Spring naar bijdragen

  • Echtpaar achter rom-site is Nintendo 12 miljoen verschuldigd

     Delen


    Nintendo heeft in een rechtszaak geschikt voor 12 miljoen dollar (10,7 miljoen euro) met de websites LoveROMS.com en LoveRETRO.co. Het Japanse bedrijf klaagden de websites aan voor het plegen van merkinbreuk en het schenden van de auteursrechten.

    De websites in kwesties boden lange tijd roms aan van verschillende games in bezit van Nintendo door middel van emulators. Deze games waren afkomstig van platformen zoals de NES, GameBoy en N64. Inmiddels zijn de websites offline gehaald.

    De eigenaren van de websites, een getrouwd stel, maakte duidelijk aan Nintendo geen verdere problemen te willen veroorzaken in het juridische proces. Hiermee beslisten beide partijen om in discussie te gaan over de consequenties van de misgelopen inkomsten. Uiteindelijk schikte het paar voor een bedrag van omgerekend 10,7 miljoen euro, inclusief het offline halen en overhandigen van de websites aan het bedrijf.

    LoveROMS

    Eerder dit jaar sleepte Nintendo de website voor de rechter, wat leidde tot het veelvuldig offline gaan van verschillende aanbieders van roms, zoals EmuParadise, uit angst voor juridische sancties.



    Duken
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Het is niet echt waarschijnlijk dat het echtpaar zo’n gigantisch bedrag op de bank heeft staan natuurlijk, maar het is mogelijk dat Nintendo op hoog niveau (lees semi Overheid) heeft onderhandeld om dit bedrag in de uitspraak genoteerd te krijgen om andere exploitanten van sites te ontmoedigen.

    In de praktijk zouden de beklaagden uiteindelijk dan veel minder betalen, bij een eventuele schikking. Het wachten is dan nu op het sneeuwbaleffect waar Nintendo natuurlijk op hoopt.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    3 uur geleden zei Meh Meh:

    12 miljoen Zimbabwaanse dollars is geen probleem. Dat is maar €30,000,- met de huidige koers.

    Ik denk dat ze daar dan wel beter af waren geweest, maar de uitspraak komt van Edelachtbare Jennifer G. Zipps van de Federale rechtbank in Arizona en daar is 12 miljoen echt 12 Miljoen US $ 😁

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    2 uur geleden zei Drifter:

    Ik denk dat ze daar dan wel beter af waren geweest, maar de uitspraak komt van Edelachtbare Jennifer G. Zipps van de Federale rechtbank in Arizona en daar is 12 miljoen echt 12 Miljoen US $ 😁

    Dan zou ik mooi naar een land zonder uitleveringsverdrag vluchten. Zimbabwe misschien....
    Tenzij ik 12 miljoen kan missen, maar het lijkt mij sterk dat ze dat hebben.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    De volgende aanklacht van Nintendo is ook gestart.

    Nintendo heeft de persoon achter het beruchte Team Xecutor-hackergroep aangeklaagd die een hack hebben gemaakt voor de Switch die "niet te stoppen" was. Nintendo heeft de man achter Team Xecutor, Mikel Euskaldunak, en enkele andere teamleden voor de rechter gesleept om de piraterij een halt toe te roepen. Ze worden beschuldigd van het verkopen van illegale Nintendo Switch- en NES Classic-games en het aanbieden van modificatietools.

    Deze modificatietool wordt geïnstalleerd in de Nintendo-switch van een gebruiker in de vorm van een stuk software die de beveiliging van de spelcomputer omzeilt, samen met onbevoegde aangepaste firmware. Deze exploit maakt het mogelijk om illegale Nintendo Console-spellen te spelen, aldus Nintendo.

    Euskaldunak verkocht de modificatie via de Amerikaanse marktplaats Offerup in combinatie met SD-kaarten vol Switch games en Nintendo Classic games. Nintendo heeft aan de rechter gevraagd of alle SD-kaarten en aangepaste Switch-spelcomputers in beslag worden genomen en worden vernietigd. Daarnaast vraagt het bedrijf om een schadevergoeding. De hoogte daarvan is niet bekend.

    Bron; Torrentfreak

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ik heb die hele modificatie van de switch gemist. Van de DS was ik best op de hoogte met de R4 kaartjes. Maar ik wist niet dat iets soortgelijks ook op de Switch beschikbaar was. 

    Daar gaan we even in neuzen. Dank!

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Och, R4-kaartjes. Die heb ik veel gebruikt in de Nintendo DS tijd. Me vrienden lekker gek maken 'dat spel wat je nu hebt, dat kan ik gratis spelen' :rofl:

    Ik wist ook niet dat er zoiets op de Switch beschikbaar was.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...