Spring naar bijdragen

  • Bethesda ontzegt spelers toegang tot Fallout 76 na homohaat

     Delen


    Een groep spelers mag geen Fallout 76 meer spelen, omdat ze homo's online bedreigden en probeerden te 'elimineren'.

    fallout_76_bethesda_updates.jpg

    De spelers werden aanvankelijk drie dagen geschorst van Fallout 76, schrijft Eurogamer. Volgens een van de spelers was dat hun "enige waarschuwing". Niet veel later besloot ontwikkelaar Bethesda de groep alsnog permanent te weigeren.

    De groep belaagde een drietal andere spelers tijdens een online speelsessie, nadat een van de groepsleden een compliment kreeg over zijn kleding in het spel. De aanvallers riepen dingen als: "We zijn hier om alle gays te elimineren." De groep viel de spelers lachend aan. Ook zeiden ze zich te moeten ontsmetten vanwege aids.

     

    Het filmpje werd door een van de slachtoffers op Twitter geplaatst. De video is inmiddels tienduizenden keren bekeken.

    Bethesda zegt dit soort gedrag "niet te tolereren". De ontwikkelaar blijft mishandeling en pestgedrag naar eigen zeggen samen met Sony en Microsoft onderzoeken en onderneemt actie "waar nodig".

    Gemengde reacties op Fallout 76

    Fallout 76 is alleen online speelbaar met maximaal 24 spelers tegelijk in een level. In de game kunnen mensen elkaar beschieten als beide partijen daarmee instemmen. Als een persoon de ander beschiet en diegene niet terugschiet, dan veroorzaken de wapens slechts beperkte schade. Deze aanpak zorgt ervoor dat mensen die niet willen vechten, langdurig lastiggevallen kunnen worden door spelers die op hen blijven schieten.

    De nieuwe Fallout-game wordt overwegend negatief ontvangen door recensenten en spelers. Onlangs kwam het spel in opspraak vanwege de uitgave van een misleidende versie. In een speciale, duurdere editie zou een draagtas van canvas worden geleverd, maar die bleek achteraf van nylon te zijn gemaakt. Bethesda bood excuses aan en gaf kopers omgerekend een beloning van 5 euro. Dat bedrag konden ze in het spel uitgeven aan items.



    Trizomu
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Mogelijk is het echt gebeurd. Misschien is het opgezet. Maar 1 ding lijkt mij vrij zeker. 
    Bethesda zag hierin een marketing stunt en heeft daarom zo hard opgetreden en de media geïnformeerd.
    Het is een stunt die mensen weglokt van de rampzalige Fallout 76 reviews.


    Neemt trouwens niet weg dat de gay bashing gamers een zeer lange kick of ban verdienen.
    Maar homohaat komt overal voor, als ik een uurtje of 2 Rainbow 6 Siege speel, maken spelers elkaar talloze keren uit voor homo.
    Ik scheld ze dan altijd uit voor hetero maar daar reageren ze nooit op... :gek: 
    Jammer, het interesseert mij persoonlijk niets, wat boeit of een man op mannen of op vrouwen valt.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 2-12-2018 om 01:32 zei Meh Meh:

    Neemt trouwens niet weg dat de gay bashing gamers een zeer lange kick of ban verdienen.
    Maar homohaat komt overal voor, als ik een uurtje of 2 Rainbow 6 Siege speel, maken spelers elkaar talloze keren uit voor homo.
    Ik scheld ze dan altijd uit voor hetero maar daar reageren ze nooit op... :gek: 
    Jammer, het interesseert mij persoonlijk niets, wat boeit of een man op mannen of op vrouwen valt.

    je begroet ze inderdaad altijd netjes en als ze dan vervelend worden krijg je gewoon een ban voor teamkilling...

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    31 minuten geleden zei snowboardsissy:

     je begroet ze inderdaad altijd netjes en als ze dan vervelend worden krijg je gewoon een ban voor teamkilling...

    Guilty.... :D 

    Maar er is een groot verschil tussen 'hello gays', 'stop shooting me you gaylord' en echte homohaat.
    Ik ben tijdens een game geen heilige. ☺️ 

    Zoals je weet zit ik nog steeds achter mijn oude slaptop. Ik verwacht pas na de kerst weer achter mijn game PC te zitten.
    Misschien een dag/nacht, ergens in de aankomende week, maar da's niet zeker.
    Jammer dat ik al zo lang niet ben platgereden door je, @snowboardsissy 
    Ik vond het altijd erg leuk om PUBG en Rainbow Six Siege met je te spelen. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...