Spring naar bijdragen

  • BREIN schikt met 75 aanbieders van illegale streamingskastjes en -diensten

     Delen


    De stichting BREIN, die zich inzet tegen schending van het auteursrecht, heeft het afgelopen jaar met 75 aanbieders van illegale online streamingsdiensten en -kastjes een schikking getroffen.

    Op die manier heeft BREIN dit jaar 300.000 euro geïnd, vertelt Tim Kuik, de directeur van BREIN, tegen NU.nl. "Dat bedrag loopt nog op, omdat we met een aantal partijen nog een afbetalingsregeling hebben lopen.""Het gaat om zowel kleine aanbieders, die enkele duizenden euro's betalen, als grote aanbieders, waarin de schikking in de tienduizenden euro's loopt", zegt Kuik. De grootste schikking betrof volgens de directeur 40.000 euro.

    Twee aanbieders van illegale streamingsdiensten weigerden de afgelopen elf maanden om met een schikkingsvoorstel van BREIN in te stemmen. In die gevallen kwam het tot een rechtszaak. Met de diensten, die via internet werken, kunnen gebruikers illegaal tv-kanalen, films, series of een combinatie bekijken. De abonnementsdiensten werken in sommige gevallen met fysieke kastjes.



    bewerkt door Duken


    Duken
    • Haha 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Ze adverteren nog steeds met .nl domeinnamen via Google Adword. Ik denk dus dat brein nog het een en ander te doen heeft. Ik heb net mijn Android IPTV kastje binnen, even Popcorn en Kodi opzetten.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Om een beetje een indruk te krijgen om wat voor soort schikkingen het kan gaan waar Brein graag melding van maakt zijn hier even 2 voorbeeldjes;

    Bij een electronicawinkel in Den Haag zijn vorige maand een tiental IPTV (Internet Protocol TeleVision) kastjes in beslag genomen door de politie Den Haag.  De onderneming verkocht deze samen met een IPTV abonnement voor 199 euro per jaar. Na invoer van een code kon het kastje ongeautoriseerd toegang geven tot meer dan duizend kanalen inclusief sport. 
    De zaak is inmiddels civielrechtelijk afgehandeld door middel van vrijwillige afstand van de kastjes en een onthoudingsverklaring met een boetebeding van 500 euro per kastje en abonnement. Het is de tweede keer dat de politie Den Haag illegale mediaboxen in beslag neemt. 

    Onlangs schikte BREIN ook met een kleine online verkoper van IPTV abonnementen die naast toegang tot beschermde kanalen ook video-on-demand toegang gaf tot films en series. De man schikte voor 1250 euro en tekende een onthoudingsverklaring met een boetebeding van 500 euro per abonnement. Schikkingen met grotere aanbieders lopen op tot tienduizenden euro per geval.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Er zijn ontzettend veel aanbieders en de meeste zitten in landen buiten de EU.
    Sommige hebben zelfs reseller programma's. Dan kan je hun IPTV dienst verder verkopen voor een prijs die je zelf bepaald.
    Ik moet daar niet aan denken maar aan het gebruik van IPTV, niets mis mee.

    25.000 TV zenders, voor 40 euro per 3 maanden. Je hoeft en kan niets uploaden, het is dus nog legaler dan torrents.
    En de aanbieder zit in een land dat geen eens een uitleveringsverdrag heeft met Nederland.
    Hoe wilt brein daar iets aan doen? Ik wens ze veel succes. :gek:

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik zie dat de website (even?) offline is. http://iptv-4k.eu/
    Maar de app werkt uitstekend. Zenders zijn vaak in HD, geen happeringen, makkelijk switchen tussen kanalen.
    Ik heb er maar liefst 8 geprobeerd, dit is de beste aanbieder van IPTV zover ik het heb getest.
    Helaas kom ik er maar niet aan toe om mijn IPTV mediaspeler goed te testen.... maar op de PC werkt het uitstekend.
    En de support is fantastisch, erg snel en behulpzaam.

     

    @edit; 50 per half jaar, ze zijn dus nog goedkoper. Op 1 apparaat tegelijk kijken, da's wel minder.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    7 uur geleden zei Draakie:

    Ziet er best goed uit, ook volledig Nederlandstalig en simpele handleidingen. Werkt zelfs met Kodi.. :D

     https://iptv-4k.eu/andere-iptv-apparaten/#kodi-xbmc-version-17-up

    Ja, uitgetest, werkt met een VPN, achter een proxyserver goed. Ook aan mijn beamer gekoppeld.  Langzame internetverbinding, mogelijk daarom heel soms een haperend beeld. ik ga er donderdag thuis eens naar kijken.  Maar tot zover niets te klagen.
     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    BREIN heeft een hoop medewerkers rondlopen die een zeer uitgebreide kring van verklikkers hebben, afgaande op onderstaande mededeling op de site van BREIN op 11 December j.l.

    Naar aanleiding van diverse meldingen onderzocht BREIN de ongeautoriseerde verkoop van muziekbestanden aan DJ's binnen een besloten online DJ community en identificeerde de verkoper. Voor een contributie van 10 Euro per week kregen DJ's wekelijks toegang tot enkele honderden nieuwe muziekbestanden, remixen en nieuwe albums die door de verkoper op een filehoster werden geüpload. De verkoper heeft geschikt voor 2,500 euro en een onthoudingsverklaring getekend met een dwangsom van 500 euro per toekomstige inbreuk.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    6 uur geleden zei Drifter:

    Naar aanleiding van diverse meldingen onderzocht BREIN de ongeautoriseerde verkoop van muziekbestanden aan DJ's binnen een besloten online DJ community en identificeerde de verkoper. Voor een contributie van 10 Euro per week kregen DJ's wekelijks toegang tot enkele honderden nieuwe muziekbestanden, remixen en nieuwe albums die door de verkoper op een filehoster werden geüpload. De verkoper heeft geschikt voor 2,500 euro en een onthoudingsverklaring getekend met een dwangsom van 500 euro per toekomstige inbreuk.

    Ik ben benieuwd hoe ze bij deze verkoper zijn gekomen. Dit lijkt zo een klein interne DJ community ding met een handjevol kopers. Tenminste dat lijkt mij, of zijn hier honderden kopers voor? Dan is 2500 duizend wel een "lage"  boete.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...