Spring naar bijdragen

Na update naar nieuwere versie werkt qBittorrent niet meer goed door jackett (out of the box)


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het viel mij op dat qBittorrent na update naar een nieuwere versie (out of the box) niet meer goed functioneert. Want ik kon wel iets zoeken en kreeg dan ook zoekresultaten, maar deze kon ik vervolgens niet selecteren en downloaden. Oorzaak bleek o.a Jackett te zijn. Na het installeren en configureren van Jackett werkte de zoekoptie wel weer normaal. Pas toen ik ging lezen kwam ik erachter dat er na update/installatie nog eerst een paar stappen gedaan moeten worden. Wat ik dan niet begrijp is waarom dit niet vooraf wordt aangegeven en waarom er tijdens repackaging de benodigdheden als Python Interpreter en Jackett niet als prerequisites in het qBittorrent pakket worden toegevoegd. Als je kiest tijdens de installatie om de zoekoptie te gebruiken dan worden deze onderdelen mee geïnstalleerd. Want om de ingebouwde zoekmachine te gebruiken heb je de Python Interpreter nodig en sinds Jackett is toegevoegd moet deze ook eerst nog als service geïnstalleerd worden en daarna nog eens de zoekplugins uit qBittorrent aan Jackett toegevoegd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Verrek, ik had vandaag exact hetzelfde. Bij het updaten van de zoekplugins kreeg ik ook jackett. Vond ik geen probleem, dacht dat het een site was. Maar nu krijg ik bij het zoeken een melding over de configuratie daarvan. Heel gaar. 

Daarna maar verder gegaan met stofzuigen. Goed om te lezen waar het probleem in zit. Wel cru van deze update :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
3 uur geleden zei qbittorrentusernl:

 Pas toen ik ging lezen kwam ik erachter dat er na update/installatie nog eerst een paar stappen gedaan moeten worden. Wat ik dan niet begrijp is waarom dit niet vooraf wordt aangegeven

Het is voor de ontwikkelaars natuurlijk makkelijker om iets achteraf toe te voegen in een update voor de laatste softwareversie (4.1.4) na verschillende bug meldingen, dan weer een hele nieuwe versie te bouwen waar die bug in hersteld is.

Het blijft een stukje download software dat volledig door vrijwilligers wordt onderhouden en de bug meldingen in deze qBittorrent 4.1.4 versie dateren vanaf eind November 2018, maar zijn niet specifiek alleen aan Jackett toe te schrijven, maar meer in het algemeen aan de zoekmachine plugins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

6 uur geleden zei Duken:

Verrek, ik had vandaag exact hetzelfde. Bij het updaten van de zoekplugins kreeg ik ook jackett. Vond ik geen probleem, dacht dat het een site was. Maar nu krijg ik bij het zoeken een melding over de configuratie daarvan. Heel gaar. 

Daarna maar verder gegaan met stofzuigen. Goed om te lezen waar het probleem in zit. Wel cru van deze update :(

Niet zoals het hoort, zo raak je gebruikers kwijt. Maar om toch snel te kunnen downen kan je Jackett installeren als service. Jackett werkt zo als een soort proxy. Daarna moet je browser opstarten en inloggen op http://127.0.0.1:9117 en daarna de zoekplugins vinden die je in qBittorrent al gebruikte. Je kunt ze dan toevoegen aan Jackett door eerst op 'add indexer' te klikken en daarna op het groene '+' te klikken.

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 uur geleden zei Drifter:

Het is voor de ontwikkelaars natuurlijk makkelijker om iets achteraf toe te voegen in een update voor de laatste softwareversie (4.1.4) na verschillende bug meldingen, dan weer een hele nieuwe versie te bouwen waar die bug in hersteld is.

Het blijft een stukje download software dat volledig door vrijwilligers wordt onderhouden en de bug meldingen in deze qBittorrent 4.1.4 versie dateren vanaf eind November 2018, maar zijn niet specifiek alleen aan Jackett toe te schrijven, maar meer in het algemeen aan de zoekmachine plugins.

