Spring naar bijdragen

internet/wifi op de camping versterken


fvoske

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  147
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-02-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  77

Goede dag,

Het volgende probleem heb ik en wie kan mij helpen.   Op de camping in Spanje heb ik een schotel voor TV ontvangst.   Een SAB Titan III combo HD zorgt voor TV-signaall.

Er is een zwak wifi signaal welke ik wil gebruiken en versterken voor koppeling aan de TV, zodat ik daar NETFLIX kan ontvangen. Afstand van wifi-punt naar caravan is ca. 40 m.

Een kabel aanleggen is GEEN optie, maar ik mag van het signaal gebruik maken. Hoe nu verder???  Ik heb daar verder geen apparatuur en wat zou ik

moeten kopen???  Hopelijk is er iemend die mij kan adviseren.

Met vriendelijke groeten  Frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 6
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Heb je wel mogelijk tot een stopcontact? Dan kunnen we gebruik maken van een wifi versterker, als je geen stopcontact hebt dan moeten we er een zoeken op batterij. 

Een oplossing is er in ieder geval zeker. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  147
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-02-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  77

ja zeker er is een contactdoos/stopcontact beschikbaar

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 6

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  147
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-02-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  77

Geweldig.   Ik ben zeer verrast door de snelle reactie van jullie.  En dan nu de oplossing. Wat kan ik doen??

bewerkt door fvoske
taalfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 6
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Je kunt een wifi versterker gebruiken. Er zijn er een heleboel op bol.com te vinden.

https://www.bol.com/nl/l/wifi-versterkers-met-stopcontact/N/16398/filter_N/26334/?view=list

Hiermee wordt het zwakke signaal opgevangen en weer versterkt doorgegeven. Wat wil je uitgeven en ben je een beetje technisch met de installatie? Anders kan je soms beter wat meer uitgeven zodat de installatie in jip en Janneke taal is.

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  147
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-02-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  77

Eerst en vooral dank voor de snelle reactie's!!!

 

Ik wil tot max.  50€ uitgeven.  Wat kan ik dan nog doen? En het signaal dat ik ontvang, hoe ga ik daar verder mee?

Hebben jullie daar aanwijzingen voor? Kan ik het signaal direct op de SAB  Titan III combo HD aansluiten, met SSID en WW van de eigenaar.

En HOE MOET DAT DAN????

bewerkt door fvoske
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 6
59 minuten geleden zei fvoske:

Kan ik het signaal direct op de SAB  Titan III combo HD aansluiten, met SSID en WW van de eigenaar.

En HOE MOET DAT DAN????

Jouw SAB Titan III combo HD heeft een ingebouwde Wi-Fi functie waarmee je draadloos aan het netwerk van de eigenaar gekoppeld kan worden, maar daarvoor zal je toch echt de instructies moeten nakijken, want dat kunnen wij niet voor je doen. Aangezien je aangeeft ongeveer 40 meter van het WiFi punt af te zitten zou ik toch even naar de specificaties kijken bij de versterker die qua prijs in de buurt komt van wat je wil spenderen, want je schiet er niets mee op als achteraf blijkt dat het signaal niet voldoende is om plezier van te beleven.

Mocht je niet beschikken over de gebruikershandleiding van je SAB Titan III Combo HD, dan kan je die vinden onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  147
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-02-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  77

Dag  Drifter,  dank voor je advies. Nu kom ik er wel uit, hoop ik, want ik heb boekje in Ned.taal voor de SAB.

Punt is wel de enorme prijsverschillen bij de extenders.  Ik ga nu ff rondkijken en wil later nog graag terugkomen.

Is dat goed?  De handleing onder de link is geweldig goed. Alle figuren zijn zeer duidelijk te zien. Beter als mijn boek. 

Je hwbt mij weeer erg blij gemaakt.

 

 

bewerkt door fvoske
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 6

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...