Spring naar bijdragen
Trizomu

Spotify groeit rustig door en boekt eerste winst ooit

Recommended Posts

BBPd8Dt.img?h=450&w=799&m=6&q=60&o=f&l=f

Muziekstreamingdienst Spotify heeft voor het eerst in zijn bestaan een kwartaal afgesloten met winst. Voor die 43 miljoen euro was wel een belastingteruggave nodig. Tegelijkertijd groeit het aantal gebruikers rustig door tot 191 miljoen mensen die minstens een keer per maand inloggen.

Het aantal Spotify-gebruikers groeide de afgelopen drie maanden met 28 procent ten opzichte dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf.

Het overgrote deel van die mensen hebben een gratis account. Van de 191 miljoen Spotify-abonnees hebben er 87 miljoen een betaalde account.

Eerste winstgevende kwartaal

De omzet van het bedrijf groeide het afgelopen kwartaal met 31 procent tot 1,35 miljard euro. Spotify verdient het meest aan de betalende abonnees. Die inkomsten vormen bijna 90 procent van de inkomsten.

Doordat het bedrijf een belastingteruggaaf kreeg van 125 miljoen euro, komt het nettoresultaat dit kwartaal uit op een winst van 43 miljoen euro.

Eigenlijk rode cijfers

Zonder die meevaller schrijft Spotify nog steeds rode cijfers, ondanks de groei in het aantal abonnees, blijkt uit de kwartaalcijfers.

Het operationele verlies, voor aftrek van kosten, steeg met 92 procent ten opzichte van dezelfde periode in het afgelopen jaar. Het verlies bedraagt 6 miljoen euro. Dat is exclusief financieringslasten, zoals rente, en belastingafdracht.

Als je de eerste negen maanden bekijkt, ziet het plaatje er wel wat anders uit. Want ondanks de belastingmeevaller, blijft er dan een verlies over van ruim een 0,5 miljard.

Verwachtingen

De muziekstreamingdienst heeft de verwachtingen voor dit jaar iets bijgesteld. Het rekent op 199 miljoen tot 206 miljoen gebruikers. Analisten rekenden vooralsnog op 208 miljoen gebruikers aan het einde van dit jaar.

Toon volledig nieuwsbericht

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uitstekend. Ik download bijna nooit muziek, Spotify is ook gratis een uitstekend legaal alternatief.
Nou nog een Spotify voor films en series, dan hoef ik niets meer te downloaden uit nieuwsgroepen en met torrents.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Meh Meh:

Spotify is ook gratis een uitstekend legaal alternatief.

Ik moet even kwijt beste @Meh Meh dat dit alleen op gaat als je een Android of iPhone hebt en die heb ik niet, want ik ben nog uit het stenen tijdperk.

Ik ben wel blij weer even die afbeelding hierboven van die prachtige geitenkop te zien. 😉

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Drifter:

Ik moet even kwijt beste @Meh Meh dat dit alleen op gaat als je een Android of iPhone hebt en die heb ik niet, want ik ben nog uit het stenen tijdperk.

Ik ben wel blij weer even die afbeelding hierboven van die prachtige geitenkop te zien. 😉

Wat heb je dan voor OS op je mobiel? Is het een futurephone of ouder?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Meh Meh:

Wat heb je dan voor OS op je mobiel? Is het een futurephone of ouder?

Ik heb de Alcatel One Touch 10.35 met een prepaid sim kaart @Meh Meh

Ik ben nogal een dragonder wat telefonie betreft en ik kan hier nog steeds heel goed mee uit de weg.

In noodgevallen ben ik bereikbaar via telefonie en sms en dat werkt bij mij al tig jaren. 😁

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan kan je snotify altijd nog thuis gebruiken... 😋
Of je kan genieten van FM-radio op je toestel.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen telefoon.... Wat zou dat een rust geven. Gekke ding lijkt een stofje te geven dat ik nodig hebt 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Duken:

Geen telefoon.... Wat zou dat een rust geven. Gekke ding lijkt een stofje te geven dat ik nodig hebt 🙄

Ik zat enkele jaren geleden in Afrika, zonder smartphone.
Gedurende een week zal ik enkele keren per uur in mijn zaken te zoeken omdat ik iets wou opzoeken, mail en Whatsapp 'moest' checken.
Na een week was ik pas van het zoeken naar dat ding vanaf. Vreemd, zo belangrijk een smartphone kan zijn. Het heeft vele voor- en nadelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil ik graag straks op mijn Android "Digital Wellbeing"  Klinkt best crue maar ik kan het ook wel gebruiken ivm die stomme verslaving.