Klopt, vanwege het wereldwijde gebruik kan ik me niet voorstellen dat het niet al reeds enige tijd bug meldingen regent ook m.b.t zoekplugins. Wat mij hielp met zoekplugins is installeren van qBittorrent v 4.x en daarna de upgrades uitvoeren en zoeken werkt dan toch nog goed. Is een workaround maar ben met je eens dat het zo niet hoort. Raak je absoluut gebruikers mee kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
9 uur geleden zei qbittorrentusernl:

Klopt, vanwege het wereldwijde gebruik kan ik me niet voorstellen dat het niet al reeds enige tijd bug meldingen regent ook m.b.t zoekplugins.

Zolang qBittorrent al werkt in de verschillende versies met de zoekmachine plugins zijn er ook al bug meldingen, maar dat heeft ook meer te maken met de snelle ontwikkelingen en veranderingen in de OS, waardoor ook te pas en te onpas problemen worden veroorzaakt.

Mocht iemand problemen hebben met de automatische installatie van plugins, dan is er altijd nog een mogelijkheid dat handmatig te doen door even te klikken op deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 23-12-2018 om 08:05 zei Drifter:

Zolang qBittorrent al werkt in de verschillende versies met de zoekmachine plugins zijn er ook al bug meldingen, maar dat heeft ook meer te maken met de snelle ontwikkelingen en veranderingen in de OS, waardoor ook te pas en te onpas problemen worden veroorzaakt.

Mocht iemand problemen hebben met de automatische installatie van plugins, dan is er altijd nog een mogelijkheid dat handmatig te doen door even te klikken op deze link.

Met alle respect, dat is eigenlijk de wereld op z'n kop. Dit is geen bug maar meer slordigheid omdat men vooraf blijkbaar niet geprobeerd heeft om, na update naar de versie met de nieuwe onderdelen, een download uit te voeren. Want dan was het probleem al meteen getackeld. Wat zich hier voordoet heeft te maken met een nieuw onderdeel waarvan essentiële pre-requisites (in de vorm van instellingen en op de computer te installeren onderdelen) ontbreken die bij repackaging konden worden toegevoegd. Als vangnet was een ReadMe document met info over de extra instellingen (en te configureren/installeren onderdelen) of verwijzingen ernaar ook al voldoende geweest.

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 24-12-2018 om 10:38 zei qbittorrentusernl:

Met alle respect, dat is eigenlijk de wereld op z'n kop. Dit is geen bug maar meer slordigheid omdat men vooraf blijkbaar niet geprobeerd heeft om, na update naar de versie met de nieuwe onderdelen, een download uit te voeren. Want dan was het probleem al meteen getackeld. Wat zich hier voordoet heeft te maken met een nieuw onderdeel waarvan essentiële pre-requisites (in de vorm van instellingen en op de computer te installeren onderdelen) ontbreken die bij repackaging konden worden toegevoegd. Als vangnet was een ReadMe document met info over de extra instellingen (en te configureren/installeren onderdelen) of verwijzingen ernaar ook al voldoende geweest.

Ik heb ook een thread in Github gedaan over het probleem dat zich voordoet met Jackett standaard ingeschakeld in de qBittorrent update versie, die kan je 'hier' vinden.

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goed topic, helaas wel gesloten met de mededeling dat we hem maar moeten configureren. Er is ook een user eens met het 'probleem'. 

Citaat
AnthonyBe commented  • edited 8 days ago

This is partly why I raised #9945

The fact that the Jackett search plugin is now a default, and requires the Jackett 'app' to be downloaded and configured I feel needs to be reviewed. I feel requiring Jackett to be quite different from requiring Python. Many users will not have the capability to install and configure Jackett as it (IMHO) falls more in the advanced user category. We're essentially requiring users to install an entire other application just to be able to use Search in qB.

While Jackett is the 'best' way forward to avoid having to maintain individual search plugins, I feel making it a default needs to be reconsidered, or, consider including Jackett as part of the qB installation package and make it an optional or required part of the installation, and automate (or prompt) configuration of it, so the entire process is more seamless.

