het browsen op het internet. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38
5 uur geleden zei Draakie:

De Opera VPN zorgt alleen voor een (deels) anonieme verbinding bij het browsen op het internet.

Ik heb me even iets meer verdiept in het verschil tussen de Betaalde VPN en de gratis versie in de Opera Browser.

De VPN in Opera werkt puur als een Proxy en verbergt in dat geval alleen jouw IP-adres en wordt er verder niets versleuteld via Encryptie wat in betaalde VPN wel het geval is.

Je zal dus zelf af moeten wegen wat voldoende is voor dat wat je op het internet doet. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Eventueel is hier ook nog veel informatie te vinden over VPN providers.  :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 24-9-2018 om 07:09 zei Draakie:

Dat is vreemd, is je VPN dan wel goed verbonden? 

Overigens is de VPN functie van Opera niet hetzelfde als die van een VPN provider. :) Wil je bijvoorbeeld anoniem gebruik maken van een download tool is een VPN client nodig. De Opera VPN zorgt alleen voor een (deels) anonieme verbinding bij het browsen op het internet. ;)

Tja het gekke is, voorheen had ik nooit problemen met die gratis Tunnelblick en vermoed dat dat een beetje hetzelfde systeem is als wat Drifter adviseerde met de Opera browser. Maar ik heb er weinig verstand van allemaal 🙂

Maar ik ga me inderdaad dan maar eens verdiepen of die betaald VPN dan goed is ingesteld, ook al heb ik alles gevolgd stap voor stap ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

22 uur geleden zei Drifter:

Ik heb me even iets meer verdiept in het verschil tussen de Betaalde VPN en de gratis versie in de Opera Browser.

De VPN in Opera werkt puur als een Proxy en verbergt in dat geval alleen jouw IP-adres en wordt er verder niets versleuteld via Encryptie wat in betaalde VPN wel het geval is.

Je zal dus zelf af moeten wegen wat voldoende is voor dat wat je op het internet doet. 😉

Voor marktplaats is dat prima, dan krijgen mensen geen melding dat ik in het buitenland zit.

Op zich zijn er hier geen grote problemen met downloaden in Tunesie, maar ..... ze houden wel alles in de gaten. Voor de Revolutie in 2011 was Youtube hier nog verboden en is een vriend ervoor naar de gevangenis gegaan omdat hij met, een gratis VPN, muziek etc keek. Dus vandaar dat ik dacht dat het misschien toch beter zou zijn een goede en dus betaald VPN aan te schaffen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2
Op 23-9-2018 om 22:06 zei NetNiet:

Beetje jammer dat ik zo dom was om gelijk een jaar abonnement te nemen

Lijkt me dat je inderdaad stap voor stap je instellingen van je betaalde VPN nog maar eens na moet lopen, want het is anders wel heel erg zonde als je net een paar maandjes gebruik hebt gemaakt van je jaar abonnement. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 uur geleden zei Drifter:

Lijkt me dat je inderdaad stap voor stap je instellingen van je betaalde VPN nog maar eens na moet lopen, want het is anders wel heel erg zonde als je net een paar maandjes gebruik hebt gemaakt van je jaar abonnement. 😉

hahah was het maar een paar maandjes ..... 4 september 🙂 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...