Spring naar bijdragen
nolikomaaseik

Opstarten uTorrent gaat automatisch

Recommended Posts

Telkens als ik mijn PC opstart start ook uTorrent op ondanks dat "Start uTorrent bij opstarten PC" uitgevinkt is .

Oplossing ???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Probeer qBittorent eens. Geen malware, open source en het werkt vrijwel hetzelfde als uTorrent.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei nolikomaaseik:

Telkens als ik mijn PC opstart start ook uTorrent op ondanks dat "Start uTorrent bij opstarten PC" uitgevinkt is .

Oplossing ???

Ik vermoed dat een update in Windows 10 hier de oorzaak van is en als in de UI Settings onder System Tray een vinkje staat in Bij afsluiten minimaliseer naar Systeemvak, dan blijft uTorrent draaien in de achtergrond.

Als je uTorrent afsluit voordat Windows afgesloten wordt kijk dan eerst even rechts onderin de balk bij het pijltje in het vakje pictogrammen of daar het symbool van uTorrent nog staat en zoja klik het dan met de rechter muisknop aan op afsluiten. In Taakbeheer (Klik onder in de taakbalk op de rechtermuisknop en open Taakbeheer) kan ook gecontroleerd worden of uTorrent in het opstart menu aanwezig is door naar het tabblad Opstarten te gaan en daar indien uTorrent aanwezig is en ingeschakeld staat, klik dan op de regel en vervolgens rechts onderin op Uitschakelen.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afsluiten staat er niet wel venster afsluiten . In taakbeheer staat Utorrent niet bij de opstartprogramma's . 

Deze morgen laptop opgestart en tegelijkertijd start uTorrent ook op . Probleem niet opgelost .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik de huidige uTorrent verwijder en ik vervang hem door qBittorent ben ik dan mijn films kwijt die nu nog in uTorrent staan ? Ik weet wel als de downloading van een film gedaan is bij uTorrent  dat deze automatisch naar mijn map Downloads in de verkenner gaat .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, de films blijven gewoon in de folder downloads staan. Je kan ze eventueel verplaatsen naar een andere folder, dan weet je zeker dat alles goed gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste @nolikomaaseik in uw 1e hulpverzoek noemt u "PC opstart" en in een andere regel "Deze morgen laptop opgestart". Wordt uTorrent gebruikt op de PC Desktop of op een Laptop en is het besturingssysteem Windows 10 of anders?

Een probleem oplossen is wellicht mogelijk, maar dan wel met de juiste informatie.

Er is op dit moment veelvuldig sprake op internet over het ongewild zelf opstarten van uTorrent gelijktijdig met de Windows opstart na de laatste grote updates in Oktober 2018 voor Windows 10. Een oplossing van dit probleem is nog nergens genoemd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is het eigenaardige . Ik heb uTorrent zowel op mijn PC staan als op mijn laptop en op mijn laptop start uTorrent mee op en op mijn PC niet . De besturingssystemen zijn zowel op mijn laptop als op mijn PC Windows 10

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei nolikomaaseik:

Dat is het eigenaardige . Ik heb uTorrent zowel op mijn PC staan als op mijn laptop en op mijn laptop start uTorrent mee op en op mijn PC niet

Als de Windows 10 versies op de PC en Laptop exact hetzelfde zijn (Update versie 1809 of later) kan het opstarten van uTorrent op de laptop alleen te maken hebben met een verschil in de settings van uTorrent (Vinkjes in de verschillende sluiting opties zoals minimaliseren naar systeemvak). Ik adviseer dan toch om beide Settings naast elkaar te controleren op misschien toch een verschil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het eigenaardige is dat uTorrent op mijn PC het vinkje "Start uTorrent bij opstarten pC" wel is aangevinkt en toch start het programma niet mee op .

Als ik bij uTorrent een gedownloade film verwijder : Verwijderen torrent en gegevens is deze verwijderde film ook verwijderd in mijn map Downloads waar een film automatisch naar toe gaat bij het beëindigen van de download in uTorrent .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei nolikomaaseik:

Verwijderen torrent en gegevens is deze verwijderde film ook verwijderd in mijn map Downloads

Je films op de harde schijf blijven gewoon bestaan na de de installatie van uTorrent. 

