Spring naar bijdragen

4k Samsung TV en films afspelen vanaf harde schijf


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Geachte lezer.

1) Ik heb laatst een Samsung 4k tv gekocht maar klopt het dat ik dan een extra abonnement moet hebben voor de uitzendingen (die je nog niet veel hebt) moet hebben.

2) Ik heb een harde schijf aangesloten op deze TV (4K dus) met daarop een paar 4k films, worden die dan wel weer gegeven op deze TV.

Ik zie wel wat verschil maar om nou te zeggen hm .....of ik moet er al aan gewend zijn.😁

Ik wacht het antwoord even af.

Bij voorbaat dank !

Arietta

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57
  • William1 veranderde de titel in 4k Samsung TV en films afspelen vanaf harde schijf

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

8 uur geleden zei Arietta:

1) Ik heb laatst een Samsung 4k tv gekocht maar klopt het dat ik dan een extra abonnement moet hebben voor de uitzendingen (die je nog niet veel hebt) moet hebben. 

 

Je moet een TV abonnement hebben, anders heb je geen TV.
Daarnaast heb je Netflix of Popcorn Time nodig om films te kunnen bekijken.
Als het een smartTV is met Android kan je Netflix en Popcorn Time vrij makkelijk installeren.
Netflix zendt veel uit in 4K als je het duurste abonnement gebruikt. 

8 uur geleden zei Arietta:

 2) Ik heb een harde schijf aangesloten op deze TV (4K dus) met daarop een paar 4k films, worden die dan wel weer gegeven op deze TV.

 

Als je een videospeler app op je smartTV hebt die 4K kan afspelen, heb je 4K.
Zonder misschien ook, ik weet het niet zeker, ik heb geen smartTV.
(Ik heb een domme TV met een slimme nstreamer en een 4K beamer)
Waarschijnlijk kan iemand anders je 2e vraag beter beantwoorden. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dank u wel voor dit antwoord.

Dan wacht ik het nog wel even af of iemand me verder kan helpen.

Ik hoop het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57

Hallo Arietta,

Je hebt een tv gekocht die eigenlijk zijn tijd ver vooruit is, want op dit moment is er nog nauwelijks aanbod voor deze Ultra High Definition televisie. Het verschil tussen jouw 4k Ultra HD TV en een gemiddelde Full HD zit hem vooral in het aantal pixels. Jouw 4k heeft 8 miljoen pixels en een Full HD 4 miljoen pixels. Het verschil merk je dan wanneer je heel dichtbij gaat staan en op jouw TV geen puntjes meer ziet in het beeld.

Maar nu komt het!!!, dat verschil is er dus alleen wanneer je ook naar een 4k uitzending of Film kijkt en die zijn er nog maar nauwelijks en kan je alleen verwachten als je een abonnement hebt op Netflix of sommige uitzendingen op YouTube, want dit zijn momenteel de enigen die deze kwaliteit ondersteunen, maar uiteraard gaan er meer (streaming) diensten komen, want dit is nu eenmaal de toekomst.

Als antwoord op het 2e deel van jouw vraag, moet ik je ook teleurstellen, want het afspelen van 4k films vanaf een direct aangesloten harde schijf zal nauwelijks verschil in beeld geven met dat van films met een lagere resolutie (1080p). Bovendien zal een bestand van 1 4k film tenminste 60 GB groot zijn en ik heb geen idee hoe groot die filmbestanden zijn die je op jouw Harde Schijf hebt staan. Samsung geeft zelf aan dat voor het afspelen van 4k films je dan ook een nieuwe Blu-ray-speler nodig hebt, die de 4K-resolutie ondersteunt. Samsung heeft hiervoor de uiterst geavanceerde UBD-M9500 ontwikkeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Mooi antwoord heren :)

eventueel je nieuwe televisie te ruilen tegen een HD tv van 6 jaar oud. Ik kom hem zelfs zelf langs brengen 😛 hehhehe alle gekheid op een stokje. Machtig mooie tv, ik moet ook weer eens gaan sparen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ontzettend bedankt voor de antwoorden maar ben er nog niet helemaal mee uit.

Ik heb dus een Samsung QE55Q7F QLED TV en een harde schijf van 5 TB waar dus enkele films van de grote van  50 GB op staat

Bijvoorbeeld Uncle Drew (2018) BLURAY 2160P UHD HDR TRUEHD AC3 NLSUBS REMUX  grote 51.4 GB

Om die te kijken uiteraard van mijn harde schijf op mijn TV is er dan geen verschil tussen een film van 5 GB of deze.

