Spring naar bijdragen

  • Piraatversie van "Aquaman" bewijst dat iTunes 4K code kan worden gekraakt

     Delen


    Een illegale versie van hoge kwaliteit van de film Aquaman verscheen gisteren online. De 4K-release wordt verondersteld afkomstig te zijn van iTunes, waardoor dit de eerste 2160p-film zou zijn die rechtstreeks uit de movie store van Apple zou worden gedownload. Het is onduidelijk hoe het bestand is verkregen. 

    Illegale kopieën van films verschijnen elke dag online in verschillende formaten, zoals CAM, DVDRip, WEBRip en Web-DL. De laatste, die meestal afkomstig zijn van streaming- en downloaddiensten zoals Netflix, Amazon of iTunes, hebben zich in de loop der jaren bewezen als een betrouwbare bron voor piraten.

    Hoewel de meeste releases niet ongewoon zijn, werd een 4K Aquaman-release die deze week uitkwam met gejuich en verrassing ontvangen door piraat filmfanaten. De titel, Aquaman.2018.2160p.WEB-DL.DDP5.1.HDR.HEVC-MOMA, suggereert dat dit een 4K-release is die rechtstreeks vanuit iTunes werd gedecodeerd. Dit is iets dat nog nooit eerder is gebeurd met een 4K WEB-DL.

    De piraatversie verscheen online kort nadat deze te koop was aangeboden op iTunes, dus de timing zou passen. Ook zijn er momenteel geen 4K-releases van de film op Netflix of Amazon, wat betekent dat het niet afkomstig is van die services. De release leidde meteen tot geruchten dat de 4K-bescherming van iTunes op de een of andere manier mogelijk gedecodeerd of geript was. Als dat het geval is, kunnen er in de toekomst nog veel meer releases van hoge kwaliteit volgen.

    "Het lijkt erop dat MOMA op de een of andere manier 2160p iTunes heeft gedecodeerd", merkte een commentator op een populaire torrent-site, en een ander voegde eraan toe dat het "geweldig nieuws is omdat er veel uniek 4k iTunes content is".

    Hoewel dit de eerste 4K WEB-DL ooit zou zijn van iTunes, is het nog te vroeg om conclusies te trekken. Sommigen suggereren dat de release op de een of andere manier verkeerd gelabeld kan zijn. We kunnen niets uitsluiten, maar aangezien de 4K digitale versie niet algemeen beschikbaar is, zijn er weinig andere mogelijke bronnen. Bovendien is de release gepost door gerenommeerde bronnen die zeker niet bekend staan om het verzinnen van dingen.

    Hoe, precies of waar deze versie vandaan is gekomen blijft een mysterie, maar er kan een kwetsbaarheid zijn in tvOS van Apple. Apple heeft alleen 4k op Apple TV met tvOS. Als iTunes inderdaad wordt gekraakt, zal Apple waarschijnlijk alles in het werk stellen om het gat zo snel mogelijk te dichten.



    Gast
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Moderators

    Dit is wel weer leuk nieuws! Als ze deze dienst hebben "gekraakt" kan er veel mooie content worden geplukt. Erg leuk om te lezen, bedankt voor de toevoeging!

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ja, ik zat er al een tijdje op te wachten. Leuk voor op de beamert.

    Citaat
    • 😄 28
    NEWS
     

    A high quality pirated copy of the movie Aquaman appeared online yesterday. 

    Hij is al 2 dagen te downloaden, zelfs met subs als ik het goed zie. Maar nog niet in 4K.
    @Edit; Met xlned.com krijg ik geen enkele versie meer binnen. Tijd voor een andere providert...

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ik wil deze film ook zien, heb geen 4K tv dus HD is voldoende. Dit weekend naar captain Marvel in de bioscoop, lijkt mij ook een erg goede film.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Hahaha lelijk is ze zeker niet ;)

    Kaartjes zijn al gekocht voor zondag, zoontje is vorige week 10 jaar geworden dus die zal het wel geweldig vinden. Dan kijkt papa naar captain Marvel :p

    captain marvel trailer GIF

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Sapperdeflap. Ik heb talloze versies van Aquaman geprobeerd te downloaden met xlned.com, in 1 geval lukte het.
    De post was net 1 uur geupload, dus ik gelijk downloaden. Precies bij de laatste .rar file staat de .rar en alle .par's op article not found. Volgens mij willen ze Aquaman wel heel graag offline houden. 😆

    Gelukkig toch gelukt via een Nederlandse torrentsite.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik had de WEB.DL Imax versie op 5 maart al van Newzbin. Top kwaliteit, alleen even wennen aan de verschillende beeldformaten gedurende de film. Fijn dat je weer een beetje ruimte hebt gekregen @Meh Meh om je sik weer wat vaker te laten zien. :goed:

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Sapperdeflap lol :)

    ik heb hem zelf nog niet, even neuzen waar hij vandaag kan worden geplukt. Er zitten haaien in en die spreken mij altijd aan ;)

    Maar straks eerst naar captain Marvel.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik schreef mij in op film-paleis.me, kreeg direct toegang. Met VPN en een proxy. Daarna kon ik de film meteen downloaden, uitstekende kwaliteit.
    Denk dat ik 'm vanavond ga kijken. Jullie heel veel plezier met Captain Marvel.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 21 Maart is bekend geworden dat alle 24 films van de iTunes Exclusive 4K "James Bond Collection" online zijn gelekt. Dit is verder bewijs dat suggereert dat piraten een manier hebben gevonden om 4K-bronbestanden van de iTunes Store te decoderen. Hoe precies blijft een mysterie.

    Tot een paar dagen geleden hadden piratenwebsites nog nooit een gedecodeerde 4K-download gezien van het videoplatform van Apple. Een vloedgolf van recente lekken, suggereert echter dat de sluisdeuren nu open zijn.

    Het begon allemaal eerder deze maand toen een illegaal gekopieerd 4K-exemplaar van Aquaman online kwam. Het bestand is een zogenaamde "Web" -uitgave, ook bekend als WEB-DL in P2P-kringen. Dit betekent dat het een gedecodeerde kopie is van het oorspronkelijke bronbestand. Deze werden nooit eerder gezien voor 4K-releases.

    In minder dan een week zijn alle 24 films uit iTunes 'James Bond Collection' online opgedoken als 2160p WEB-DL's. Het begon met een kopie van de nieuwste Bond-film "Spectre", helemaal tot de vroegste titels, waaronder "Dr. No" en "From Russia With Love". De gelekte films zijn afkomstig van de DEFLATE-releasegroep en zijn gemarkeerd als 'INTERNAL' releases

    Bron: Torrentfreak

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...