Spring naar bijdragen

  • Downloaden met NZBget

     Delen


    Welkom bij de handleiding van NZBget. Met dit programma is het mogelijk om te downloaden uit nieuwsgroepen.

    In dit artikel geven we een introductie, gebruiksaanwijzing en de configuratie voor het optimaal gebruik maken van NZBget. 

    Wat komt er aan bod deze handleiding?

    • Downloaden met NZBget en zoeken met nzbserver
    • Pluspunten, NZBget is snel, zeer uitgebreid en geschikt voor vrijwel alle besturingssystemen.
    • Installatie in woord en beeld
    • Configuratie en tips van programma-naam na de installatie voor optimaal gebruik

    Wat is NZBGet

    NZBGet is een nieuwsreader om te downloaden vanaf Usenet. Het programma werkt vanuit je webbrowser. Je kunt met NZBGet namelijk eenvoudig downloaden van Usenet met behulp van NZB-bestanden. Er zijn redelijk veel newsreaders. Grabit, Newsleecher en SABnzbd zijn het meest bekend. Maar niet veel mensen kennen NZBGet.

    Plus- en minpunten van programma-naam

    Pluspunten

    • Het programma laadt erg snel
    • Heeft vele extra opties
    • Is geschikt voor bijna alle besturingssystemen

    Minpunten

    • Voor beginners bevat NZBget misschien iets teveel opties

    NZBGet voor ieder platform

    NZBGet is geschreven in C++ waardoor het programma razendsnel is. Een groot voordeel van NZBGet is dat het geschikt is voor vrijwel alle besturingssystemen. Het programma werkt uitstekend op zowel Windows, Mac, Linux, Android en zelfs BSD. Een ander voordeel is dat NZBget open source is. Dat betekend niet alleen dat het helemaal gratis is maar ook dat je het programma mag aanpassen.

    Hoe werkt NZBget?

    Het programma heeft veel weg van Grabit en SABnzbd. Om het te kunnen gebruiken moet je eerst het installatiebestand downloaden. Dat kan je doen door naar de download pagina te gaan op nzbget.net of om deze bij ons te downloaden. Kies het juiste installatiebestand, als je Windows gebruikt dan heb je het installatiebestand voor WIndows nodig. Na het downloaden van het installatiebestand kan de installatie van NZBget beginnen.

    Je ziet het installatievenster met de tekst "Welcome to the NZBget Setup Wizard". Onderaan dit venster zie je "Next". Klik op Next om de installatie te starten. De installatie loopt vanzelf door, je hoeft niets te doen tot de installatie is afgerond.

    installatie-nzbget.jpg

    Onderaan het venster zie je de tekst "Associate With NZB Files". Vink deze optie aan, dan worden nzb bestanden automatisch in NZBget geladen, wat wel makkelijk is. Nu is de installatie afgerond. Je kan "Run NZBget" aan laten staan, dan start het programma vanzelf wanneer je op een nzb bestand klikt. Klik onderaan het venster op "Finish".
    laad-nzb.jpg

    Het programma draait in een browservenster. Er zijn talloze opties maar eigenlijk is het als eerste van belang dat je je nieuwsserver gegevens invoert. Informatie over nieuwsservers vind je hier. Onder "Setttings" zie je talloze opties aan de linkerkant

    nzbget-browser.jpg

    Er zijn veel dingen die je kan instellen maar het belangrijkste is "NEWS-SERVERS". Klink hierop en er zal weer een nieuw venster openen waar je eindelijk je nieuwsserver gegevens kan invoeren en enkele andere nieuwsserver instellingen kan aanpassen.

    nieuwsserver-instellen.jpg
    Halverwege de pagina zie je nu "Server1.Host" staan. Voer hier het nieuwsserver adres in dat je van je provider hebt gehad. Daarna moet je naar "Server1.Username" gaan, voer hier de gebruikersnaam in die je hebt ontvangen van je provider. Voer het wachtwoord in bij "Server1.Password".  Helemaal aan de onderkant van de pagina staat "Test Connection". Het is handig om te kijken of de verbinding werkt, dus klik hier op. Zie je "Connection Successful"? Dan is NZBget op de juiste manier ingesteld. Klik nu op ""Save Changes".

    nieuwsserver-adres.jpg

    Zoeken naar een NZB spot

    Nu NZBget is ingesteld kunnen we gaan zoeken naar iets om te downloaden. Laten we in dit voorbeeld gebruik maken van nzbserver om een download te vinden.

    Overige sites met NZB files vind je ook in ons overzicht.

    download-nzb.jpg

    Ga naar nzbserver.com en zoek naar een download. Download het nzb bestand van de spot die je wilt downloaden. Als het nzb bestand niet automatisch wordt geopend kan je er 2 keer op klikken. NZBget zal nu beginnen met downloaden. Na het downloaden vind je het gedownloade bestand in de folder van NZBget downloads.

    download-nzb.jpg

    Heb je vragen? Stel ze gerust we helpen je graag.


