Spring naar bijdragen

Hoe wijzig je het opslagpad in een torrent download?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De situatie:

In qBittorrent had ik de locatie voor opslaglocatie vastgelegd voor de opslag van zowel .torrent bestanden als de voltooide bestanden. Hievoor heb ik een hoofdmap gemaakt 'qbittorrent' en daarin heb ik submappen gemaakt voor bestanden en torrents. Het probleem is nu dat ik op de ingestelde locatie te weinig ruimte heb. Daarna heb ik eerst alle torrentdownloads gepauzeerd en daarna het programma afgesloten. Vervolgens heb ik de map 'qbittorrent' in z'n geheel verplaatst, dus inclusief alle submappen. De volgende stap is het opstarten van qBittorrent, waarna ik elke download geforceerd liet controleren en starten. De status van elke map wordt netjes aangegeven, maar het opslagpad blijft wijzen naar de oude locatie. Als een download klaar is vind ik de bestanden ook inderdaad terug in de oude locatie. 

Waar kan ik de instellingen wijzigen naar de nieuwe locatie voor het opslagpad? Ik zie alleen de optie voor het verwijderen en daarin zijn 2 opties. De ene optie is alleen de torrent verwijderen en de andere is de torrent met data verwijderen.

Op welke manier krijg ik het juiste opslagpad voor de bestanden?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1

Klik bovenin het venster op "Extra" en vervolgens "Opties" of druk gelijktijdig op de "Alt en O" toets om naar het configuratie menu te gaan.

Scrol even een stukje naar beneden, dan zie je de regel "Actie bij dubbelklikken" met daaronder de 2 mogelijkheden om naar de mappen te bladeren

Download torrentsKies uit start / stop download, open doel map of geen actie

Voltooide torrentsKies uit start / stop download, open doel map of geen actie

bewerkt door Drifter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei Drifter:

Klik bovenin het venster op "Extra" en vervolgens "Opties" of druk gelijktijdig op de "Alt en O" toets om naar het configuratie menu te gaan.

Scrol even een stukje naar beneden, dan zie je de regel "Actie bij dubbelklikken" met daaronder de 2 mogelijkheden om naar de mappen te bladeren

Download torrentsKies uit start / stop download, open doel map of geen actie

Voltooide torrentsKies uit start / stop download, open doel map of geen actie

Bedankt voor je reactie.

Wat je schrijft klopt als een bus, maar het leidt niet tot de actie waarin ik het opslagpad kan veranderen bij een downloadende torrent. Want wat ik wil doen is de drive letter veranderen omdat de bestandsstructuur verder ongewijzigd blijft en dat lukt niet met de handeling die jij beschrijft.

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
2 uur geleden zei qbittorrentusernl:

Wat je schrijft klopt als een bus, maar het leidt niet tot de actie waarin ik het opslagpad kan veranderen bij een downloadende torrent. Want wat ik wil doen is de drive letter veranderen omdat de bestandsstructuur verder ongewijzigd blijft en dat lukt niet met de handeling die jij beschrijft.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je die instellingen kan wijzigen op een moment dat je al een gedeelte van je torrents gedownload hebt en ze op pauze hebt gezet.

Je zal dan volgens mij een aantal onvolledig gedownloade torrents moeten verwijderen die je toch al niet meer kwijt kon op de plek die je als eerste had ingesteld.

Als je venster leeg is verander je de opslagmappen en klik je op gegevens opslaan en start dan je qbittorrent opnieuw op en download even de torrents opnieuw die je nog niet volledig binnen had.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei Drifter:

Ik kan me ook niet voorstellen dat je die instellingen kan wijzigen op een moment dat je al een gedeelte van je torrents gedownload hebt en ze op pauze hebt gezet.

Je zal dan volgens mij een aantal onvolledig gedownloade torrents moeten verwijderen die je toch al niet meer kwijt kon op de plek die je als eerste had ingesteld.

Als je venster leeg is verander je de opslagmappen en klik je op gegevens opslaan en start dan je qbittorrent opnieuw op en download even de torrents opnieuw die je nog niet volledig binnen had.