Hou me  te goede  ik heb dus al aangegeven dat ik wel iets verschil ziet maar sorry dan heb IK het gevoel dat het met een stuk kleiner film ook nog 

goed te kijken is. Of sla ik nu een flatter.

Ik wacht het antwoord hiervan nog even af.

Bij voorbaat dank.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57
11 uur geleden zei Arietta:

Om die te kijken uiteraard van mijn harde schijf op mijn TV is er dan geen verschil tussen een film van 5 GB of deze.

Hoi Arietta,

Ik had eerder al geantwoord dat ik je daarmee teleur moest stellen, want je kan alleen jouw 4k films kijken als je dat doet via een Media box of via een laptop waar software op staat die de 4k resolutie ondersteunt om de films af te spelen. Wanneer je een gewone HDD direct op je TV aansluit met een USB kabel zal je geen verschil in beeld zien met een andere film met een lagere resolutie (bijv. 1080p)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

7 uur geleden zei Drifter:

Wanneer je een gewone HDD direct op je TV aansluit met een USB kabel zal je geen verschil in beeld zien met een andere film met een lagere resolutie (bijv. 1080p)

Als het een SSD HD is met USB 3.1 ondersteuning op de SSD  HD en TV, moet 4K wel werken.
Als het geen SSD schijf is en geen smartTV, waarop een videoplayer app geïnstalleerd kan worden, is een externe 4K mediaplayer noodzakelijk.
Degelijke mediaplayers kosten 3 a 4 tientjes, zijn gewoon via bol.com te bestellen en  werken uitstekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dank jullie wel voor deze antwoorden.

Ik ga eens kijken of ik hier iets mee kan.

Ik hoop van wel.

Jullie horen nog wel van me.

Nogmaals bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Sorry maar ik heb het opgegeven ik kom er niet uit. Jammer.

Begrijp niet dat het tegenwoordig allemaal zo moeilijk moet.

Bij mijn vorige TV kon ik gewoon de harde schijf aansluiten en walla.

Nu kan dat ook wel maar heb ik geen 4k moet ik weer andere spullen voor aanschaffen. ( mediaplayer ) en waar moet ik die dan

weer op aansluiten er zit totaal geen aansluiten op mijn TV.

Geldklopperij maar ja waar is dat niet mee.

Toch bedankt voor de antwoorden 😌

Groet Arrietta

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57
9 minuten geleden zei Arietta:

mediaplayer ) en waar moet ik die dan

weer op aansluiten er zit totaal geen aansluiten op mijn TV.

Op jouw Super moderne TV zitten 4 mogelijkheden om een HDMI kabeltje aan te sluiten van een Mediabox en @Meh Meh had eerder al uitgelegd dat als jouw TV een SmartTV is, er een videoplayer app op geïnstalleerd kan worden en jouw TV is een SmartTV.

Je hebt ook nog even niet verteld of de Harde Schijf die jij gebruikt een normale HDD schijf is, of een SSD HD met USB 3.1 ondersteuning, want met een SSD kan je wel 4k afspelen. Je hebt een super Ultra HD TV met ongekend veel mogelijkheden, maar je moet om wat te kunnen doen wel even in de gebruiksaanwijzing duiken of als je daar niet uitkomt iemand met voldoende kennis bij jou thuis dingen op je TV laten installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dank je wel Drifter,

Klopt er zit een mediabox bij met HDMI aansluitingen. zover was ik.😁

Daar heb ik de harde schijf nu op aan gesloten en die speel gewoon af.maar geen 4k

Harde schijf is:

(Intenso Memory Center Desktop Harddisk 3 TB. USB 3.0 (USB 2.0 compatible) )

Maar daar schrijf je weer iets een videoplayer app, ja waar haal ik die vandaan en hoe krijg je zoiets op je TV.

Voor mijn gevoel wordt het steeds ingewikkelder.maar ja daar ben ik dan ook een vrouw voor 😜

Ik heb al aan mijn kennissen gevraagd maar helaas is voor hun ook allemaal nieuw denken wel heel goed na voor ze ook een nieuwe TV aanschaffen.

