Spring naar bijdragen

qBittorrent vragen voor beginner


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi, 

Ik ben hier binnen gekomen op zoek naar wat instellingen voor de qBittorrent cliënt. Er staat wel al een leuke handleiding, maar daar mis ik wat instellingen. Mijn opslag heb ik bijvoorbeeld op een andere schijf en bij andere cliënts vindt je een locatie voor de 'download' en van de 'torrentbestanden'. 
De map 'download' is opgedeeld in 'temp' en 'compleet', terwijl de map 'torrentbestanden' is opgedeeld in 'automatic' en 'store'.

Is het nu zo dat een nieuw 'torrentbestand' bij start van de download eerst tijdelijk in 'automatic' opgeslagen wordt, na voltooien in 'store' komt en het fysiek bestand eerst in 'temp' komt totdat de download is voltooid en daarna verplaatst wordt naar de map 'voltooid'?

Dan komen we meteen bij mijn vragen:
Vraag 1: Stel ik wil een bestand downloaden met qtorrent, dan krijg ik eerst de vraag waar ik het 'torrentbestand' wil opslaan. Volgens de configuratie zoals hierboven omschreven ... uit welke map haalt qtorrent automatisch een nieuw torrentbestand op dat gedownload zal worden?

Vraag 2: Mijn volgende vraag heeft betrekking op de zoekmachine. De cliënt heeft versie 4.1.2 en is geïnstalleerd op Windows 7 x64. De zoekmachine is uitgeschakeld, omdat er geen Python geïnstalleerd is. Er opent ook geen venster om Python te installeren. Welke versie van Python moet geïnstalleerd worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Je kan bij de opties van qBittorrent de standaard locatie aangeven van de downloads. Je kunt dus aangeven waar de onvoltooide download komt, het torrent bestand en ook de voltooide downloads. Je kunt ook alles in dezelfde map laten plaatsen.

image.png

Je hebt Python 2.x nodig voor de zoekmachine.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 uur geleden zei Duken:

Je kan bij de opties van qBittorrent de standaard locatie aangeven van de downloads. Je kunt dus aangeven waar de onvoltooide download komt, het torrent bestand en ook de voltooide downloads. Je kunt ook alles in dezelfde map laten plaatsen.

image.png

Je hebt Python 2.x nodig voor de zoekmachine.

 

Succes!

Dank voor je antwoord.
Er is nog een vraag die niet werd beantwoord en betreft het toevoegen van een torrentbestand.
Op het moment dat ik een willekeurig bestand als torrent wil downloaden moet ik een locatie opgeven waar ik het bestand wil opslaan. Kan ik het bestand opslaan in een map van het 'standaard opslagpad' in qtorrent, waarna het automatisch opgepakt en gedownload wordt?
Of moet je het torrentbestand eerst op een willekeurige plek opslaan, bijvoorbeeld 'bureaublad' en daarna pas in qtorrent toevoegen met 'torrentbestand toevoegen' vanaf het bureaublad zodat de download kan beginnen?
Vooral die laatste manier lijkt mij erg omslachtig!

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Dat kan gelukkig ook. qBittorrent is echt een fijne client.

Via de optie download --> Torrents automatisch toevoegen vanuit. En daar de plek opgeven waar je je torrent bestand opslaat

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

5 uur geleden zei Draakie:

Dat kan gelukkig ook. qBittorrent is echt een fijne client.

Via de optie download --> Torrents automatisch toevoegen vanuit. En daar de plek opgeven waar je je torrent bestand opslaat

image.png

Bedankt Draakie,

Als ik dat doe zoals je het beschrijft, start qBittorrent toch niet automatisch de download van mijn bestand. De download start pas als ik het torrentbestand vanaf de opslag locatie handmatig toevoeg. Gaat er hier dan iets fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Intussen ben ik wat aan het experimenteren geweest. Om te zien wat er gebeurt heb ik op het bureaublad een map gemaakt en deze map als opslag locatie voor '.torrent' bestanden ingevoerd in 'Torrents automatisch toevoegen vanuit:'. Vervolgens heb ik de torrent opgezocht van LibreOffice en deze opgeslagen in de map op het bureaublad. Daarna heb ik gecontroleerd of de download ook meteen begint en dat bleek inderdaad het geval. Deze optie heeft dezelfde functie als in Firefox het venster waarin je kunt kiezen met welk programma je het '.torrent' bestand wilt laten uitvoeren. In Opera krijg ik deze pop-up niet. Probleem opgelost

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

3 uur geleden zei qbittorrentusernl:

Intussen ben ik wat aan het experimenteren geweest. Om te zien wat er gebeurt heb ik op het bureaublad een map gemaakt en deze map als opslag locatie voor '.torrent' bestanden ingevoerd in 'Torrents automatisch toevoegen vanuit:'. Vervolgens heb ik de torrent opgezocht van LibreOffice en deze opgeslagen in de map op het bureaublad. Daarna heb ik gecontroleerd of de download ook meteen begint en dat bleek inderdaad het geval. Deze optie heeft dezelfde functie als in Firefox het venster waarin je kunt kiezen met welk programma je het '.torrent' bestand wilt laten uitvoeren. In Opera krijg ik deze pop-up niet. Probleem opgelost

Van de Python site heb ik de laatste versie gedownload en na de installatie heb ik qBittorrent opnieuw gestart en het zoeken werkt nu vlekkeloos. Mijn probleempjes zijn opgelost. Bedankt ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Fijn dat je de oplossingen ook nog even deelt. Daar kunnen we allemaal wat mee :)

veel download plezier 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...