Met Digital Wellbeing kan je zien hoe lang je met elke app bezig bent geweest. Ook valt in te zien hoe vaak je je telefoon ontgrendeld. Ook kunnen ontwikkelaars van apps meer informatie delen met Android Dashboard zodat je specifiek kan zien waar jij je tijd mee kwijt bent op je telefoon.

Onderdeel van Digital Wellbeing is App timer. Hierbij vertelt Google als je teveel tijd kwijt bent aan een app. Deze tijd kan je zelf instellen. Een ander onderdeel is genaamd 'shush.' Als je je telefoon omdraait wordt er automatisch de niet storen modus ingeschakeld. Handig! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Trizomu
      Muziekstreamingdienst Spotify heeft voor het eerst in zijn bestaan een kwartaal afgesloten met winst. Voor die 43 miljoen euro was wel een belastingteruggave nodig. Tegelijkertijd groeit het aantal gebruikers rustig door tot 191 miljoen mensen die minstens een keer per maand inloggen.
      Het aantal Spotify-gebruikers groeide de afgelopen drie maanden met 28 procent ten opzichte dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf.
      Het overgrote deel van die mensen hebben een gratis account. Van de 191 miljoen Spotify-abonnees hebben er 87 miljoen een betaalde account.
      Eerste winstgevende kwartaal
      De omzet van het bedrijf groeide het afgelopen kwartaal met 31 procent tot 1,35 miljard euro. Spotify verdient het meest aan de betalende abonnees. Die inkomsten vormen bijna 90 procent van de inkomsten.
      Doordat het bedrijf een belastingteruggaaf kreeg van 125 miljoen euro, komt het nettoresultaat dit kwartaal uit op een winst van 43 miljoen euro.
      Eigenlijk rode cijfers
      Zonder die meevaller schrijft Spotify nog steeds rode cijfers, ondanks de groei in het aantal abonnees, blijkt uit de kwartaalcijfers.
        Het operationele verlies, voor aftrek van kosten, steeg met 92 procent ten opzichte van dezelfde periode in het afgelopen jaar. Het verlies bedraagt 6 miljoen euro. Dat is exclusief financieringslasten, zoals rente, en belastingafdracht.
      Als je de eerste negen maanden bekijkt, ziet het plaatje er wel wat anders uit. Want ondanks de belastingmeevaller, blijft er dan een verlies over van ruim een 0,5 miljard.
      Verwachtingen
      De muziekstreamingdienst heeft de verwachtingen voor dit jaar iets bijgesteld. Het rekent op 199 miljoen tot 206 miljoen gebruikers. Analisten rekenden vooralsnog op 208 miljoen gebruikers aan het einde van dit jaar.
    • Gast Spot
      Door Gast Spot
      Hoi, ik gebruik de laatste tijd veel spotify op mijn computer en andriod.
      Nu heb ik de gratis versie welke goed werkt maar om de zoveel nummers komt er een reclame boodschap.
      Nu zoek ik een manier om spotify premium / betaald account gratis te gebruiken? Is er een coupon of manier voor te verzinnen?
      Binnenkort namelijk een klein feestje en het is zo jammer om dan de reclame door de muziek te horen.
      Dank,
    • Door jelmer11
      Update
      Ik heb een nieuwe manier gevonden om met behulp van grooveshark toch te kunnen downloaden van Spotify. Hier de nieuwe handleiding:
      Hallo,
      In de deze handleiding leg ik uit hoe je een playlist van Spotify kan downloaden door het om te zetten naar een Grooveshark playlist. We doen dit omdat door de beveiliging van Spotify niet rechtstreeks van Spotify gedownload kan worden, maar wel via Grooveshark. Let wel op dat dit geen ideale manier van downloaden is en het ook zeker niet 100% goed werkt.
      Allereerst gaan we een Grooveshark account aanmaken. Ga hiervoor naar http://grooveshark.com/. Klik rechtsboven in beeld op 'Create Account':

Er verschijnt een schermpje waar je je email-adres en je wachtwoord moet invullen. Doe dit en klik daarna op 'Create account':

Je komt vervolgens op een volgend scherm waar je je naam, gebruikersnaam, geboortedatum en geslacht moet invullen. Als je dit gedaan hebt klik je op 'I'm Finished':

Je komt weer op een volgend scherm, maar hier hoef je niks meer te doen. Klik gewoon op 'Close':

