Spring naar bijdragen

vraagje over seedbox


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  56
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo allemaal

ik heb een vraagje ik zoek een seedbox

voor torrents te downloaden ik ben al bekend met torrents maar niet be seedboxes ik zou er graag uitleg voor willen van jullie 

wat is de beste seedbox en kan ik een abo van een jaar aankopen 

of is dat beperkt

 

laat maar iets weten 

gr mopje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9
  • 56
  • 1

Hoi mopje,

Wat wil je precies gaan doen met een seedbox, want je hebt het over downloaden, maar het woord seedbox zegt het eigenlijk al.

Seeden betekent uploaden of delen en dat is meestal wat je doet als je met een seedbox wil gaan werken.

Een seedbox is feitelijk een harde schijf in een server (soort PC op afstand) waar je een x aantal bestanden (GB) in op kan slaan en een programma op kan installeren om te delen met anderen op een hoge snelheid.

Een seedbox huur je meestal alleen als je wat gaat doen als Uploader op een torrentsite.

Er is een Hosting met Nederlandse uitleg en prijzen voor de verschillende Seedbox servers onder de volgende link; Seedbox verhuur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  56
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

zou graag als ik iets binnen haal

het willen terug seeden voor mijn ratio ten goede komt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9
  • 56
  • 1

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 uur geleden zei mopje:

zou graag als ik iets binnen haal

het willen terug seeden voor mijn ratio ten goede komt 

Dat gaat met een seedbox wel lukken. Uploadsnelheid is vaak ruim voldoende maar bovenal ben je altijd goed verbindbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  56
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ok bedankt voor de uitleg mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9
  • 56
  • 1
17 uur geleden zei mopje:

zou graag als ik iets binnen haal

het willen terug seeden voor mijn ratio ten goede komt 

Als je wil terug "seeden" om je ratio te halen bij een Ratio Torrent Site is een Seedbox niet nodig.
De meeste Ratio Torrent Sites gebruiken zelf een Seedbox en willen juist dat je na 1,5 x Seeden stopt om een ander ook de kans te geven om te Seeden voor hun Ratio.
Deze Torrents zijn dan ook alleen bestemd voor Leden van deze sites en zullen na een tijdje van druk delen dan ook snel dood zijn.
(1 tot 4 maanden en ze werken dan ook altijd met Prive trackers)

Wanneer je zelf als Uploader content wil aanbieden en deze niet snel dood wil laten gaan dan kan een Seedbox uitkomst brengen,
dit vooral omdat je dan minder goed traceerbaar bent als je een externe server gebruikt.
(Zonder een externe server Seeden kan natuurlijk ook, maar dan moet je afhankelijk van je aanbod hoge internetsnelheid hebben)
Jij bepaald dan hoelang er leven in de Torrent zal blijven zitten. Dit kan zowel met "gewone" openbare trackers, als met Prive trackers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  56
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-05-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

dus als ik het goed begrijp dan heb ik geen seedbox nodig ook goed maar was handig geweest 

bedankt de uitleg mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9
  • 56
  • 1
49 minuten geleden zei mopje:

dus als ik het goed begrijp dan heb ik geen seedbox nodig ook goed maar was handig geweest 

Hoi Mopje,

Ik heb zelf een aantal jaren een seedbox gebruikt en het is een fantastisch stukje gereedschap om op hoge snelheid torrents te downloaden en te delen, maar dat heeft zijn meeste nut als je zelf Uploader bent op 1 of meer torrent sites.

Je moet ook niet vergeten dat een torrent die gedownload is met de seedbox, dan nog niet op jouw PC staat en als dat juist iets is (bijv. Software of iets wat je voor een kennis hebt gedownload) waar je alleen iets mee kan doen als het op jouw PC staat, zal je het vanuit je seedbox ook weer naar je pc moeten downloaden, waar je ook weer een programma voor nodig hebt. (File Zilla of ook weer gewoon met een download client) 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Om goed te kunnen delen heb je ook niet perse een seedbox nodig. Enige waar je voor moet zorgen is dat je goed verbindbaar bent. De poort die jouw torrentclient gebruikt voor inkomende verbindingen (luisterpoort) moet je open zetten in je internet router (port forwarding). Staat deze poort namelijk gesloten dan krijgen ontvangers geen contact met je en zal je ook niets delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei reneetje1969:

Om goed te kunnen delen heb je ook niet perse een seedbox nodig. Enige waar je voor moet zorgen is dat je goed verbindbaar bent. De poort die jouw torrentclient gebruikt voor inkomende verbindingen (luisterpoort) moet je open zetten in je internet router (port forwarding). Staat deze poort namelijk gesloten dan krijgen ontvangers geen contact met je en zal je ook niets delen.

Oftopic: reneetje1969, fijn om u nog eens te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

21 uur geleden zei Trizomu:

Oftopic: reneetje1969, fijn om u nog eens te lezen.

Momenteel erg druk met andere zaken Trizomu, maar kom nog regelmatig even buurten hier op duken hoor 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...