Spring naar bijdragen

Recommended Posts

goede morgen wie kan mijn helpen, hoe krijg ik ondertitels in een film en waar haal ik de ondertitels vandaan al vast bedankt stroo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei stroo:

goede morgen wie kan mijn helpen, hoe krijg ik ondertitels in een film en waar haal ik de ondertitels vandaan al vast bedankt stroo

Hallo stroo,

Op onze site staat een overzicht van websites waar je ondertitels kan downloaden Onder deze link

Ga bijv. naar OpenSubtitles en type in de zoekmachine de naam van de film waar je de ondertiteling voor nodig hebt. Je krijgt dan een lijst te zien met verschillende ondertitelingen die je kunt downloaden. De vlaggetjes achter het bestand geven aan in welke taal je de ondertiteling wil downloaden. OpenSubtitles ziet automatisch in welk land je zit en geeft daar de bijpassende ondertitels bij. Klik nu op de tekst van de ondertiteling die hetzelfde is als de titel van jouw Film of Serie aflevering en op de nu geopende pagina klik je op het blokje met de tekst Download. Je downloadt nu een .zip-bestand met daarin de ondertiteling. Zoek dat bestand op op je computer (vaak onder Mijn Documenten/Downloads), en pak het programma uit met WinRar of 7-zip. Je ziet nu een mapje met daarin een bestand met .srt-extensie. Verplaats nu het gedownloade srt bestandje naar de map waar je ook de film hebt staan en geef het srt bestandje de zelfde naam als jouw Film (bijv. The Equalizer 2.mkv en de ondertiteling wordt dan The Equalizer 2.srt)

Als je de film af kan spelen vanuit jouw map met VLC Mediaspeler heb je gelijk de ondertiteling in de film zitten. Als je de ondertiteling definitief in de film wil hebben (ingebakken), zal je een Video Converter programma nodig hebben zoals Apowersoft Video Converter of Apowersoft MKV Converter, waarin mogelijkheden zitten om een ondertiteling toe te voegen bij jouw Film of Serie aflevering.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prachtige post @Drifter . Complimenten :)

eventuele handleiding van VLC is ook nog bij ons geen vinden. Zit helaas niks bij over subtitles. Daarvoor kan je de handelingen van drifter gebruiken 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik weet denk ik wel genoeg om het te gaan proberen en iedereen bedankt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Ineedhelp
      Een hele goedenavond,
      Ik heb een probleem en hoop dat iemand me kan helpen.
      Ik heb een aflevering van een TV serie gedownload en daarbij de behorende srt bestand
      Nu heb ik iets ongelooflijks stom gedaan: Ik heb het SRT bestand geopend met excell
      en nu zijn al mijn srt bestanden een excel bestand geworden.
      Wie kan me helpen om deze situatie terug te draaien, dus om van excel weer een srt bestand te maken

Alvast heel erg bedankt

Groetjes
      Peter

• Door anjamarij
      Hoe kan ik ondertiteling zoeken bij films wat geen ondertiteling hebben,moet ik daar ook weer iets voor downloaden?
    • Door Draakie
      Ondertiteling downloaden kan op diversen websites. Ik merk zelf dat ik een overzicht mis van deze websites. Vandaar dat er hier een overzicht is gemaakt van sites waar je Nederlandse SRT's en SUBS kan downloaden voor al je films en series. 
      We proberen deze lijst up-to-date te houden. Werken er links niet of heb je zelf aanvullingen dan kan je dit doorgeven via de reacties. De startpost kunnen we dan ook blijven bijwerken.
      Websites voor Nederlandse ondertitels:
      New Subtitles Ondertitel Open Subtitles NL Ondertitels Podnapisi Handig voor de subtitels gebruikers: Welke VPN moet ik kiezen?