Spring naar bijdragen

Chatbox


Gast ChefKe

Aanbevolen reactie

Daar ben ik absoluut geen voorstander van, want dan moet er nagenoeg constant iemand toezicht houden dat er geen ongepaste opmerkingen geplaatst worden.

Leuk als je een Torrent of NZB downloadsite hebt, maar niet voor een informatie forum. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
35 minuten geleden zei Drifter:

Daar ben ik absoluut geen voorstander van, want dan moet er nagenoeg constant iemand toezicht houden dat er geen ongepaste opmerkingen geplaatst worden.

Leuk als je een Torrent of NZB downloadsite hebt, maar niet voor een informatie forum. 😉

Toezicht op de chatbox wordt gedaan door oa moderaters of het publiek dat kan zelfs ook. Ongepaste opmerkingen kunnen zelfs automatisch geblokt worden.

:)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Indien ik me niet vergis heeft die functie in een vorige versie van het forum, voor de grote upgrade/update, gestaan en werd er vrijwel geen gebruik van gemaakt. Eigenlijk ben ik er ook geen voorstander van om dat opnieuw in te voeren te meer omdat de moderators die er momenteel zijn dit op vrijwillige basis doen en daarbij moeten rekening houden met hun privé en professioneel leven. Ik heb vroeger moderator geweest op een chatbox, in België op VT4 en op een site voor bepaalde chronische zieken (die spijtig genoeg niet meer bestaat op internet), dat gevestigd was op teletekst en ik kan u verzekeren dat men dit niet kan vergelijken met het werk van een moderator op dit forum. Het vraagt enorm veel van de moderators en dit niet alleen qua ervaring maar ook een brede algemene kennis over de onderwerpen die aan bod komen op het forum. En met wat de laatste tijd gebeurd is in bepaalde topics qua taal en opmerkingen zou ik dit zien terug komen maar dan op de zogenaamde chatchannel, en dat is nu net wat we zouden willen vermijden. Een chatkanaal vraag op zich dat er steeds een moderator moet aanwezig zijn om tijdig te reageren en dat " Ongepaste opmerkingen kunnen zelfs automatisch geblokt worden" is heel gemakkelijk te omzeilen (weet ik uit eigen ervaring) door gebruik te maken van spaties / andere tekens waarvan men weet wat de bedoeling is, dit is bijna niet op te vangen door het automatisch blokkeren van bepaalde taal of uitlatingen zodat men alsnog een moderator nodig heeft. Maar zeg nooit nooit, maar naar mijn mening is dit niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Kort.

  1. Op place2home waren er een paar duizend mensen die ingelogd waren, nog geen tien maakten tegelijkertijd gebruik van de chat. Er is dus geen vraag naar op dit relatief kleine forum.
  2. Mensen plaatsen NZB en torrent links in dergelijke chatboxen. De eigenaar van de website is daarvoor verantwoordelijk. Als mensen dergelijke links in de chatbox gooien, is @Duken degene met de gebakken peren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

ben ook geen voorstander van een chatbox er komen toch altijd weer minder leuke opmerkingen te staan.

Als ik soms kijk in de chatboxen bij nzb/torrent site hoe er soms met modder wordt gegooid.

Hier kun je ook gewoon soort van chatten met elkaar !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 minuut geleden zei ShadowMaster:

 Hier kun je ook gewoon soort van chatten met elkaar !!

Ja, en dat gaat soms al niet eens goed. Ik denk, net als jou, dat een chatbox al snel een hatebox wordt waar mensen elkaar 'anoniem' voor str8nt uitmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben er ook geen voorstander van. Ik ben bang dat het dan al snel een speeltuin gaat worden. Berichten die de afgelopen tijd op het forum waren te lezen, wil je niet in een chatbox hebben.

Een leuke babbel kan wat mij betreft gewoon in 'Cafe de download'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

Een chatbox waar je met iemand of een groep een gesprek op uitnodiging kan voeren over een bepaald onderwerp is misschien een idee.

Zo blijft het voor het overige publiek verborgen.  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

30 minuten geleden zei DiePinda:

Een chatbox waar je met iemand of een groep een gesprek op uitnodiging kan voeren over een bepaald onderwerp is misschien een idee.

Zo blijft het voor het overige publiek verborgen.  :)

Daarvoor hebben we clubs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja, men kan lid worden van een club en andere leden wel of niet toelaten.
Maar die clubs worden ook gecontroleerd op NZB en torrent links, we willen dergelijke links niet op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
54 minuten geleden zei DiePinda:

Een chatbox waar je met iemand of een groep een gesprek op uitnodiging kan voeren over een bepaald onderwerp is misschien een idee.

Ik heb in mijn Torrentsite jaren ook veelvuldig te maken gehad met een aan de site gekoppelde Chatroom, maar uiteindelijk zaten er meer mIRC gebruikers in dan leden die direct via de site binnen kwamen.

Je kan dat niet reguleren en voorkomen dat er iets voorvalt waardoor Duken.nl gedupeerd zou worden en wellicht zelfs zou moeten verdwijnen.

Ik heb in mijn 1e reactie al gezegd dat dit soort feestmutsjes niet gekoppeld horen te zijn aan een Informatie site.

Als er leden zijn die graag met elkaar kleppen, kunnen ze ook Skypen. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

2 uur geleden zei Meh Meh:

Ja, en dat gaat soms al niet eens goed.

inderdaad en dat gaat soms niet eens goed , dan moeten we nog als politie optreden :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goed gesprek heren,

Een chatbox hebben we in het verleden geprobeerd. Dit gaf veel problemen met het modereren van berichten of juist met inactiviteit. Het was het een of het ander, of leden waren juist aan het trollen of er gebeurde niks. We hebben cafe de download voor lekkere gesprekken. Eventueel kan je ook wat mehmeh aangeeft een Club aanmaken. 

https://www.duken.nl/forums/topic/35526-wat-zijn-clubs-op-dukennl/

3 uur geleden zei Meh Meh:

Als mensen dergelijke links in de chatbox gooien, is @Duken degene met de gebakken peren.

Daarnaast houd ik niet van peren, wel van appels ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Oké, moet wel wennen aan dit forum qua indeling enzo maar leer het vanzelf.

Heb nog niet alles ondekt of bezocht/gezien maar heb de tijd.

Geen chat, jullie hebben er in ieder geval erover nagedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...