Spring naar bijdragen

utorrent en instellingen met bandbreedte


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  29
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  246
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-10-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi allemaal,

wie wil en kan me helpen,wat betreft een instelling van Utorrent..

ik ben er redelijk nieuw mee.

het gaat om het tabblad "bandbreedte"

mijn upload is 4.1

en mijn download is 38.6

ik heb geen idee,wat ik moet invullen en ik ben niet zo goed met het berekenen...

ik heb wel een printscreen 🙂

ik zou het heel erg op prijs stellen,als jullie me even op weg willen helpen

groetjes Astrid

Schermafdruk 2018-09-27 15.32.23.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 29

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je hoeft niets in te vullen. Als je de standaard instellingen laat zoals ze zijn, kan je gewoon downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Overigens is qbittorrent een vriendelijkere en betere client om te downloaden via torrents ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  29
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  246
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-10-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben geen ster met Bittorrent,pf

is overigens ook moeilijk te verwijderen

meh-meh dank voor je snelle reactie 🙂

hoe zit het verder met poorten opgooien,op beide programma’s?

misschien ga ikeens kijken,Duken,op qbitorrent

zijn er nog bepaalde versies,die het “beste” zijn ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 29

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

qBittorrent is inderdaad veel beter dan uTorrent.
Ik gebruik qBittorrent ook. Je kan het hier downloaden.
En zoals Duken al schreef, gebruik deze handleiding als je iets niet snapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

3 uur geleden zei Deero:

Ik ben geen ster met Bittorrent,pf

is overigens ook moeilijk te verwijderen

meh-meh dank voor je snelle reactie 🙂

hoe zit het verder met poorten opgooien,op beide programma’s?

misschien ga ikeens kijken,Duken,op qbitorrent

zijn er nog bepaalde versies,die het “beste” zijn ?

Het grootste voordeel van uTorrent vond ik dat het een klein programma was, het grootste nadeel vond ik de reclame die er nadien bij kwam. De grootste voordelen van qBittorrent vind ik persoonlijk is dat het eigenlijk platform onafhankelijk is, daarmee bedoel ik dat je het niet alleen in Windows, maar ook in Linux of Mac kunt installeren. Daarnaast is er geen reclame en vind ik qBittorrent vooral de beginner best een degelijk programma zonder allemaal toeters en bellen. Het werkt zoals dat heet 'out of the box', dus is er niets dat aangepast hoeft te worden om het programma werkend te krijgen. Waar en welke poorten wil je openen? Tijdens de installatie kan het voor komen dat er toestemming gevraagd wordt in Windows voor het programma m.b.t instellingen van de firewall. Moderne computers zijn over het algemeen bijna allemaal 64-bit systemen, om die reden raad ik de laatste versie en het 64-bit programma aan. Op het moment dat een programma moeilijk te verwijderen is zijn er verschillende oplossingen, waaronder lockhunter. De download vindt je 'hier'. Laat maar weten of het lukt.

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

8 uur geleden zei qbittorrentusernl:

Het grootste voordeel van uTorrent vond ik dat het een klein programma was, het grootste nadeel vond ik de reclame die er nadien bij kwam. De grootste voordelen van qBittorrent vind ik persoonlijk is dat het eigenlijk platform onafhankelijk is, daarmee bedoel ik dat je het niet alleen in Windows, maar ook in Linux of Mac kunt installeren. Daarnaast is er geen reclame en vind ik qBittorrent vooral de beginner best een degelijk programma zonder allemaal toeters en bellen. Het werkt zoals dat heet 'out of the box', dus is er niets dat aangepast hoeft te worden om het programma werkend te krijgen. Waar en welke poorten wil je openen? Tijdens de installatie kan het voor komen dat er toestemming gevraagd wordt in Windows voor het programma m.b.t instellingen van de firewall. Moderne computers zijn over het algemeen bijna allemaal 64-bit systemen, om die reden raad ik de laatste versie en het 64-bit programma aan. Op het moment dat een programma moeilijk te verwijderen is zijn er verschillende oplossingen, waaronder lockhunter. De download vindt je 'hier'. Laat maar weten of het lukt.

Een ander groot nadeel van veel 'gratis' software is in toenemende mate de malware, omdat veel mensen de gewoonte hebben om de 'default installatie' uit te voeren en niet de teksten lezen die tijdens pop-ups verschijnen, zodat je niet ziet/weet wat er eigenlijk op de achtergrond allemaal mee geïnstalleerd wordt. Gelukkig is dat bij qBittorrent (nog) niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Beste, Deero

Zelf ben ik gebruiker van Utorrent gedurende verschillende jaren, en ja iedereen heeft zo zijn voorkeur voor een torrentclient, en ik kan meegaan in wat Meh Meh zegt

17 uur geleden zei Meh Meh:

Je hoeft niets in te vullen. Als je de standaard instellingen laat zoals ze zijn, kan je gewoon downloaden.

Normaal gezien levert dit de beste resultaten op, ook al wordt wel eens gezegd door anderen dat men die beter kan aanpassen, hier is niets mis mee. Hmm, ik zie dat u een beta-versie gebruikt. Hoe er rekening mee dat met beta versies nog fouten in het programma kunnen zitten die een invloed kunnen hebben op de werking van het programma daarom is het aan te raden van een stabiele versie te gebruiken. Wat u eventueel wel zou kunnen doen is de instelling Maximale Uploadsnelheid te veranderen van 750 naar 0, wat wil zeggen dat u dan kiest voor een onbegrensde uploadsnelheid, en geheel onderaan (volgend de afbeelding) het vinkje weg te halen zo voorkomt u dat u véél meer gaat uploaden dan downloaden. Bij het weghalen van het vinkje komt dit in balans, al kan het ook dan ook voorkomen dat de upload hoger is dan de download maar is het nog steeds in evenwicht en is er geen beïnvloeding van de upload tegenover de download.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  29
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  246
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-10-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik dank jullie, voor deze uitgebreide en informatie.

zeer vriendelijk...

ik ga eens proberen,wat het me allemaal brengt,haha

en nu weet ik,dat ik bij jullie terecht kan met vragen etc.

groetjes Astrid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 29

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...