In dit geval wordt het dus tijd de handleiding te updaten met jackett :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
12 uur geleden zei qbittorrentusernl:

Ik heb ook een thread in Github gedaan over het probleem dat zich voordoet met Jackett standaard ingeschakeld in de qBittorrent update versie, die kan je 'hier' vinden.

Wat ik eerder al vermelde, de vrijwillige ontwikkelaars vinden de incorrect werkende zoekplugin Jackett na installatie van de update naar de laatste versie van qBittorrent niet belangrijk genoeg om daarvoor een nieuwe build te gaan maken, omdat er verder geen problemen zijn met de overige plugins en Jackett handmatig even geconfigureerd kan worden waarna de werking van qBittorrent wel helemaal in orde is.

@qbittorrentusernl gaf zelf al aan in deze topic "Pas toen ik ging lezen kwam ik erachter dat er na update/installatie nog eerst een paar stappen gedaan moeten worden" dus er word wel degelijk door de makers op dit punt geattendeerd en dat vinden ze voorlopig wel afdoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

6 uur geleden zei Drifter:

Wat ik eerder al vermelde, de vrijwillige ontwikkelaars vinden de incorrect werkende zoekplugin Jackett na installatie van de update naar de laatste versie van qBittorrent niet belangrijk genoeg om daarvoor een nieuwe build te gaan maken, omdat er verder geen problemen zijn met de overige plugins en Jackett handmatig even geconfigureerd kan worden waarna de werking van qBittorrent wel helemaal in orde is.

@qbittorrentusernl gaf zelf al aan in deze topic "Pas toen ik ging lezen kwam ik erachter dat er na update/installatie nog eerst een paar stappen gedaan moeten worden" dus er word wel degelijk door de makers op dit punt geattendeerd en dat vinden ze voorlopig wel afdoende.

Voor een deel ben ik het daarmee eens, omdat dit programma juist voor de beginner relatief makkelijk te installeren/gebruiken was. Na de update naar v4.1.4 veranderde dat. De (extra)configuratie van 'zoekoptie' is zeker voor de beginners echt teveel gevraagd. Voor een schone installatie weet ik het niet, omdat ik dat (nog) niet heb geprobeerd.

bewerkt door qbittorrentusernl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
Op 2-1-2019 om 13:15 zei qbittorrentusernl:

Voor een deel ben ik het daarmee eens, omdat dit programma juist voor de beginner relatief makkelijk te installeren/gebruiken was. Na de update naar v4.1.4 veranderde dat.

Beste @qbittorrentusernl ik begrijp je punt, maar zelfs nadat je een topic hebt aangemaakt betreffende je issue op GitHub en kennis hebt genomen van de afhandeling daarvan, kan je niet anders dan erkennen wat mijn eerdere uitkomst al was, nadat ik verschillende topics over de plug-in problemen had gelezen op GitHub. De installatie van de Jackett plug-in werkt net even anders dan van de overige plug-ins in qBittorrent en het probleem dat daardoor is ontstaan is volgens de ontwikkelaars van qBittorrent op te lossen door Jackett uit te schakelen of een handmatige configuratie te doen. Er is overigens op 24-12-2018 een Nieuwe build v4.1.5 uitgebracht, waar zover ik kan zien weinig is aangepast met betrekking tot dit probleem.

We zullen de Handleiding van qBittorrent proberen in zo goed mogelijk Nederlands aan te vullen met een omschrijving van deze Configuratie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

15 uur geleden zei Drifter:

We zullen de Handleiding van qBittorrent proberen in zo goed mogelijk Nederlands aan te vullen met een omschrijving van deze Configuratie.

Drifter heeft de handleiding al bijgewerkt! Ik zal hem deze week ook volgen en daarmee jackett werkend maken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 2-1-2019 om 17:10 zei Drifter:

Beste @qbittorrentusernl ik begrijp je punt, maar zelfs nadat je een topic hebt aangemaakt betreffende je issue op GitHub en kennis hebt genomen van de afhandeling daarvan, kan je niet anders dan erkennen wat mijn eerdere uitkomst al was, nadat ik verschillende topics over de plug-in problemen had gelezen op GitHub. De installatie van de Jackett plug-in werkt net even anders dan van de overige plug-ins in qBittorrent en het probleem dat daardoor is ontstaan is volgens de ontwikkelaars van qBittorrent op te lossen door Jackett uit te schakelen of een handmatige configuratie te doen. Er is overigens op 24-12-2018 een Nieuwe build v4.1.5 uitgebracht, waar zover ik kan zien weinig is aangepast met betrekking tot dit probleem.