Ik zou ook uTorrent verwijderen en qbittorrent installeren. Die cliënt is zoveel prettiger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit klopt niet . Ik heb gisteren een gedownloade film verwijderd in uTorrent die ook in mijn map Downloads stond . Wat blijkt , na het verwijderen van die film in uTorrent bleek diezelfde film ook in mijn map downloads verdwenen .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan heb je schijnbaar toch iets verkeerd gedaan. Misschien heb je tijdens het verwijderen iets wel of niet aangevinkt waardoor je film is verwijderd.
Eigenlijk begrijp ik het probleem niet. Je kopieert of knipt de film, verplaatst deze naar een andere map. Dan verwijder je uTorrent en installeer je qBittorrent.
Dan staat je film nog steeds in die folder en dan heb je een downloadprogramma dat geen malware en bitcoinminers bevat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei nolikomaaseik:

Dit klopt niet . Ik heb gisteren een gedownloade film verwijderd in uTorrent die ook in mijn map Downloads stond

Als je een torrent aanklikt met de rechter muisknop om te verwijderen, zie je de keuze "torrent verwijderen zonder verlies van Data" waarbij in dat geval alles in Downloadmap blijft staan en alleen het torrent bestandje uit je downloadlijst wordt verwijderd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu qTorrent geïnstalleerd maar als ik een zoekopdracht in geef komt er niets te voorschijn . Ik heb films ingegeven zoals Lady Bird , Bohemian Rhapsody , Ozark  , The Nun .

Geen resultaten .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zoekfunctie werkt bij mij gewoon, maar deze gebruik ik nooit.
Ik gebruik Bit Che om naar torrents te zoeken, die dan in qBittorrent laad door er 2 keer op te klikken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei nolikomaaseik:

ls ik een zoekopdracht in geef komt er niets te voorschijn

Het is niet verplicht om de ingebouwde zoekfunctie te gebruiken in qBittorrent. Je kan ook gewoon naar een torrentsite gaan en daar een torrent aanklikken om te downloaden zoals dat eerder ook gedaan werd met uTorrent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Trizomu
      BitTorrent gaat een eigen cryptovaluta uitgeven. Gebruikers kunnen de tokens inwisselen voor snellere downloads.

De token krijgt de naam BitTorrent (BTT) mee, schrijft de BitTorrent Foundation donderdag in een blogbericht. De cryptovaluta wordt vooralsnog toegevoegd aan het populaire uTorrent Classic-programma voor Windows.
      BitTorrent zou van plan zijn om de token later ook naar andere programma's en diensten te brengen. Daarnaast moet de valuta op termijn ook buiten torrentsystemen bruikbaar zijn. De makers zeggen dat BTT optioneel blijft en dat gebruikers het systeem kunnen uitschakelen.
        Het bedrijf achter het downloadprotocol BitTorrent werd afgelopen jaar overgenomen door de blockchainstart-up Tron. Voor de overname werd 140 miljoen dollar (123 miljoen euro) betaald. BitTorrent wordt vaak gebruikt om illegaal films, series en muziek te downloaden, maar kan ook voor legale downloads worden ingezet.

Toon volledig nieuwsbericht
    • Door Trizomu
      BitTorrent gaat een eigen cryptovaluta uitgeven. Gebruikers kunnen de tokens inwisselen voor snellere downloads.

De token krijgt de naam BitTorrent (BTT) mee, schrijft de BitTorrent Foundation donderdag in een blogbericht. De cryptovaluta wordt vooralsnog toegevoegd aan het populaire uTorrent Classic-programma voor Windows.
      BitTorrent zou van plan zijn om de token later ook naar andere programma's en diensten te brengen. Daarnaast moet de valuta op termijn ook buiten torrentsystemen bruikbaar zijn. De makers zeggen dat BTT optioneel blijft en dat gebruikers het systeem kunnen uitschakelen.
        Het bedrijf achter het downloadprotocol BitTorrent werd afgelopen jaar overgenomen door de blockchainstart-up Tron. Voor de overname werd 140 miljoen dollar (123 miljoen euro) betaald. BitTorrent wordt vaak gebruikt om illegaal films, series en muziek te downloaden, maar kan ook voor legale downloads worden ingezet.
    • Door Deero
      Hoi allemaal,
      wie wil en kan me helpen,wat betreft een instelling van Utorrent..
      ik ben er redelijk nieuw mee.
      het gaat om het tabblad "bandbreedte"
      mijn upload is 4.1
      en mijn download is 38.6
      ik heb geen idee,wat ik moet invullen en ik ben niet zo goed met het berekenen...
      ik heb wel een printscreen 🙂
      ik zou het heel erg op prijs stellen,als jullie me even op weg willen helpen
      groetjes Astrid