Woon je niet in de buurt van Dordrecht 🤣 

Bedankt groetjes Arietta

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Apps die je op de tv kunt installeren zijn bijvoorbeeld Plex en Emby. In veel gevallen kun je ze via de app store van de tv op de tv installeren.

Zelf heb ik een lange tijd Emby op me Smart TV gebruikt, en dat werkte prima.

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
1 uur geleden zei Arietta:

Maar daar schrijf je weer iets een videoplayer app, ja waar haal ik die vandaan en hoe krijg je zoiets op je TV.

Als je een Android telefoon of iPhone hebt, moet je voor alles een App downloaden in de App store en dat kan je met een Smart TV ook als je wi-fi hebt.

Maar zoals ik eerder al heb gezegd, zal je daarvoor zelf de gebruiksaanwijzing van je TV even goed door moeten lezen, want volgens de Gebruiksaanwijzing zitten er op jouw TV al een aantal geïnstalleerde app's, waaronder Netflix, YouTube, Spotify, Amazon Prime Video en Plex en een ingebouwde Mediaplayer die ook 4k af moet kunnen spelen.

Je moet alleen op je afstandsbediening even het juiste knopje vinden om die app onderin je balk te selecteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dank jullie wel,

Ik ga eens zoeken op de TV wat er op zit.

En uiteraard de gebruiksaanwijzing nog eens goed door nemen.

grt Arietta

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goedemorgen,

Ik ben een stapje verder heb  Plex er op gekregen, van Youtube wat geleerd, maar helaas is er  weer een ander probleem.

Muziek speelt prima af maar films ho maar. 

Tot mijn verbazing heeft de film b.v als exentie MKV maar op Tv geeft die MPG aan is toch vreemd of niet .

Geeft aan krijg film niet gevonden.

 

grt Arietta

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57

Hoi Arietta,

Ik heb begrepen uit de gebruiksaanwijzing van jouw Samsung QE55Q7F QLED dat Plex al voor geïnstalleerd is. Om aangesloten apparaten of HDD in de Bibliotheek van Plex te krijgen moet je een aantal stappen goed doorlopen.

Ik heb een pagina gevonden waar dat uitstekend uitgelegd wordt en als alles goed gedaan is, moet Plex ook MKV bestanden af kunnen spelen. Lees onder deze link even de uitleg nog eens door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoi Drifter,

Ja klopt Plex stond voor geïnstalleerd.

En die website onder de link had ik ook al  gevonden.

Ben er vandaag weer zoet mee geweest,meerdere films doen het nu wel maar de 4k starten niet echt op dat zal zeker ook nog ergens mee te maken hebben.

Bedankt voor je mede werking ik hoop in verloop van tijd dat er nog een makkelijke oplossen voor die 4k films komt  voorlopig stop ik er even mee.

Genoeg gelezen en  gedaan.😄

Nogmaals bedankt Drifter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57
  • 4 maanden later...

  • Bijdragen:  0
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 2 december 2018 om 21:52 zei Meh Meh:

Als het een SSD HD is met USB 3.1 ondersteuning op de SSD  HD en TV, moet 4K wel werken.
Als het geen SSD schijf is en geen smartTV, waarop een videoplayer app geïnstalleerd kan worden, is een externe 4K mediaplayer noodzakelijk.
Degelijke mediaplayers kosten 3 a 4 tientjes, zijn gewoon via bol.com te bestellen en  werken uitstekend.

Niet alle mediaplayers ondersteunen 4k,zeker niet die van een paar tientjes!een goede mediaplayers voor 4k kost al gauw tussen de 100 en 200 euro.nvidea Shield is een hele goede 4k mediaspeler.en let ook gelijk  of je een goede HDMI kabel hebt die 4k en HDR ondersteund.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

9 uur geleden zei FROGGIE:

Niet alle mediaplayers ondersteunen 4k,zeker niet die van een paar tientjes!een goede mediaplayers voor 4k kost al gauw tussen de 100 en 200 euro.nvidea Shield is een hele goede 4k mediaspeler.en let ook gelijk  of je een goede HDMI kabel hebt die 4k en HDR ondersteund.

 

Die zijn er gelukkig tegenwoordig steeds meer. Overigens is een shield sneller, maar ik heb mi box s. Doe heb je voor een euro of 60 en heeft 4k.(is nog geen 4 tientjes... Inderdaad duurder ;) )

Draait met officiële Android tv en kan ook Kodi op worden geïnstalleerd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...