Spring naar bijdragen

4k film vanaf mijn pc afspelen op Android TV Box


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo  ben in bezit van de nieuwste tv box Android en kodi 4 GB geheugen. Nog erg onervaren

Nu heb ik in mijn netwerk een pc op de harde schijf staat een 4k film hoe kan ik die met Kodi en of de Android tv box afd p el en op mijn tv die 4 K ook ondersteunt.

Hoor het graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3
  • William1 veranderde de titel in 4k film vanaf mijn pc afspelen op Android TV Box
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Je moet de Android TV Box aansluiten op de TV met een HDMI kabel die je tenminste nodig hebt om 4k UHD af te kunnen spelen op je TV. Daarna schakel je met Source op je TV afstandsbediening naar je aangesloten Android TV Box. Met de afstandsbediening van de Android TV Box speel je vervolgens je film af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Op je computer moet je de map delen waar de films in staan. Deze map kan je dan via je Android TV box i.c.m. Kodi benaderen. 

Dit kan je proberen in Kodi :) (met screenshots staan hier http://downloads.eminent-online.com/Ik kan in Kodi mijn gedeelde Windows netwerk map niet meer benaderen.pdf )

1. Zorg ervoor dat je TV streamer aan staat en verbonden is met je thuisnetwerk als je media wilt streamen vanuit je LAN.

2. Wanneer de TV streamer is opgestart zal het volgend scherm verschijnen:

3. Ga met de navigatie knoppen naar “Video’s” en selecteer ‘Bestanden’. Klik op de “OK” knop van je afstandsbediening. Het volgend scherm verschijnt:

4. Klik nogmaals op de “OK” button. Het volgend scherm verschijnt:

5. Selecteer ‘Bladeren’ en klik op de ”OK” knop van de afstandsbediening. Het volgend scherm verschijnt:

6. Selecteer ‘Netwerk locatie toevoegen’ en klik op de ‘OK’ knop van de afstandsbediening. Het volgend scherm verschijnt: Laat het protocol ongewijzigd staan op “Windows network” ( SMB ). Bij Server naam vul je de naam in van je PC. De meest eenvoudige manier om je PC naam te achterhalen is door op de “Windows” toets plus Pause/Break toets samen in te drukken. Het venster “Systeem” opent en daar zie je de Computernaam staan. Vul bij gedeelde folder ( Shared folder ) de “exacte” naam van je gedeelde map in. Vul als laatste je gebruikersnaam en wachtwoord in van je Windows account. Als je geen gebruikersnaam en wachtwoord hebt voor je Windows account kun je deze leeg laten. Klik op “OK”.

7. Selecteer de gedeelde video locatie die je wilt toevoegen, ga naar “OK” en klik op de “OK” knop van je afstandsbediening. Het volgend scherm verschijnt:

8. Je ziet nu het volledig netwerkpad van je gedeelde video die je in de vorige stappen hebt toegevoegd. Standaard zal Kodi de naam van de gedeelde map overnemen. Echter heb je de mogelijkheid deze naam te veranderen naar eigen keuze zodat het eenvoudiger word deze terug te vinden in je “Video’s” categorie. Je bent hierin vrij om een willekeurige naam aan toe te kennen. Selecteer “OK” en klik op de “OK” knop van je afstandsbediening om je video bron toe te voegen. Het volgend scherm verschijnt:

9. De volgende optie is niet noodzakelijk om toe te voegen, maar je hebt ook de mogelijkheid om een film en serie database toe te voegen aan je media bron, zodat extra informatie word opgehaald wanneer je een film of serie selecteert. Voor meer informatie hoe een film of serie database toe te voegen, verwijzen we je naar de volgende site: http://kodi.wiki/

10. Selecteer “OK” en klik op de “OK” knop van je afstandsbediening. Kodi zal nu je gedeelde media bron weergeven in “Video’s” – “Bestanden” categorie. Het volgend scherm verschijnt: Klik op de “OK” knop van je afstandsbediening om je video bestanden te bekijken en af te spelen naar eigen keuze

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Tot zo ver weet ik dat . Zo'n leek ben ik nu ook weer niet haha Maar dan je start je tv box neem aan dat je naar kodi gaat en dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3
2 uur geleden zei Peet50:

Zo'n leek ben ik nu ook weer niet haha

Misschien had je dan de 1e vraag anders moeten stellen Peet50, want daaruit blijkt niet dat je met alle bovenstaande uitleg al bekend bent. Draakie kan je in dit geval waarschijnlijk het beste inlichten omdat ik zelf helemaal niets doe met Kodi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Je start inderdaad je TV Box, daarna Kodi en vanuit Kodi kan je de connectie maken met je computer waar de film op staat. (Als de map is gedeeld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Nooit de 4k-film gezien, het is echt iets geweldigs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

2 uur geleden zei Tanika S:

Nooit de 4k-film gezien, het is echt iets geweldigs?

Ik heb zelf ook geen 4K tv. Maar de 4K content die ik gezien hebt bij een ander is erg mooi op zijn LG televisie. De scherpe verbaasd mij vooral. Maar waar ik mij wel aan kan storen is dat sommige gemaakte special effect scenes door computers er "gemaakter / nepper" uit zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...