• Door Draakie
      Tijdens de gouden eeuw van downloaden kon je het zo gek niet bedenken, of het was door middel van een torrent te verkrijgen. Niemand betaalde meer voor muziek, games en films. Nu steeds meer bedrijven door de wonderen (of kwalen) van het internet hun verdienmodel aanpassen, zijn abonnementen en streaming-diensten ontzettend populair geworden. uTorrent’s antwoord op diensten als Netflix kan al die vooruitgang weer teniet doen.
      uTorrent, het bedrijf achter de bekende torrent-client, lanceert deze week uTorrent Web, een tool in je Windows browser waarmee het mogelijk wordt om films en series direct af te spelen terwijl deze gedownload worden. Niemand vind het immers tof om te wachten tot het balkje op 100% komt te staan voordat je aan je favoriete show kunt beginnen. Nu nog de smart download-functie en ik ben om.
      uTorrent Web is het antwoord op vele streamingdiensten die voor een relatief klein bedrag zo’n beetje alle denkbare content naar je streamen. Het voordeel van het gratis kapen van content was er wel een beetje vanaf. Misschien dat deze nieuwe tool roet in het eten gooit voor de rijke Hollywood studio’s die ‘te weinig geld’ verdienen aan hun producten.
      Een geweldig team
      Samen met zooqle.com kan je snel zoeken naar de laatste content en deze worden bij het openen van de Magnet links wordt uTorrent web geopend en speelt de film af. 

Toon volledig nieuwsbericht

• Recent nieuwsbericht

• Nu op het forum

• Ik denk dat het wel uit te leggen is @Barbabas, want er is een verschil tussen Legaal en Illegaal Downloaden. Alles wat uitgezonden wordt op TV, of dat nou via een betaalde zender is of via een publieke zender, wordt auteursrecht betaald door de Omroep of bijv. Netflix / HBO / Videoland. Jij mag met de huidige opname mogelijkheden (Mediabox of Horizon) alles kopiëren en later afspelen of kijken als het maar voor thuisgebruik is. De thuiskopie in het Nederlands auteursrecht Op grond van artikel 16b en 16c Auteurswet 1912 mag men enkele exemplaren van een werk maken voor eigen oefening, studie of gebruik. Dit heet een thuiskopie. Een dergelijke kopie mag niet aan derden ter beschikking worden gesteld. Het is niet vereist dat je het origineel zelf gekocht hebt om een thuiskopie van een werk te mogen maken. Het downloaden uit illegale bron valt echter niet (meer) onder deze wetsartikelen. Hoewel onze wet altijd zo werd uitgelegd, heeft in april 2014 het Hof van Justitie bepaald dat een auteurswet geen downloaden uit illegale bron mag toestaan. Nederland heeft dus een downloadverbod. Voor een thuiskopie op een drager, zoals een beschrijfbare CD of een harde schijf, van een muziekwerk is een vergoeding verschuldigd. Deze moet de fabrikant van de (lege) drager betalen.  Sinds er mogelijkheden tot kopiëren op de markt zijn, is er dus wettelijk vastgesteld dat in de prijs van de (Blanco) Cassette bandjes, Videotape's of DVD en CD schijfjes een vastgesteld percentage auteursrecht zit dat afgedragen moet worden door de fabrikant. Onder deze link staat nog even duidelijk omschreven wat de afspraken zijn.
    • ... Mmm... Nooit over nagedacht eigenlijk. Maar je zegt daar wel wat waar ik nooit bij heb stilgestaan. Zo was de film "taken" laatst op TV. Ik kijk die via mijn Ziggo box en hij neemt deze automatisch op. Omdat ik geen reclame meer wilde kijken heb ik hem later aangezet op Netflix. Maar waarom mag ik hem dan niet downloaden?  In mijn geval betaald SBS6 de licentie. Betaal ik Ziggo om de film te kijken via SBS6 en wil ik hem morgen kijken dus neemt de Ziggo box hem op. Maar downloaden is niet toegestaan.... ik kan het helaas niet uitleggen
    • Ik blijf erbij dat er niks mis is met downloaden, het word al jaren gedaan met cassette bandjes muziek met vhs / betamax films en series, tegenwoordig met de ingebouwde opname functie in de decoders. Alleen met downloaden kan je zelf beslissen hoe en waar je het afspeelt, niks geen gemiste inkomsten voor de makers maar puur gebruikers gemak. Iemand mag mij echt eens duidelijk proberen te vertellen wat het verschil is als ik een gedownloade aflevering big bang theory kijk of opneem van tv.