Nu we een Grooveshark account hebben gaan we naar http://spotify.togrooveshark.com/. Klik hier op 'Login with Grooveshark':

Er zal een nieuw scherm openen. Waarschijnlijk ben je nog ingelogd op Grooveshark. Zo niet log in en klik vervolgens op 'Toestaan':

Nu je ingelogd bent vul je een titel voor je playlist in:

Na dit gedaan te hebben openen we Spotify. Ga naar de playlist die je wilt downloaden en selecteer hier alle songs die je wilt downloaden. Klik vervolgens met je rechtermuisknop op de geselecteerde songs en klik op 'HHTP-link kopiëren':

Ga nu weer naar de, nog openstaande http://spotify.togrooveshark.com/ en plak de gekopieerde links in het vak:

Na dit gedaan te hebben klik je op 'Match up Songs':

De site zal nu de Spotify songs gaan zoeken in Grooveshark:

Tot nu toe heb ik nog geen fout kunnen vinden in deze converter. Echter is het natuurlijk geen garantie dat hij elke song ook in Grooveshark vindt. Van de 100 songs die ik wilde omzetten vond hij er 85. Bij de andere songs krijg je de volgende melding:

Deze songs zul je zelf later handmatig aan je playlist moeten toevoegen. Van de 100 song werden er 85 omgezet, vond ik de andere 14 handmatig en heb ik slechts één van een andere site moeten downloaden. Voor grote playlists werkt dit dus, maar niet optimaal.
      Nadat hij (de meeste) song heeft gevonden in Grooveshark klik je onderaan op 'Create Playlist':

Er verschijnt een link die je naar de gemaakte playlist brengt:

En hier is je playlist:

Nu we de playlist hebben moeten we heb nog gaan downloaden. Hiervoor hebben we het programma 'SciLor's grooveshark™.com Downloader' nodig. Ga naar http://www.scilor.co...downloader.html en scrol helemaal naar beneden. Hier vindt je de downloads. Hier kan je kiezen uit drie downloads. Je kan zelf kiezen welke manier je wilt gebruiken, maar in deze handleiding ga ik voor de ZIP optie, oftewel de middelste:

Je komt op de download-site terecht. Hier moet je op 'Free download' klikken en dan 30 seconden wachten:

Na de 30 seconden moet je nog een tekst overtypen en na dit gedaan te hebben zal de download automatisch starten:

Als het ZIP bestand gedownload is moet je het nog uitpakken. Voor meer informatie over het uitpakken, zie http://www.duken.nl/...nden-uitpakken/. Na het uitpakken houd je de volgende map over met een tekst-bestand en nog een map. Op deze map:

In deze map vindt je onder andere het 'SciLors GrooveDownloader.exe' bestand. Open dit:

Het programma start en er wordt gevraagd of de taal naar Nederlands moet worden gezet. Klik gewoon op 'Ja':

Vervolgens zal het programma zeggen dat er een Update is en of je deze wilt installeren. Klik weer op 'Ja':

Tot slot zegt het programma dat het is ge-update. Klik op 'OK':

Als het programma is gestart ga je naar 'Instellingen':

Hier kan je de download-map kiezen en de bestandsnaam instellen. Als je dit gedaan hebt klik je op 'Geavanceerde functies':

Klik vervolgens op 'Dump Playlist':

Hier moet je inloggen met je Grooveshark account, klik op 'Inloggen & Vangen':

Onder playlists kan je, als je meerdere playlists hebt de juiste selecteren:

Klik anders, of na het selecteren op 'Voeg toe aan zoeken':

De songs worden nu toegevoegd. Klik op 'Alles selecteren':

Nadat ze geselecteerd zijn klik je op 'Aan downloadlijst toevoegen':

In de downloadlijst staat nu je playlist. Door op 'Downloaden' te klikken zal het programma je hele playlist gaan downloaden.

Dit was de nieuwe handleiding. Hij werkt helaas niet 100% doordat niet alle songs worden overgezet, maar voor lange playlists gaat dit toch zeker sneller dan elke song apart opzoeken en downloaden met een alternatief programma.
      Vragen of opmerkingen hoor ik graag.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Update
      Helaas is het niet meer mogelijk om met deze manier muziek te downloaden. Spotify heeft het lek gedicht waarvan deze manier gebruik maakte: http://tweakers.net/...den-geript.html
      Als er een manier gevonden wordt om toch weer te kunnen downloaden zal ik dit topic aanpassen!!! Ik heb het topic aangepast. Hieronder in de spoiler kan je eventueel de oude handleiding bekijken: