Spring naar bijdragen

  • Spotify groeit rustig door en boekt eerste winst ooit

     Delen


    BBPd8Dt.img?h=450&w=799&m=6&q=60&o=f&l=f

    Muziekstreamingdienst Spotify heeft voor het eerst in zijn bestaan een kwartaal afgesloten met winst. Voor die 43 miljoen euro was wel een belastingteruggave nodig. Tegelijkertijd groeit het aantal gebruikers rustig door tot 191 miljoen mensen die minstens een keer per maand inloggen.

    Het aantal Spotify-gebruikers groeide de afgelopen drie maanden met 28 procent ten opzichte dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf.

    Het overgrote deel van die mensen hebben een gratis account. Van de 191 miljoen Spotify-abonnees hebben er 87 miljoen een betaalde account.

    Eerste winstgevende kwartaal

    De omzet van het bedrijf groeide het afgelopen kwartaal met 31 procent tot 1,35 miljard euro. Spotify verdient het meest aan de betalende abonnees. Die inkomsten vormen bijna 90 procent van de inkomsten.

    Doordat het bedrijf een belastingteruggaaf kreeg van 125 miljoen euro, komt het nettoresultaat dit kwartaal uit op een winst van 43 miljoen euro.

    Eigenlijk rode cijfers

    Zonder die meevaller schrijft Spotify nog steeds rode cijfers, ondanks de groei in het aantal abonnees, blijkt uit de kwartaalcijfers.

     

    Het operationele verlies, voor aftrek van kosten, steeg met 92 procent ten opzichte van dezelfde periode in het afgelopen jaar. Het verlies bedraagt 6 miljoen euro. Dat is exclusief financieringslasten, zoals rente, en belastingafdracht.

    Als je de eerste negen maanden bekijkt, ziet het plaatje er wel wat anders uit. Want ondanks de belastingmeevaller, blijft er dan een verlies over van ruim een 0,5 miljard.

    Verwachtingen

    De muziekstreamingdienst heeft de verwachtingen voor dit jaar iets bijgesteld. Het rekent op 199 miljoen tot 206 miljoen gebruikers. Analisten rekenden vooralsnog op 208 miljoen gebruikers aan het einde van dit jaar.



    Trizomu
    • Leuk 2
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Uitstekend. Ik download bijna nooit muziek, Spotify is ook gratis een uitstekend legaal alternatief.
    Nou nog een Spotify voor films en series, dan hoef ik niets meer te downloaden uit nieuwsgroepen en met torrents.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    2 uur geleden zei Meh Meh:

    Spotify is ook gratis een uitstekend legaal alternatief.

    Ik moet even kwijt beste @Meh Meh dat dit alleen op gaat als je een Android of iPhone hebt en die heb ik niet, want ik ben nog uit het stenen tijdperk.

    Ik ben wel blij weer even die afbeelding hierboven van die prachtige geitenkop te zien. 😉

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    17 uur geleden zei Drifter:

    Ik moet even kwijt beste @Meh Meh dat dit alleen op gaat als je een Android of iPhone hebt en die heb ik niet, want ik ben nog uit het stenen tijdperk.

     Ik ben wel blij weer even die afbeelding hierboven van die prachtige geitenkop te zien. 😉

    Wat heb je dan voor OS op je mobiel? Is het een futurephone of ouder?

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    2 uur geleden zei Meh Meh:

    Wat heb je dan voor OS op je mobiel? Is het een futurephone of ouder?

    Ik heb de Alcatel One Touch 10.35 met een prepaid sim kaart @Meh Meh

    Ik ben nogal een dragonder wat telefonie betreft en ik kan hier nog steeds heel goed mee uit de weg.

    In noodgevallen ben ik bereikbaar via telefonie en sms en dat werkt bij mij al tig jaren. 😁

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    22 uur geleden zei Duken:

    Geen telefoon.... Wat zou dat een rust geven. Gekke ding lijkt een stofje te geven dat ik nodig hebt 🙄

    Ik zat enkele jaren geleden in Afrika, zonder smartphone.
    Gedurende een week zal ik enkele keren per uur in mijn zaken te zoeken omdat ik iets wou opzoeken, mail en Whatsapp 'moest' checken.
    Na een week was ik pas van het zoeken naar dat ding vanaf. Vreemd, zo belangrijk een smartphone kan zijn. Het heeft vele voor- en nadelen.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ik wil ik graag straks op mijn Android "Digital Wellbeing"  Klinkt best crue maar ik kan het ook wel gebruiken ivm die stomme verslaving.

    Met Digital Wellbeing kan je zien hoe lang je met elke app bezig bent geweest. Ook valt in te zien hoe vaak je je telefoon ontgrendeld. Ook kunnen ontwikkelaars van apps meer informatie delen met Android Dashboard zodat je specifiek kan zien waar jij je tijd mee kwijt bent op je telefoon.

    Onderdeel van Digital Wellbeing is App timer. Hierbij vertelt Google als je teveel tijd kwijt bent aan een app. Deze tijd kan je zelf instellen. Een ander onderdeel is genaamd 'shush.' Als je je telefoon omdraait wordt er automatisch de niet storen modus ingeschakeld. Handig! 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...