Spring naar bijdragen

  • Server upgrade Duken.nl, snel sneller snelst!

     Delen


    Na veel testen, voorbereidingen en duimendraaien is Duken.nl geupgrade en verhuist naar een nieuwe server. De website draait vanaf een nieuwe server waar de website is opgebouwd en geconfigureerd. Hierdoor hebben we een aantal flinke stappen kunnen zetten in de snelheid van de site door gebruik van snelle processoren en de vernieuwde versie van PHP. :proost:

    Nadat de nieuwe server was opgetuigd hebben we een backup terug kunnen plaatsen van de vorige host. Hierna zijn de database tabellen van de site geconverteerd en hebben we de overstap kunnen maken van PHP 7.0 naar PHP 7.2. Deze nieuwe versie van PHP zorgt ervoor dat de data binnen de website sneller laadt.

    De specs van de nieuwe server in het kort:

    • CPU Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2680 v3 @ 2.50GHz (4 core(s)
    • OS Ubuntu 16 LTS
    • RAM 8 GB
    • Harddisk 400 GB SSD

    We zijn dus helemaal klaar voor de upgrade naar de nieuwe forum software 4.4 aankomende maand. 

    Komen jullie problemen, fouten of andere rare dingen tegen horen we het graag in de reacties. Dan kunnen we deze verhelpen. 😅

     



    William1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

    Op mijn pc ook... Alleen op mijn telefoon knalt hij de emoji op het formaat (een aantal).

    Morgen even controleren, zo erg is het nog niet 😛

    fijne avond 🥰

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Werkt hier ook weer zoals het hoort.

    Die grote smileys doen me een beetje aan vroeger denken. In de tijd van MSN Messenger (kennen we dat nog nog nog nog...)

    Staat me bij dat ik dan vaak smileys van de website messbase (of iets in die richting) haalde en aan MSN Messenger toevoegde. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ja die kennen we nog. Maar msn Messenger kwam na icq :p

    Je had met msn ook van die buzzers dan kon je de andere storen of voorzien van springende figuren in je scherm. Gekkenhuis altijd in die chats 😂

     

    maxresdefault.jpg

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Als er iets is wat ik mis, dan is het MSN wel want dat was voor mij de manier om even snel met familie te kleppen of kennissen uiteraard. Jammer dat dit moest wijken voor Skype, want daar heb ik helemaal niets mee. Ik heb ook geen Android GSM of iPhone, dus app-jes sturen doe ik allemaal niet aan. (Ikke ben van de hele oude stempel hé!!!!!)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik mis ook MSN , ook al heb ik wel Skype maar doe er zeer weinig mee.
    Ik heb wel een Android telefoon en app regelmatig, maar merk wel sinds dat de whatsapp bestaat dat ik meer met werk bezig ben, omdat je regelmatig door je werk gestoord wordt of door collega's

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 23-1-2019 om 06:40 zei Duken:

    Je had met msn ook van die buzzers dan kon je de andere storen of voorzien van springende figuren in je scherm. Gekkenhuis altijd in die chats 😂

     

    maxresdefault.jpg

    Ik heb daar heel goeie herinneringen aan, en ook leuke lange chat tijden, maar ja dit was vroeger en ik kan nu soms niet meer volgen met die vernieuwingen. Msn zou gerust mogen terugkeren van me, tja oude tijden / oude herinneringen / oude liefdes (op chat gebied dan wel) en we worden er niet jonger op.

    Idd. meestal is het forum sneller nu, zeker bij het plaatsen van een reactie maar nog niet bij het plaatsen van een nieuwsbericht of ik zou het moeten verkeerd zien.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...