Spring naar bijdragen

Synology VPN bereikbaarheid


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  91
  • Waardering:   23
  • Prestatiepunten:  131
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  04-05-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoop dat ik in het juiste (sub) forum zit

 

Ik heb een synology gekocht via marktplaats om mijn tools op te draaien en een VPN abonnement aangeschaft bij PIA.

Nou staat mij bij dat ik een keer gelezen heb dat zodra de VPN op je synology doos actief is hij alleen nog maar te bereiken is via het VPN IP adres.

Ik weet ook niet zeker of dit alleen geld voor vanaf je LAN of ook vanaf het internet.

Hoop dat hier iemand is die weet wat ik bedoel en een verhelderend antwoord kan geven.

Kan via GOOGLE alleen maar dingen vinden over installatie en configuratie maar niet over de bereikbaarheid achteraf.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 23
  • 91
  • 2
  • Reacties 1
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goedemiddag Cookiesmonster,

Ja dat kan :) Ik heb het zelf ook maar dan niet via een Synology maar via een Windows server. Deze draait altijd via een VPN verbinding en gaat dus ook naar buiten via het VPN IP Adres.

Maar als ik hem vanuit buiten wil benaderen kan dat gewoon via het IP adres van mijn provider. Ik ga namelijk via dit IP adres naar mijn huis, komt aan op de router en die begrijp via port forwarding dat ik een verbinding wil maken met mijn server.

Klein demo tekst schema 😛

server ip intern: 192.168.1.1 ; Overnemen op poort 1234
IP adres provider: 84.85.86.87
Op de router port forward van port 1234 naar 192.168.1.1

Ik start de applicatie naar 84.85.87.87 op port 1234 waardoor ik op de server kan komen. Deze gaat zelf naar buiten via het PIA VPN adres net als je Synology.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...