We zullen de Handleiding van qBittorrent proberen in zo goed mogelijk Nederlands aan te vullen met een omschrijving van deze Configuratie.

 

De nieuwe versie is overigens 4.1.5. Van wat ik had begrepen zou er idd weinig veranderd worden/zijn, omdat de programmeurs menen dat alles werkt zoals het hoort en het een keuze is om al of niet gebruik te maken van onderdelen in de 'zoek' optie. De 'gewone gebruiker' die een update uitvoert, zal dit zo niet ervaren verwacht ik en om die reden was mijn voorstel ook om in het pakket een 'readme' te plaatsen met de aanpassingen. Ook dat werd verworpen om dezelfde reden, het werkt en het is een keuze van de gebruiker om wel of niet onderdelen in de 'zoek' optie te gebruiken. Ik had al eerder beschreven wat gedaan moest worden om het downloaden weer werkbaar te maken. Ik heb niet gedocumenteerd hoe je onderdelen uitschakelt, omdat het onderdeel configureren alleen meerwaarde oplevert. Drifter zal het uitschakelen van onderdelen ook gedocumenteerd hebben, verwacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1
18 uur geleden zei qbittorrentusernl:

De nieuwe versie is overigens 4.1.5.

Drifter zal het uitschakelen van onderdelen ook gedocumenteerd hebben, verwacht ik.

Goed opgemerkt qbittorrentusernl en uiteraard heb ik dat nu even gecorrigeerd.

Drifter heeft een zo goed als mogelijke Nederlandse vertaling gemaakt van de Engelstalige handleiding waar de Ontwikkelaars van qBittorrent naar linken voor de Uitschakeling of Configuratie van Jackett. De op Duken.nl geplaatste qBittorrent Handleiding is een vertaling van de originele Handleiding die gemaakt is door de ontwikkelaars van qBittorrent en een aanvulling daarop zoals deze Jacket Configuratie wordt dan logischerwijs ook op Duken.nl geplaatst. Niet logisch is het plaatsen van aanpassingen en handleidingen die misschien een oplossing bieden voor zelf gecreëerde problemen, want dat wordt op het qBittorrent Forum ook niet gedaan. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  34
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  23-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

17 uur geleden zei Drifter:

Goed opgemerkt qbittorrentusernl en uiteraard heb ik dat nu even gecorrigeerd.

Drifter heeft een zo goed als mogelijke Nederlandse vertaling gemaakt van de Engelstalige handleiding waar de Ontwikkelaars van qBittorrent naar linken voor de Uitschakeling of Configuratie van Jackett. De op Duken.nl geplaatste qBittorrent Handleiding is een vertaling van de originele Handleiding die gemaakt is door de ontwikkelaars van qBittorrent en een aanvulling daarop zoals deze Jacket Configuratie wordt dan logischerwijs ook op Duken.nl geplaatst. Niet logisch is het plaatsen van aanpassingen en handleidingen die misschien een oplossing bieden voor zelf gecreëerde problemen, want dat wordt op het qBittorrent Forum ook niet gedaan. 😉

Het is logisch dat onderdelen en configuratie ervan (zoals Jackett) die door programmeurs aan een product worden toegevoegd, ook in een forum als deze worden vertaald en toegevoegd omdat het primair van invloed is op de functionaliteit van qBittorrent. Maar de meerwaarde van dit forum kenmerkt zich in mijn beleving juist daarin dat het daarnaast ook ruimte biedt voor (delen van) handleidingen van niet alledaagse (probleem)situaties rondom qBittorrent. Dat leest iets vriendelijker en als je dat zo bedoelt dan begrijp ik je punt.😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 34
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...