    Meh Meh
    • Gebruiksgemak: Gemiddeld Snelheid: Gewoon Aanbod bestanden: Alles Taal: Engels OS: Windows 7, Windows 8, Windows 10, Apple OS X, Linux / overig Stream mogelijkheid: Nee
    • Leuk 1
    • Bedankt 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    hallo,ik heb getracht nzbget te installeren op mijn nas.

    volgens het pakkagecentrum is hij geinstalleerd en ingeschakeld.

    in het hoofdmenu zie ik alleen maar nzbmegasearch staan en geen nzbget.

    wat doe ik verkeerd?

    of misschien ook niet.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Welk besturingssysteem gebruik je op je NAS?

    NZBMegaSearch is een uitstekende manier om usenet te doorzoeken maar NZBget moet apart worden geïnstalleerd.
    Weet je zeker dat je NZBget hebt geïnstalleerd?
    Heb je dat via de website van NZBget gedaan?

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Hoe zet ik vóórdat ik ga downloaden het eventueel gevraagde  ww bij de nzb file ? 

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    4 uur geleden zei Pieter10:

    Hoe zet ik vóórdat ik ga downloaden het eventueel gevraagde  ww bij de nzb file ? 

    Volgens mij kan je als je download met de rechtermuis knop op de download een password toevoegen. Klopt dat @Meh Meh

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Gast Drifter

    Geplaatst

    11 uur geleden zei Duken:

    Hoe zet ik vóórdat ik ga downloaden het eventueel gevraagde  ww bij de nzb file ? 

    Ik gebruik SabNZB en ik plak het wachtwoord direct achter de NZB naam.

    Bijvoorbeeld NZB naam is  Knightfall-S02E07-1080p-AMZN-WEB-DL-DDP2-0-H-264-NTb-NLsub en het wachtwoord is savalespost. De NZB naam vul ik dan aan met .password=savalespost

    De volledige NZB naam wordt dan Knightfall-S02E07-1080p-AMZN-WEB-DL-DDP2-0-H-264-NTb-NLsub.password=savalespost. De NZB wordt dan helemaal gedownload en uitgepakt. Deze manier heeft alleen nut als je de NZB op een site aanklikt en die dan opslaat in een mapje. (Dus niet instellen dat de NZB download gelijk start met het programma wat daarvoor wordt gebruikt. De aangepaste NZB naam kan je na aanvulling met .password= daarna toevoegen in je download programma om de download te starten.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Aangezien ikzelf al jaren sabnzb gebruik is mij dit wel bekend. Echter ik heb twintig lijntjes van hitnews en Sabnzb zit alleen maar te zeuren bij het downloaden "teveel verbindingen met de server.  Vandaar even over naar NZBget. Snel en zeurt niet over teveel verbindingen. Wat mehmeh bedoeld kan ik niet vinden of uitvoeren.

    in ieder geval bedankt voor het meedenken

     

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Gast Drifter

    Geplaatst

    Wat ik op het Engelstalige NZBget forum lees, is dat wanneer de NZB in de download wachtrij staat, je er op kan klikken (waarschijnlijk rechtermuisknop) en dan onder "Postprocess" het wachtwoord in moet kunnen vullen. Link naar NZBget Forum post

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Sabnzb vaarwel gezegd en nu definitief NZBget geïnstalleerd. Draait perfect en zeurt niet dat je teveel ssl of andere verbindingen hebt. Werd er niet goed van. Elke dag weer en voornamelijk in de weekenden wanneer Ziggo sowieso al de snelheid knop omdraait. Geen problemen met ww erbij zetten in het postprocess. Gewoon op de DL link gaan staan, rechts muisknoppie indrukken en er verschijnt e.e.a. waarbij je het gevraagde ww kunt inzetten. 

     

    image.png.fa7d7d74ab736c7bf27511a0bd8a22e3.png

     

    image.png

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Fijn dat je de wachtwoord mogelijkheid even deelt. Bedankt.

    Bekend wachtwoord trouwens ;)

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    sorry, was niet de bedoeling, echter ik kreeg het bericht niet meer weg. 

     

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik krijg als maar deze melding TLS handshake failed for reader.easyusenet.nl: error:140770FC:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:unknown protocol Kan mijn iemand mijn helpen hier  mee wat doe ik fout

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Gast Guardian

    Geplaatst

    16 uur geleden zei atm:

    Ik krijg als maar deze melding TLS handshake failed for reader.easyusenet.nl: error:140770FC:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:unknown protocol Kan mijn iemand mijn helpen hier  mee wat doe ik fout

    Download je het bestand met een PC (Desktop / Laptop) of met een NAS. In de instellingen van NZBget zitten een paar mogelijkheden om te testen welke SSL poort werkt die je eerst zal moeten uitproberen en niet vergeten SSL aan te vinken. Het is ook mogelijk dat het Antivirus programma de connectie blokkeert waardoor je deze melding krijgt.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Piraatje

    Geplaatst 18 uur geleden

    Vergeten jullie de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem. Een vereiste tegenwoordig.... Gelukkig hebben we een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

    De handleiding van de VPN verbinding staat hier.

    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...