 

Maar mogelijk lukt dat wel als ik alleen de torrent weghaal, maar de data laat staan. Omdat ik verwacht dat bij het opnieuw toevoegen van hetzelfde torrentbestand het nieuwe opslagpad ingevoerd wordt, terwijl de data van dat torrent er al deels staat. Door dan een controle te forceren wordt gecontroleerd of er al iets staat en hoeveel dat dan is. Maar dat weet ik niet zeker en ik had gehoopt dat er al iemand ervaring mee had. Als dat niet het geval is zal ik met 'trial and error' moeten gaan onderzoeken. Op dit moment krijg ik I/O errors omdat de locatie niet meer overeenkomt met wat er in de huidige torrent staat.

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
22 minuten geleden zei qbittorrentusernl:

Maar mogelijk lukt dat wel als ik alleen de torrent weghaal, maar de data laat staan. Omdat ik verwacht dat bij het opnieuw toevoegen van hetzelfde torrentbestand het nieuwe opslagpad ingevoerd wordt, terwijl de data van dat torrent er al deels staat. Door dan een controle te forceren wordt gecontroleerd of er al iets staat en hoeveel dat dan is. Maar dat weet ik niet zeker en ik had gehoopt dat er al iemand ervaring mee had. Als dat niet het geval is zal ik met 'trial and error' moeten gaan onderzoeken.

Als je qBittorrent afsluit kan je de deels gedownloade torrents in de map verplaatsen naar de nieuwe locatie, maar je zal dan inderdaad de torrent  bestandjes opnieuw moeten laden, waarna ze gecontroleerd worden en dan moeten ze gewoon verder gaan met downloaden van het ontbrekende deel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

24 minuten geleden zei Drifter:

Als je qBittorrent afsluit kan je de deels gedownloade torrents in de map verplaatsen naar de nieuwe locatie, maar je zal dan inderdaad de torrent  bestandjes opnieuw moeten laden, waarna ze gecontroleerd worden en dan moeten ze gewoon verder gaan met downloaden van het ontbrekende deel. 

Mijn vermoeden klopt dus, dat is mooi. Ik ga dan alleen de torrentbestanden verwijderen uit de download lijst en laat de data staan. Want wat je schreef had ik al gedaan als je mijn oorspronkelijke post leest, op het verwijderen van de torrentbestanden na dan. Ik denk dat dit wel een leuk item is voor een handleiding.

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
1 uur geleden zei qbittorrentusernl:

Mijn vermoeden klopt dus, dat is mooi. Ik ga dan alleen de torrentbestanden verwijderen uit de download lijst en laat de data staan. Want wat je schreef had ik al gedaan als je mijn oorspronkelijke post leest, op het verwijderen van de torrentbestanden na dan. Ik denk dat dit wel een leuk item is voor een handleiding.

Dit is een bijkomstigheid waar je niet vaak mee te maken zal krijgen als je voldoende opslag capaciteit hebt en niet tijdens het downloaden merkt dat die ruimte te weinig is.

Een uploader op een torrentsite zal misschien wel eens met dit soort aanpassingen te maken hebben, maar normaal gesproken een hobby downloader niet. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

44 minuten geleden zei Drifter:

Dit is een bijkomstigheid waar je niet vaak mee te maken zal krijgen als je voldoende opslag capaciteit hebt en niet tijdens het downloaden merkt dat die ruimte te weinig is.

Een uploader op een torrentsite zal misschien wel eens met dit soort aanpassingen te maken hebben, maar normaal gesproken een hobby downloader niet. 😉

Mee eens, maar ik zal niet de enige zijn die daar tegen aan loopt ... en aangezien ik geen Nederlandstalige handleiding heb kunnen vinden waar dit geval in voor komt is het een mooi moment om daar verandering in te brengen. Daarnaast verwacht ik dat de aanvulling op de (Nederlandstalige) handleiding op de duken-site alleen ten goede komt en ook completer zal maken. Want verkeerd uitgevoerd en je bent je torrent en/of de data kwijt.

Dan blijkt ineens hoe belangrijk het is om qBittorrent toch iets vollediger te configureren, want ik hoef geen torrent bestand opnieuw op te zoeken omdat alle bestanden al zijn opgeslagen. Want ik heb alle paden afzonderlijk vastgelegd naar de mappen waarin de torrents met submappen (voltooid en ladend) en de bestanden met submappen (tijdelijk en compleet) moeten worden opgeslagen. Zodoende kan ik de oude torrent uit de downloadlijst verwijderen en gewoon terug opnieuw toevoegen en hernoemen. Het zijn wel een aantal stappen die je moet doorlopen en daarom lijkt het mij zeker de moeite waard om dit te documenteren.

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 28-9-2018 om 14:14 zei qbittorrentusernl:

Mee eens, maar ik zal niet de enige zijn die daar tegen aan loopt ... en aangezien ik geen Nederlandstalige handleiding heb kunnen vinden waar dit geval in voor komt is het een mooi moment om daar verandering in te brengen. Daarnaast verwacht ik dat de aanvulling op de (Nederlandstalige) handleiding op de duken-site alleen ten goede komt en ook completer zal maken. Want verkeerd uitgevoerd en je bent je torrent en/of de data kwijt.

Dan blijkt ineens hoe belangrijk het is om qBittorrent toch iets vollediger te configureren, want ik hoef geen torrent bestand opnieuw op te zoeken omdat alle bestanden al zijn opgeslagen. Want ik heb alle paden afzonderlijk vastgelegd naar de mappen waarin de torrents met submappen (voltooid en ladend) en de bestanden met submappen (tijdelijk en compleet) moeten worden opgeslagen. Zodoende kan ik de oude torrent uit de downloadlijst verwijderen en gewoon terug opnieuw toevoegen en hernoemen. Het zijn wel een aantal stappen die je moet doorlopen en daarom lijkt het mij zeker de moeite waard om dit te documenteren.

Ergens anders heb ik nog geen Nederlandstalig stappenplan voor ´het verplaatsen/verhuizen van´ en ´opslagpad wijzigen´ m.b.t (torrent)bestanden kunnen vinden, dus deel ik het hier.

Zoals verwacht moeten er eerst een aantal stappen genomen worden om het 'opslagpad' voor ladende torrents in de downloadlijst gewijzigd te krijgen. Het stappenplan is toepasbaar op de meeste torrent downloadprogramma's. Maar vooraf had ik (na de installatie van het qBittorrent programma) wel al een downloadmap gemaakt met daarin 2 submappen. Een map voor bestanden en een map voor torrentbestanden. In de map  met bestanden zitten 2 submappen, een map  voor nieuwe/onvolledige downloads en een map met voltooide downloads. In de map torrentbestanden zitten ook 2 submappen, een map voor nieuwe/ladende torrentbestanden en een map voor voltooide torrentbestanden. 

Bij veelvuldige download en grote bestanden, kan je al snel ruimte tekort komen en in dat geval heb je dit stappenplan nodig.

Na het verhuizen moet ik eerst in qBittorrent de driveletter veranderen en daarna elke ladende torrent uit de downloadlijst vervangen om zo het 'opslagpad' te kunnen wijzigen. Hieronder de stappen.

Stap 1: Alle downloads uit de torrent downloadlijst pauzeren, daarna het torrentprogramma afsluiten.

Stap 2: De downloadmap verplaatsen en het torrentprogramma weer opstarten.

Stap 3: In qBittorrent de driveletter wijzigen. Klik hiervoor op de tab 'extra', kies in het menu 'opties', klik in het venster op de tab 'download'. Pas onder het kopje 'downloadbeheer' de driveletter aan.

Stap 4: Daarna alleen het ladend torrentbestand uit de downloadlijst verwijderen, omdat nu het 'opslagpad' naar de verkeerde locatie wijst. Maar de data moet blijven bestaan. Het oorspronkelijk torrentbestand kan je terugvinden in de map ladende torrentbestanden (map torrentbestanden). Dit moet omdat het 'opslagpad' naar vekeerde locatie wijst.

Stap 5: Voeg eerst het zojuist verwijderde torrentbestand opnieuw toe aan de downloadlijst  (in mijn geval) uit de map 'ladende torrentbestanden'. Daardoor komt er een kopie van het torrentbestand in de map met ladende torrentbestanden, herkenbaar aan ' 1' (spatie 1) achter het kopie torrentbestand en het nieuwe (juiste) 'opslagpad'.

Stap 6: Verwijder het oude torrentbestand en hernoem de kopie door alleen ' 1' (dat is 'spatie 1') te verwijderen.

Stap 7: Forceer de controle om zeker te weten dat het ladende torrentbestand naar de juiste locatie wijst. Hervat daarna de download. Als er voor het verhuizen al een deel van het bestand was gedownload zie je dat na de controle terug.

Herhaal de stappen 4 t/m 7 als je meerdere ladende torrents hebt in de torrent downloadlijst.

Wanneer het 'opslagpad' (in mijn situatie) naar de verkeerde locatie wijst, zal er een rood kruisje verschijnen bij dat specifiek torrentbestand in de downloadlijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...